Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 20:04
ms glampire
ms glampire is offline
dit is voor het eerst dat ik hier post dus ik weet niet of het al eens geweest is,maar soms als ik wakker wordt lijkt het net alsof ik heel hard naar beneden val.. en nou zei een vriend van me dat je ziel dan uit je lichaam is geweest?? ik geloofde hem absoluut niet..maar is het misschien toch waar? en wat is het anders?
Oud 12-07-2002, 20:10
Verwijderd
Wat je vriend zegt klopt. Als een mens in diepe slaap komt verlaat de ziel het lichaam, en gaat dan naar het astral plane. Dit is de plek waar wij dromen. Als men wakker wordt gaat de ziel uiteraard weer terug het lichaam in en dat is de zogeheten val-effect.
Oud 12-07-2002, 20:43
Gatara
Gatara is offline
De wetenschappelijke verklaring is dat je lichaam (je spieren) zich te snel ontspant, waardoor het dus lijkt alsof je valt.
Oud 12-07-2002, 20:58
ms glampire
ms glampire is offline
goh..wat weten jullie toch veel de2e lijkt me ietwat logischer ,maar bedankt
Oud 12-07-2002, 22:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ms glampire schreef:
goh..wat weten jullie toch veel de2e lijkt me ietwat logischer ,maar bedankt
Ik weet alleen maar idiote dingen die ik zo nu en dan wil oppikken met mijn oren en dat dan ergens opgeslagen wordt om zo lekker nutteloos te wezen
totdat ik het dan toch uiteindelijk kan gebruiken! haha

mm sorry,.. ik raaskal weer eens een beetje maar mensen denken nog wel eens vaker: goh wat weet jij veel, maar ik vind het zelf allemaal nogal onbruikbare informatie. Ja, leuk om te weten, maar je kunt er zo weinig mee
Oud 12-07-2002, 22:48
Rrr.
Rrr. is offline
noemen ze ook wel "uittredingen" heb ik ook erg vaak... voelt echt zo vreemd
Oud 12-07-2002, 22:51
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
noemen ze ook wel "uittredingen" heb ik ook erg vaak... voelt echt zo vreemd
ik heb het bij vlagen ook veel maar het heeft dus echt geen ruk met uittredingen te maken; waarom moeten we meteen overal zo'n paranormaal verhaaltje van maken
Oud 12-07-2002, 22:55
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

waarom moeten we meteen overal zo'n paranormaal verhaaltje van maken
omdat we teveel vrije tijd hebben

Ik dacht toch echt serieus dat het er een andere naam voor was... ik zal es mijn bronnen open gaan gooien

[edit] het heeft wel wat te maken met uittredingen (uittredingen hebben ook niet altijd iets met de dood te maken), heb wsl niet helemaal gelijk dat je het 'vallen' ook uittredingen kan noemen, wel heeft hebben uittredingen met astrale projectie te maken... dat staat dus wel in verband met het 'verlaten van de ziel van het lichaam'... hoewel die wetenschappelijke verklaring ook niet ongeloofwaardig klinkt [/edit]

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 23:00.
Oud 12-07-2002, 23:25
Just Johan
Just Johan is offline
goedzo; altijd eerst even checken of er al duidelijkheid over iets bestaat in de wetenschap
Oud 13-07-2002, 07:47
Joris
Joris is offline
khebbet alleen ooit een keer gehad bij nachtmerries, maar goed, grappig effect eigenlijk... en inderdaad, als je iets neerzet, zet er dan ook de wetenschappelijke verklaring bij...anders gaat iedereen zo zweven hier
Oud 13-07-2002, 08:54
pe
pe is offline
Ik heb hierover een artikeltje geschreven op mijn website, waar ik ook nog ‘vallen in dromen’ en de mening van de wetenschapper Carl Jung aanhaal. Je vindt het artikel op: http://www.geocities.com/pe100nl/Val...in_dromen.html Hierin staat mijn mening, dat het een kwestie van lichaamsenergie is. Toen ik met een gezondheidsdieet begon en mijn gezondheid vooruitging, hield het ‘vallen’ op namelijk. Volgens mij is het dus een tijdelijk ‘wegvallen’ van een deel van je bewustzijn door gebrek aan lichaamsenergie. Mensen op het droomforum van whiteshadow zeiden geloof ik destijds ook, dat ze erg moe waren als het gebeurde.
Op dit forum is er ook iets over te vinden: http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1826 en http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...ghlight=vallen

Het gebeurt ook dat mensen die uitgetreden zijn, in hun lichaam terugkomen, heel plotseling, maar dat is niet echt dit soort ‘vallen’, het is meer ‘terugfloepen’ in hun lichaam. Het hoeft ook niet van boven naar beneden te gaan, het kan ook horizontaal gebeuren.

Wat er ook iets op lijkt, is de ervaring van het afdalen van grote hoogte, en dan naar de aarde toe komen. En vlak daarna word je wakker. Dat heb ik ook eens meegemaakt, maar het ging vrij langzaam, dit is dus geen ‘vallen’, ik vind het eerder ‘naar de aarde afdalen’. Heeft meer te maken met wat hierboven staat van ‘ziel uit je lichaam geweest’ en ‘astral plane’. Ik heb hierover geschreven in http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1819 (5e berichtje en 8e berichtje) hiervan een klein stukje:
Citaat:
Zelf heb ik een paar jaar geleden ook geprobeerd om bewust in slaap te vallen. Een stuk of twee, drie nachten later gaf ik het op, ik kon niet eens meer in slaap vallen.

Daarna kreeg ik toen ik 's ochtends wakker werd, de ervaring van bewust af te dalen en dan wakker te worden. Ik had het gevoel dat ik van heel hoog naar beneden ging. In het begin door een soort donkere buis of tunnel. Dat zal bescherming geweest zijn tegen wat er te zien was, denk ik. Dat zal ik niet aangekund hebben. Alles was donker, ik kon dus niet zien, wel voelen. De aarde was onder, daar waren de gewone dag-gevoelens. Die waren niet leuk om te zien/voelen op afstand, waar ik was was het gevoel veel zuiverder en was het fijner. Eerst wilde ik niet afdalen. Maar ja, het moet toch, dus ging ik en toen werd ik wakker. Een prachtig gevoel, dat mee te maken.

Toen ben ik gaan nadenken en begreep het zo:
Ik kan niet bewust in slaap vallen, ik kan WEL bewust wakker worden.
Het enige wetenschappelijke wat ik hierover ken is de mening van Jung. En wat Gatara schreef, dat lees ik hier voor het eerst.
Citaat:
De wetenschappelijke verklaring is dat je lichaam (je spieren) zich te snel ontspant, waardoor het dus lijkt alsof je valt.
Daar geloof ik niet zo in. Dat ontspannen van de spieren kan natuurlijk wetenschappelijk gemeten zijn, maar dat zegt nog niet wat het voor verschijnsel is. Laat alleen dit deel ervan zien, de buitenkant van het verschijnsel dus. Er moet een reden zijn voor dat ‘te snelle ontspannen’ voor de spieren. Een kwestie van logisch nadenken… En ik denk dat dit het terugvallen van lichaamsenergie is. Dat het lichaam daardoor gedwongen wordt, de spieren ‘te snel’ te ontspannen. Of misschien eerder: door het wegvallen van je energie kan er geen spanning meer zijn in de spieren, het is net zoiets als dat op een autosloperij de stroom uitvalt, waardoor een auto die aan een electromagneet van een takel/hijskraan hangt, ineens omlaag komt. Of vergelijk het met als iemand doodgeschoten wordt, dan valt hij ook in één keer neer, “alsof hij door de bliksem getroffen is”.

~pe.
Oud 13-07-2002, 09:14
pe
pe is offline
O ja,

Vergeten te zeggen wat helpt....

Ik denk dus dat als je van dit vallen last hebt, dat het je zal helpen om vroeg genoeg naar bed te gaan, en even voor het slapen gaan te douchen (in plaats van s' morgens). Dan slaap je ook dieper en rustiger.
Oud 13-07-2002, 13:28
Verwijderd
Zijn allemaal theorieen over... Ik heb het ook wel eens, maar niet als ik wakker word, eerder als ik bijna in slaap val en dan al droom, en in die droom val. Dan 'val' ik ook echt in bed en lig ik daar te hijgen van schrik.
Oud 13-07-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:

ik heb het bij vlagen ook veel maar het heeft dus echt geen ruk met uittredingen te maken; waarom moeten we meteen overal zo'n paranormaal verhaaltje van maken
Omdat dit mystiek is. Om de een of andere reden moet alles hier een paranormale verklaring hebben.

*zucht diep*
Oud 13-07-2002, 14:30
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Morgan schreef:

*zucht diep*
*zucht mee*

maargoed, dat vallen heeft niets met het paranormale te maken.
Oud 13-07-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
watermannetje schreef:

*zucht mee*

maargoed, dat vallen heeft niets met het paranormale te maken.
Ik kan paranormaal zuchten hoor
Oud 17-07-2002, 12:06
~*~WiCkEd~*~
~*~WiCkEd~*~ is offline
da heeft iedereen weleens als je bv.in een droom naar beneden valt krijg je een raar gevol en ben je wakker,volgens mij ga je dan niet uit je lichaam
xx lynn
Oud 23-07-2002, 18:58
Sysy
Sysy is offline
ik heb over die ervaring van vallen nooit mystiek nagedacht, en kan dat nu eigenlijk ook niet meer. Ik geloof gewoon dat dat de spieren zijn die te snel ontspannen.
Oud 25-07-2002, 16:48
Miss Dark Angel
Miss Dark Angel is offline
ey
het klopt idd dat als je valt als je wakker schikt dat je dan in een diepe slaap bent geweest en je lichaam hebt uitgetreden. als je paranormaal begaafd bent dan kun je het soms meemaken dat je ook soms je lichaam verlaat als je slaapt en dat je dan ook je lichaam echt ziet ect.
kuz, Dark Angel
Oud 25-07-2002, 17:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Miss Dark Angel schreef:
ey
het klopt idd dat als je valt als je wakker schikt dat je dan in een diepe slaap bent geweest en je lichaam hebt uitgetreden. als je paranormaal begaafd bent dan kun je het soms meemaken dat je ook soms je lichaam verlaat als je slaapt en dat je dan ook je lichaam echt ziet ect.
kuz, Dark Angel
Dan ben ik dus paranormaal begaafd

1 keer verliet iets (ies anders) mij
1 keer jumpte er wat in mij

Oud 25-07-2002, 18:37
Verwijderd
soms val je ook echt uit je bed....
Oud 30-07-2002, 21:09
*meissie*
*meissie* is offline
ook wel is meegemaakt, menselijk hor
Oud 30-07-2002, 21:10
*meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
Havock schreef:
knap
Oud 30-07-2002, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
had ik vroeger echt heel vaak, of dat men dekbed aan de andere kant van men kamer ligt enzow
Oud 31-07-2002, 01:55
Vice
Vice is offline
Wat ik had meegemaakt lijkt er wel op. Ik lag ook op m'n buik. Opeens had ik had idee dat ik omhoog ging. Ik probeerde m'n ogen open te doen, maar op een of andere manier ging dat niet. Toen ik eenmaal boven was zag ik of dacht ik de aarde. Toen viel ik ook naar beneden. Van dat gedeelte weet ik eigenlijk niet veel meer. Ik wist niet meer of ik daarna wel echt wakker werd.
Oud 31-07-2002, 19:26
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Ik kan paranormaal zuchten hoor

lekker dat bij de hand zijn he, kan ik trouwens ook
Oud 31-07-2002, 22:52
Verwijderd
Citaat:
mystic girl schreef:

lekker dat bij de hand zijn he, kan ik trouwens ook
Help, iemand die bijdehand is!! *rent hard weg*

Sheesh, wat denk je wel, we zijn op mystiek hoor, hier moet je goedgelovig en het liefst ook tamelijk dom zijn. Bijdehand is uit den boze. Ga je schamen!
Oud 02-08-2002, 18:36
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Help, iemand die bijdehand is!! *rent hard weg*

Sheesh, wat denk je wel, we zijn op mystiek hoor, hier moet je goedgelovig en het liefst ook tamelijk dom zijn. Bijdehand is uit den boze. Ga je schamen!
k ga me paranormaal schamen
Oud 02-08-2002, 20:45
pe
pe is offline
Morgan,

Dit is volgens mij iets, wat je nog een keer anders kunt gaan begrijpen. Alleen mensen (zoals jij denk ik) voor wie het paranormale niet passend is in hun leven, die moeten goedgelovig zijn om erin te gaan geloven. Ik denk dat je projecteert, en het over je eigen gevoelens hebt, die jou (als 'niet paranormaal persoon) gezond houden.

Ik zou mijn eigen gevoelens ontkennen als ik zou vinden dat je dom en goedgelovig zou moeten zijn om in spirituele/mystieke/paranormale dingen te geloven. Ik maak dingen mee, die jij onzin vindt. En anderen ook, denk ik. Dus niet te min doen over het mystieke forum, hoor.
Oud 03-08-2002, 20:48
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
pe schreef:
Morgan,

Dit is volgens mij iets, wat je nog een keer anders kunt gaan begrijpen. Alleen mensen (zoals jij denk ik) voor wie het paranormale niet passend is in hun leven, die moeten goedgelovig zijn om erin te gaan geloven. Ik denk dat je projecteert, en het over je eigen gevoelens hebt, die jou (als 'niet paranormaal persoon) gezond houden.

Ik zou mijn eigen gevoelens ontkennen als ik zou vinden dat je dom en goedgelovig zou moeten zijn om in spirituele/mystieke/paranormale dingen te geloven. Ik maak dingen mee, die jij onzin vindt. En anderen ook, denk ik. Dus niet te min doen over het mystieke forum, hoor.
ben het hiermee eens , iedereen maakt in zn leven wel iets mee, paranormaal of niet. ok er zitten ook wel mensen bij die andere mensen alleen proberen te imponeren, maar ook serieuze. je bent erin zeer geiinteresseert of niet.

Regels voor berichten