Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 14:57
RebelKiwi
RebelKiwi is offline
Hey,

Ik wil na mijn examen een jaar naar Afrika om vrijwilligerswerk te doen. Het is alleen heel duur (rond de 6000 euro). Weten jullie organisaties die je helpen om het te financieren (internetadressen)? Zijn er ook mensen die al eerder zoiets hebben gedaan?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 14:59
A loved one
A loved one is offline
Bij www.wilweg.nl staat wel wat over de financiering, ik weet niet precies of dat is wat je zoekt

Een nobel streven, iig
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:29
RebelKiwi
RebelKiwi is offline
Hey bedankt. Lees je reactie nu pas want mijn compu deed raar de laatste tijd :$
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:05
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
het is toch juist de bedoeling dat je dat zelf financiert zullen weinig organisaties zijn die jouw vakantiereisje willen sponsoren lijkt me
Oud 26-12-2003, 14:25
RebelKiwi
RebelKiwi is offline
Nou, je moet het niet als vakantiereisje zien. Het is de bedoeling dat je geld meeneemt voor het project waar jij een jaar voor gaat werken (een ziekenhuis, school). En er blijken organisaties te zijn die je helpen om een bepaald project te sponsoren. Dus wat jij er van maakt is onzin.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 18:53
Wave
Wave is offline
Heej
Ik vind het echt een super mooi idee van je en ik wil je niet ontmoedigen maar denk goed na voordat je gaat. Mijn zus heeft op haar 24e een maandje door Ghana gereist, samen met een vriendin die daar toen al 4 maanden stage gelopen had op een basisschooltje in een dorpje ergens. Je krijgt alleen zo veel indrukken en het is emotioneel erg zwaar, Bij die vriendin raadden ze het ook af om het nog in je pubertijd te doen omdat je dan vcaal al overhoop zit met je zelf en je al die indrukken en problemen van daar er niet bij kan hebbenl. Je moet echt sterk in je schoenen staan. Ze vertelde ook dat ze op de IC van een kinderziekenhuis geweest waren, daar lag 1 kindje aan een infuus, de rest alleen op bedden met overal vliegen en vieze beesten, de geiten liepen door de gang en de moeders moesten zelf hun kinderen wassen en eten geven. Er gaan daar zoveel mensen dood aan "simpele" dingen, aan dingen waar je hier vaak met een paar medicijnen vanaf komt.......
Verder nog een belangrijk iets, je moet van te voren, daar en een paar weken daarna medicijnen tegen malaria innemen, en daar klrijg je zelfmoordnijgingen van als bijwerking........ga dus sowieso niet alleen!!!!!!!!
Ik hoop dat je er goed over na denkt, en als je er zeker van bent dat je dit wilt doen......succes dan en probeer ervan te genieten
xxx suus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:03
Verwijderd
Voor 6000 euro kun je wel leukere dingen doen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:05
ironflower
ironflower is offline
Kijk eens op www.joho.nl

daar kan je allerlei vrijwilligerswerk vinden, ik weet niet of het ook voor een heel jaar kan. Maar iig wel voor een paar maanden, en dat is dan ook wel goedkoper dan 6000 euro.
Oud 30-12-2003, 19:42
Henkidu
Henkidu is offline
Van iemand uit mijn klas weet ik dat de Rotary ook soms dit soort projecten financiert. Het is misschien niet de eerste organisatie waar je aan denkt, maar het proberen waard.

Waar je ook aan kunt denken, zijn buitenlandse organisaties. Probeer het eens bij bekende hulporganisatie of zoek via Google op 'gap year', de engelse term voor een jaar buitenland. Vooral in Groot-Brittannie nemen veel mensen een gap year na het eindexamen, probeer het daar eens.

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:15
RebelKiwi
RebelKiwi is offline
Hai,

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het zwaar is om voor een jaar weg te zijn in zo'n omgeving maar ik ben er zeker van. Ik zoek ook een goede organisaties om mee te gaan want je moet daar niet aan je lot worden overgelaten.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Wave schreef op 30-12-2003 @ 19:53:
Verder nog een belangrijk iets, je moet van te voren, daar en een paar weken daarna medicijnen tegen malaria innemen, en daar klrijg je zelfmoordnijgingen van als bijwerking...
Heus niet iedereen krijgt dat bijverschijnsel lijkt mij. Zoiets zetten ze er alleen op, omdat het misschien ooit een keer is gebeurd, dus niet bij Jan en alleman.

Citaat:
Henkidu schreef:
Van iemand uit mijn klas weet ik dat de Rotary ook soms dit soort projecten financiert. Het is misschien niet de eerste organisatie waar je aan denkt, maar het proberen waard.
Dan moeten je ouders denk ik wel eerst bij de Rotary zitten volgens mij en als dat zo is dan kunnen ze ook vast wel die 6000 euro voor haar betalen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:25
Nyawa
Voor veel Rotary uitwisselingsprojecten hoeven je ouders niet bij de Rotary te zitten, dus misschien kun je inderdaad proberen of zij daar iets voor je kunnen regelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten