Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 19:31
my-number-666
my-number-666 is offline
ik ben nog al lui maar krachttraining vind ik wel leuk maar moet je daar niet 16 voor zijn en mag het echt niet als je al 15 bent. als het niet mag wat kan ik dan nog meer doen behalve gewoon sporten
Oud 01-01-2004, 19:50
Midget
Midget is offline
je armspieren trainen d.m.v rukken
beetje goeie conditie is nooit weg
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 20:07
my-number-666
my-number-666 is offline
Citaat:
Midget schreef op 01-01-2004 @ 20:50:
je armspieren trainen d.m.v rukken
beetje goeie conditie is nooit weg
doe ik al
Oud 01-01-2004, 20:27
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Je hoeft echt niet perse 16 te zijn alleen is te jong en te hard trainen niet goed.
Maar als je bedoelt thuis trainen kun je keer haltertjes halen en daar je armspieren mee trainen en anders opdrukken of ergens optrekken.En anders zul je toch echt de sportschool inmoeten , soms doen ze moeilijk over leeftijd maar meestal valt het wel mee.
Oud 01-01-2004, 20:58
my-number-666
my-number-666 is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 01-01-2004 @ 21:27:
Je hoeft echt niet perse 16 te zijn alleen is te jong en te hard trainen niet goed.
Maar als je bedoelt thuis trainen kun je keer haltertjes halen en daar je armspieren mee trainen en anders opdrukken of ergens optrekken.En anders zul je toch echt de sportschool inmoeten , soms doen ze moeilijk over leeftijd maar meestal valt het wel mee.
oke thanks
Oud 01-01-2004, 21:24
Maarten
Maarten is offline
Opdrukken is niet goed voor je conditie zover ik weet, tenzij je zo getrained bent in je spieren dat je het heel lang kan blijven doen maar ik denk dat de meeste ongetrainde mensen al genoeg moeite hebben om meer dan 10 keer goed op te drukken.

Als ik jou was zou ik nog niet aan krachttraining beginnen en wachten tot je volgroeid bent. Je kan nu gewoon veel aan sporten gaan doen zoals zwemmen of karate of whatever. Dan train je je conditie en je trained ook rustig je spieren. Je trained je spieren rustig omdat jouw eigen gewicht voornamelijk bepalend is voor de inspanning. Kortom, je zal niet dingen kunnen doen die je lichaam te erg belasten tenzij je de oefening totaal verkeerd uitvoert of enorm dik bent. Bij krachttraining gaat vooral de spiergroei in het begin erg hard en het lijkt mij niet erg gezond als je dit op jonge leeftijd doet but I am no expert at all.

Overigens vind ik krachttraining puur voor kracht best zonde, je kan beter een sport doen en voor die sport gericht trainen. Maja, sommige mensen willen er alleen goed uitzien en voor de rest boeit het ze eigenlijk niks

Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:49
my-number-666
my-number-666 is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 01-01-2004 @ 22:24:
Opdrukken is niet goed voor je conditie zover ik weet, tenzij je zo getrained bent in je spieren dat je het heel lang kan blijven doen maar ik denk dat de meeste ongetrainde mensen al genoeg moeite hebben om meer dan 10 keer goed op te drukken.

Als ik jou was zou ik nog niet aan krachttraining beginnen en wachten tot je volgroeid bent. Je kan nu gewoon veel aan sporten gaan doen zoals zwemmen of karate of whatever. Dan train je je conditie en je trained ook rustig je spieren. Je trained je spieren rustig omdat jouw eigen gewicht voornamelijk bepalend is voor de inspanning. Kortom, je zal niet dingen kunnen doen die je lichaam te erg belasten tenzij je de oefening totaal verkeerd uitvoert of enorm dik bent. Bij krachttraining gaat vooral de spiergroei in het begin erg hard en het lijkt mij niet erg gezond als je dit op jonge leeftijd doet but I am no expert at all.

Overigens vind ik krachttraining puur voor kracht best zonde, je kan beter een sport doen en voor die sport gericht trainen. Maja, sommige mensen willen er alleen goed uitzien en voor de rest boeit het ze eigenlijk niks
ik zit op rugby en ik mijn klas (4de) ben ik een van de sterste maar bij rugby niet zelfs een van de slapere daarom wil ik mijn spieren trainen om beter te worden
Oud 01-01-2004, 21:58
Maarten
Maarten is offline
Tjah, dan heeft het zeker nut

Ga zoiezo langs bij een fitness school en praat met ze want zij weten vast veeeeeel meer dan ik.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:59
my-number-666
my-number-666 is offline
oke zal ik doen
Oud 02-01-2004, 06:10
fayt-D
fayt-D is offline
Je kan best aan krachttraining gaan doen. Alleen moet je op jongere leeftijd niet met maximale gewicht gaan trainen. Neem ongeveer 50% van wat je denkt te kunnen en voer de oefeningen zo'n 10-15 keer uit. Ik zal zeker niet zonder begeleiding trainen als ik jou was, door een verkeerde techniek krijg je erg snel blessures en aan het begin zijn bepaalde dingen nog best lastig. Zoals rug altijd recht houden, ademhaling, buik- en rugspieren goed aanspannen ed.
Opdrukken en buikspieroefeningen kan niet veel kwaad!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten