![]() |
|
Opdrukken is niet goed voor je conditie zover ik weet, tenzij je zo getrained bent in je spieren dat je het heel lang kan blijven doen maar ik denk dat de meeste ongetrainde mensen al genoeg moeite hebben om meer dan 10 keer goed op te drukken.
Als ik jou was zou ik nog niet aan krachttraining beginnen en wachten tot je volgroeid bent. Je kan nu gewoon veel aan sporten gaan doen zoals zwemmen of karate of whatever. Dan train je je conditie en je trained ook rustig je spieren. Je trained je spieren rustig omdat jouw eigen gewicht voornamelijk bepalend is voor de inspanning. Kortom, je zal niet dingen kunnen doen die je lichaam te erg belasten tenzij je de oefening totaal verkeerd uitvoert of enorm dik bent. Bij krachttraining gaat vooral de spiergroei in het begin erg hard en het lijkt mij niet erg gezond als je dit op jonge leeftijd doet but I am no expert at all. Overigens vind ik krachttraining puur voor kracht best zonde, je kan beter een sport doen en voor die sport gericht trainen. Maja, sommige mensen willen er alleen goed uitzien en voor de rest boeit het ze eigenlijk niks ![]() Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 21:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je kan best aan krachttraining gaan doen. Alleen moet je op jongere leeftijd niet met maximale gewicht gaan trainen. Neem ongeveer 50% van wat je denkt te kunnen en voer de oefeningen zo'n 10-15 keer uit. Ik zal zeker niet zonder begeleiding trainen als ik jou was, door een verkeerde techniek krijg je erg snel blessures en aan het begin zijn bepaalde dingen nog best lastig. Zoals rug altijd recht houden, ademhaling, buik- en rugspieren goed aanspannen ed.
Opdrukken en buikspieroefeningen kan niet veel kwaad! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Krachttraining Darkmond | 11 | 15-10-2013 14:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Langer worden hoe? Verwijderd | 28 | 06-09-2011 06:40 | |
Vrije tijd |