Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het moet trouwens redelijk makkelijk zijn om te checken of de boel upgradeable is. Gewoon even het servicetag van je systeem opzoeken en naar de Dell-site gaan, dan naar de support-afdeling, tag invullen (of het typenummer van je systeem, als je die tag niet weet) en dan krijg je als het goed is een lijst met onderdelen die je in de PC kunt stoppen (harddisk, geheugen). Als daar alleen SDR bijstaat, zou het dus heel goed kunnen dat er gewoon geen DDR in kan. Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 11:13. |
![]() |
|
SDR heeft 2 inhammetjes, DDR heeft maar één inhammetje in het midden. Daaraan kun je het zien.
Overigens kun je beter DDR/333 kopen, dat is backwards compatible met DDR/266 en meestal goedkoper. Maar je kan natuurlijk ook 512MB PC133 SDRAM bijzetten. Of je moet eens denken over een goedkope upgradeset. Want een Willamette 2GHz met SDRAM is niet bepaald snel.
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En wat zou zo'n goedkope upgradeset dan allemaal inhouden? @ Nare Man: tis een unieke dell, en als ik check via de DELL-support-site, krijg ik idd enkel SDR. Zo ook als antwoord op mijn mail naar Dell. Maar om heel eerlijk te zijn, mijn vertrouwen in de mensen van Dell is zeer klein. Ze geven meestal antwoorden van "neen, dat gaat niet" of zo. Mijn cd-rw (NEC NR-9100A 40x 24x 40x) heeft een probleem met cd-r's die sneller schrijfbaar zijn dan x40. Hij schrijft ze dan maar aan x8 (heb het probleem al met twee merken cd's gehad). Als oplossing daarvoor hebben de mensen van Dell mij een herinstallatie van windows aangeraden ! ???? Een firmware-update ware logischer geweest, en ja, die firmware-update was er maar heeft het probleem niet opgelost. (Heb trouwens ook win XP opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.) Ik wou ook een extra HD. "Onmogelijk" volgens de mensen van dell na mail en telefonisch contact. Doch, ik heb nu twee schijven die lekker koel draaien zonder enig conflict. 'k Heb er wel wat voor moeten knutselen, maar een professional zou het niet beter gedaan hebben ![]() @ Methuselah: Idd, een Dell, idd, moeilijk upgradeble, maar moeilijk is niet onmogelijk ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 14:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Jongen, zorg maar dat ge genoeg geld hebt om alles met Oudjaar te kunnen betalen ![]() ![]() ![]()
|
Dell wil niet dat je aan hun PC's gaat knutselen, een marketing-"truukje", maar het is gewoon mogelijk. Hardware voor Dell wordt wel door de leverancier aangepast, maar ik weet dat dat soort dingen absoluut ongedaan gemaakt kunnen worden. Toch moet je even kijken of er een SD- en DDRAM gleuf inzitten, want DDR gaan kopen en er dan niks mee doen, dan kun je het net zo goed aan mij geven... (doe maar dus
![]() However, mocht je ooit aan een upgrade denken, dan is het misschien wel advisable om je Dell systeem aan een nietsvermoedende overbuurman te verkopen en gewoon zelf een systeem samenstelt waar je tenminste even mee uit de voeten kan, voor het systeem kun je zeker nog wel wat krijgen en het totaal kan dan goed onder de prijs van een upgrade komen te zitten!
|
Hehe, zie je de koe van hiertegenover al Quaken of Unrealen
![]() ![]() ik heb slechts twee sleufjes in op m'n moederbord, dus ik zal wsl alleen SDR kunnen steken ? Of ben ik verkeerd ? Het enige wat er dan op zit, is SDR bijsteken. Van 382 naar 768Mb, maakt het dan een groot verschil in snelheid? Ik kan dan wel windows helemaal in het RAM-geheugen laden. Of kan ik best effe blijven prullen en beginnen sparen voor een nieuwe pc? Of is de upgrade toch betaalbaar? Aiai, zoveel vragen en dat in het midden van een examenperiode (allez ja, blok) ![]() |
![]() |
|
Hangt ervan af...wanneer je ram vaak vol zit ga je wel een verschil merken.
Ik heb zelf een 1,5 met sd, en ik moet zeggen dat ik weinig merkte bij een overgang van 256 naar 512. Enkel bij het laden van games (niet de framerate) merkte ik een niet al te groot verschil. Mijn 512 ram is nooit voor meer dan de helft gevuld als ik niet aan het gamen ben. Als je idd veel dingen tegelijk draait zoals je zegt zul je wel iets merken.
||
Citaat:
AMD Duron 1.6GHz - €40 CPU Cooler (Arctic Copper Silent 2 TC) - €7 Asrock K7S8XE - €41 512MB DDR/400 Infineon - €73 Verzendkosten - €7 Totaal: €168 @ Fun Computer Center (Duitse webshop) Die Duron 1.6GHz kun je dan naar 2.0 of zelfs 2.2GHz overclocken. Heb je voor weinig geld een zeer fijn systeempje.
|
€168, dat valt idd supergoed mee. Dat is minder dan het dubbele van wat een reepje 512MB RAM hier in de winkel kost.
Maar dan moet ik half mijn pc afbreken, het moederbord eruitsmijten etc. Het lijkt me dan beter dan ik nog een paar maandjes wacht (tot na vakantiewerk in het groot verlof bijvoorbeeld), mijn systeempje doorverkoop (met nog een jaar DELL-next business day onsite garantie) en dan een mooie investering doe in een goeie pc. Bovendien is het niet altijd even handig aan de hardware van een DELL te klooien, die bakken zijn daar niet echt voor gemaakt :-s Als ik dan nog een €500 of zo voor die bak kan krijgen (sniks aan, draait perfect, koel, stil en superstabiel + nog één jaar garantie, ik kan 'm mss zelfs aan mijn zusje verkopen die dan op kot gaat.) en er zelf nog eens hetzelfde bovenop gooi, dan heb ik een aardig budgetje om een nieuwe te kopen denk ik zo. Dus kan ik mss best mijn upgrade-plannen even wegstoppen, eens goed wat centjes verdienen in't groot verlof en dan eens een mooi game-systeempje kopen. Toch bedankt allemaal! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Moederbord] Waar moet ik op letten met vervangen Paperz | 32 | 08-03-2005 07:31 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] DDR samen met SDRAM combineren? [NL]mootje^ | 13 | 09-11-2004 20:39 | |
Software & Hardware |
[Systeem] AMD athlon 1200 upgraden Bob_de_bouwer | 47 | 23-06-2004 11:12 | |
Software & Hardware |
[Geheugen] Verschil SDRAM en DDR reuffneck32 | 8 | 24-03-2004 19:54 | |
Software & Hardware |
[Moederbord] Welke moet ik kopen? maarte | 12 | 26-05-2003 03:23 | |
Software & Hardware |
Soorten geheugen.... apeldoorn | 9 | 24-10-2001 16:27 |