Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 20:40
vosje16
vosje16 is offline
Vannacht lag ik blijkbaar met heel mn lichaam op mijn arm. Ik ben wakker geworden en kon mijn arm en hand niet meer bewegen. Daarna begon het te tintelen. Maar ik had blijkbaar ook nog op mijn hand gelegen zodat er geen bloed meer naar mijn duim en wijsvinger konden want ik zag een duidelijke rode lijn op mijn hand. En toen het bloed er weer door kon heeft het langer getinteld dan bij de andere vingers enzo. En die 2 vingers waren ook gezwollen. En 10 minuten later had ik nog steeds een raar gevoel in die 2 vingers. Ik was echt wel beetje bang want normaal is het direkt weer over als ik op mijn arm slaap...
Nu is het weer bijna helemaal normaal (nog heel klein beetje gezwollen).

Ik heb nu 3 vraagjes:
Hebben jullie dat ook al gehad dat je hand/voet/... daardoor gezwollen was?
Waarom zwelt het op? Volgens een vriend is het omdat het bloed zich daar opgestapeld heeft maar dat vind ik maar raar...
En wat zou er gebeuren als je nog langer op je arm/hand/... zou liggen? Want dat kan toch niet goed zijn hé? Kan het afsterven ofzo? (kzit hier nu aan de meest nare dingen te denken )
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:53
Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik zou eigenlijk niet weten of je arm dan opzwelt. Ik slaap regelmatig met m'n hoofd op m'n arm en word dan wakker door ????. Dan ben ik m'n arm vaak ff kwijt. Hij is dan half verlamd, dan leg ik hem weer recht en slaap weer verder. Dus dan zie ik eigenlijk niet hoe hij eruit ziet.
Ik zou me er nu niet zo druk om maken. In principe is je lichaam zo gemaakt dat je pijn voelt als er iets niet goed gaat. Dus mocht je echt te lang op je arm liggen dan word je dus vanzelf wakker gemaakt, op wat voor manier dan ook. (voor afsterven moet het toch wel dagen afgekneld zitten hoor )

Het opzwellen kan komen doordat het vocht niet meer weg kan. Of dat ook bloed is, weet ik eigenlijk niet.

Hou het ff in de gaten en als de zwelling of andere last niet afneemt, ga dan maandag naar je huisarts.
Oud 16-01-2004, 21:09
Miracle_Sillie
Miracle_Sillie is offline
Ik slaap altijd op mijn arm en dat is volges mij niet egt erg ofzo. Ik heb heel erg vaak last van ik ben wel es omgedonderd omdat mn hele been sliep en ik zou weglopen en kon dus geen kracht zette dus daar lag ik languit in de klas. Maar ik heb het eig wel zon 5x per dag dat er iets slaapt en bij mij blijft het soms ook wat dik dat na een paar daagjes wel weer weg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:56
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Voelt het niet alleen alsof het gezwollen is, ik vindt het namelijk wel zo voelen maar bij mij is het nooit echt gezwollen.

Ik heb het ook weleens dat ik wakker wordt er geen gevoel in mijn arm meer heb. Je krijgt dan echt het idee wat ligt er nu weer in mijn bed? Ja je eigen arm dus.

Ik denk dat je gewoon wel wakker wordt op tijd. Bovendien sterft een arm niet zo een twee drie af. Ik denk dat je wel kan zeggen dat het onmogelijk is dat je arm afsterft, doordat je in je slaap op je arm ligt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:53
Verwijderd
Het zwelt op doordat er dan wel bloed in kan, maar geen bloed uit. Je lichaam is als het goed is vrij zacht, het geeft zeg maar mee, dus het is niet echt schadelijk. Een boomstam oid van hetzelfde gewicht de hele nacht lang zou wél schadelijk zijn .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-01-2004 @ 13:53:
Het zwelt op doordat er dan wel bloed in kan, maar geen bloed uit. Je lichaam is als het goed is vrij zacht, het geeft zeg maar mee, dus het is niet echt schadelijk. Een boomstam oid van hetzelfde gewicht de hele nacht lang zou wél schadelijk zijn .
Idd, wanneer het te zwaar wordt, dan voel je automatisch een steek in je arm, waardoor je óf wakker wordt óf je omdraait in je slaap. Kan het niet echt kwaad, dan slaap je gewoon door.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:33
ssjpan
ssjpan is offline
Ow ja dat heb ik ook wel eens, en dan heb ik er daarna nog wel een tijdje last van. Ik word er 's nachts wel eens wakker van en dan heb ik geen gevoel mee in m'n arm.

Regels voor berichten