Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 20:31
koelkastje
koelkastje is offline
Als ik slaap wil het nog weleens gebeuren dat ik mijn arm afknel en er daardoor geen bloed naar toe kan, dus gewoon een slapende arm. Soms is het zelfs zo erg dat het niet alleen tintelt of pijn doet (als je je arm weer de ruimte geeft) maar dat ik soms met mijn andere arm mijn arm moet zoeken en dan ff beter neer moet leggen (1 keer voelde ik iets heel raars naar mijn idee.. bleken mijn vingers te zijn, arm was ver heen )
Maar dit heb ik wel vaker gehad, en zo ver ik weet geen blijvende schade
Alleen valt het me op dat ik altijd wakker word wanneer ik weer mijn arm aan het afknellen ben. Hebben jullie dat ook, en is dat een slimmigheidje van de hersenen of iets vaags van mij?
Oud 20-10-2003, 20:44
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook wel eens, als ik nog half in slaap ben.

Probeer je armen niet helemaal te buigen, maar wat meer langs je/voor je uit te leggen... dat helpt misschien.
En ga niet met je hoofd/lijf op je arm liggen
Oud 21-10-2003, 10:40
Verwijderd
ja heb ik ook wel eens, dan ligt me arm naar boven gebogen i.p.v. naast me, vind dat best eng want ik moet me arm dan oppakken en naast me neerleggen en dan gaat het later weer goed.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 10:43
Verwijderd
Mja, je voelt dat je arm afgekneld wordt (maar misschien niet bewust) en daardoor word je wakker. Ik knelde vroeger altijd m'n been af, geen idee hóe hoor, maar ik werd dan altijd wakker wanneer hij ver heen was.. Dan moest ik even anders gaan liggen en mja, klaar...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 10:51
Verwijderd
Slapende ledematen krijg je niet doordat er geen bloed naar toe kan, maar doordat de zenuw wordt afgekneld. Van geen bloed sterft je arm of been gewoon af.

Maarrem, je zenuwen afknellen is ook niet goed, en het zou kunnen dat je óf wakker wordt zodat je anders kunt gaan liggen, óf dat al die prikkeltjes van het slapende lichaamsdeel je hersenen stimuleren waardoor je wakker wordt (zelfde idee als opeens veel geluid of licht of iemand die aan je arm sjort, daar wordt je ook wakker van)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 12:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook wel dat ik wakker wordt omdat mn arm slaapt. Gek genoeg heb ik dit alleen als ik bij mn vader ben en nooit bij mn moeder. Ik denk dat het aan je slaaphouding ligt. Bij mij duurt het alleen best wel lang voordat het over is en ik dus verder kan gaan slapen.

Hoe kan je zorgen dat het zo snel mogelijk weer over gaat. Ik heb altijd gehoord kracht er mee zetten of je arm naar beneden houden maar als het door je zenuw komt lijken me dat nou ook niet echt werken.
Oud 21-10-2003, 17:56
Verwijderd
ik heb dat heel vaak want ik lig altijd in rare houdingen

Als ik dan net wakker ben zit ik echt te zoeken naar mijn arm

Volgens mij kan het geen kwaad aangezien je er wakker van wordt, zodat je nooit te lang een arm afknelt.

Wel ken ik iemand die het een keer had gehad terwijl hij zijn roes aan het uitslapen was. Toen heeft hij een paar weken zijn arm niet kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:31
Verwijderd
Ik word er niet wakker van, moet vrij regelmatig idd m'n arm zoeken of ben hem gewoon kwijt... Mijn arm ligt dan ook naar boven gebogen (dus gebogen boven m'n hoofd ofzo) i.p.v. naast me.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-10-2003 @ 19:31:
Ik word er niet wakker van, moet vrij regelmatig idd m'n arm zoeken of ben hem gewoon kwijt... Mijn arm ligt dan ook naar boven gebogen (dus gebogen boven m'n hoofd ofzo) i.p.v. naast me.
ja dat ken ik. Dan voel ik hem gewoon echt niet meer. ik weet niet of hij dan geslapen heeft, want ik voel hem eigenlijk nooit tintelen.
Laatst was ik hem echt kwijt, voor het eerst. Dat is heel eng, want het net of hij verlamd was ofzo, of geamputeerd.
Meestal komt het snel daarna wel weer terug, gelukkig
Oud 22-10-2003, 12:11
ne0
ne0 is offline
kheb dat wel eens bij me benen ofzow en als ik dan me been wil bewegen doet et ff hartstikke veel pijn...kan ik em nie bewegen ofzow (snapt nie helemaal wrom maar ok)
Oud 22-10-2003, 13:51
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik word daar meestal niet wakker van (of in ieder geval te laat), maar heb 't wel vaak. Vannacht nog, sliepen allebei m'n armen... Dan lig je daar zo naar die dingen te kijken, komt ineens het besef dat dat armen zijn En zie dan nog maar eens hoe je ze terug krijgt

Zou wel handig zijn als je er inderdaad wakker van werd voor je je ledematen niet meer kunt vinden

Regels voor berichten