Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 23:15
Verwijderd
hoihoi beste mensen khad een vraagje

mn vraag was hoe je de 7 chakras kunt openen ik heb heel wat gezocht op internet over chakras maar der staat nie echt in hoe je het kan openen... mn vraag was of iemand het weet hoe je de 7 chakras kunt openen...ik heb es gehoord/gelezen dat je bijvoorbeeld de derde oog kunt openen door te blowen...maarja...ik blow nie en wil geen middelen gebruiken om chakras te openen ( want door blowen raak je uit je concentratie bijvvorbeeld ) dus weet iemand een goeie site of weet iemand hoe je de 7 chakras kunt openen?

alvast bedankt

greetz...undertaker
Advertentie
Oud 15-02-2004, 07:53
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Hoi Undertaker -
Internet is niet altijd de beste plek om je informatie te vinden. Ik raad je aan naar de bieb te gaan en daar te zoeken, ik heb zelf in ieder geval al tig boeken over de chakras kunnen vinden (en lezen). Je chakras openen kan op verschillende manieren, door bepaalde activiteiten, bepaalde meditaties, ga maar gewoon eens op zoek naar informatie.
Of je derde oog zich opent door te blowen weet ik niet, maar er zijn in ieder geval zat andere manieren om dit te doen.
Oud 15-02-2004, 11:56
Upke
Upke is offline
Citaat:
undertaker schreef op 15-02-2004 @ 00:15:
hoihoi beste mensen khad een vraagje

mn vraag was hoe je de 7 chakras kunt openen ik heb heel wat gezocht op internet over chakras maar der staat nie echt in hoe je het kan openen... mn vraag was of iemand het weet hoe je de 7 chakras kunt openen...ik heb es gehoord/gelezen dat je bijvoorbeeld de derde oog kunt openen door te blowen...maarja...ik blow nie en wil geen middelen gebruiken om chakras te openen ( want door blowen raak je uit je concentratie bijvvorbeeld ) dus weet iemand een goeie site of weet iemand hoe je de 7 chakras kunt openen?

alvast bedankt

greetz...undertaker
Blowen?? Hahahaha!!

Nee om je chakra's echt te openen is wel wat voor nodig. Er zijn verschillende manier ik zal eens vertellen. Je zou onder Tai Chi kunnen gaan, of iets anders waar je leert werken met je energie. Daarvan gaan je chakra's ook een stukje open. Voor dat ik verder ga moet ik zeggen dat je je chakra's nooit helemaal kunt openen. Dat komt omdat het geen grens heeft. Hoe meer je leert werken met je energie hoe groter de opening word van de chakra en hoe meer energie je krijgt. Maar het zal nooit eens worden van, nou mijn chakra is open verder kan niet. Nee hij zal altijd verder opengaan, er zit geen limiet aan. Andersom is het ook zo, je chakra kan nooit helemaal dicht gaan, maar er kan wel steeds minder energie naar binnen komen. Maar goed ik zal verder gaan. Wat ook goed voor jou is om even eerste de mediteren. En dan te visualiseren dat je eerste chakra: De basischakra (rood) en zit bij je stuitje, visualiseer dat deze langzaam open gaat als een bloem die zich opent. Dan ga je naar je 2e chakra (oranje) en doe hetzelfde als bij de eerste. Ga dan naar de 3e (geel) open deze ook weer. Dan naar de 4e (groen) open deze ook. Dan naar je 5e (blauw) open deze ook. Dan naar je 6e (paars) open deze. En dan tenslotte naar je kruinchakra de laatste (kleur wit) en open deze ook. Begrijp me goed je kunt je chakra nooit openen, alleen de doorgang vergroten. Voor de precieze plaats van de chakra kijk je maar op een site, en dat geld ook voor de namen en de functies van de chakras.
Oud 15-02-2004, 19:17
Fainne
Fainne is offline
En voor je ze 'opent' natuurlijk heel goed gronden...
Oud 15-02-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 15-02-2004 @ 20:17:
En voor je ze 'opent' natuurlijk heel goed gronden...
waarom?
Oud 15-02-2004, 19:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
Reverend schreef op 15-02-2004 @ 20:22:
waarom?
Door te gronden bereik je hetzelfde als meditatie. Rustige geest en meer energie. En als je dat hebt kun je beter concentreren en dus ook beter met je chakra's werken.

Pannekoek.
Oud 15-02-2004, 19:59
BlackVoid
BlackVoid is offline
Het is wel fijn om in staat te zijn je chakra's wat meer open of dichter te maken. Het kan wel zijn dat ze te dicht zijn, waardoor je blokkades krijgt. Je hebt speciale dokters die je hiermee kunnen helpen. Na een goede behandeling kan je als je weet hoe ook verder gaan met oefenen. In boeken staat genoeg over hoe je moet visualiseren om dit voor elkaar te krijgen. Ik zal nog es kijken of ik een goede titel kan vinden bij ons thuis om hier neer te zetten.
Oud 16-02-2004, 07:16
ranonkel
ranonkel is offline
Je kunt naar een aurareader en -healer gaan om te laten controleren of je blokkades hebt in een van je chakra's. Iedere chakra reageert ook op een bepaalde kleur en trilling. Er valt veel over te lezen.
Oud 16-02-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 15-02-2004 @ 20:26:
Door te gronden bereik je hetzelfde als meditatie. Rustige geest en meer energie. En als je dat hebt kun je beter concentreren en dus ook beter met je chakra's werken.

Pannekoek.
hoe grond je?
Oud 16-02-2004, 10:15
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-02-2004 @ 09:44:
hoe grond je?

Visualiseer dat er wortels onder je voeten groeien die stevig en diep de grond ingaan. Rode kleur visualiseren onder je voeten.
Oud 16-02-2004, 10:33
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
ranonkel - das wel een heel simplistische manier van gronden uitleggen.

Reverend - het idee van gronden is dat je je aan de aarde 'vastlinkt', je gaat zo niet 'zweven'. Het is de bedoeling dat je eerst in een soort van meditative toestand komt, dit kun je doen door op je ademhaling te letten en deze te volgen. Als je helemaal rustig bent concentreer je je op je ruggengraat, maakt deze lang naar de kruin toe, hij voelt als de stam van een boom. Merk dat je heel stevig zit of staat (zitten is vaak fijner). Voel dan hoe wortels groeien uit het einde van je ruggengraat, ze gaan diep de grond in en je voelt dat je nog steviger zit. En vanuit de aarde, door je wortels, haal je nu energie omhoog. Laat het door de wortels gaan, je lichaam in, je benen vullen zich met krachtige aarde-energie en langzaam vult je hele lichaam zich, tot het aan je kruin komt. Bij je kruin komt de energie eruit, als een fontijn over je hoofd heen en je voelt hoe je hele lichaam energiek en verfrist is. Als je klaar bent 'sluit' je je kruin en laat je alle overtollige energie de aarde in zakken. Trek je wortels in en open je ogen .
Als je wilt kun je de kleuren van de chakras erbij visualiseren (was dat wat je bedoelde met dat rode, ranonkel?) maar dat hoeft niet.
Oud 16-02-2004, 10:50
Verwijderd
hmmm

en als ik niet grond, terwijl ik wel met mijn chakra's wil werken. Hoe zit dat dan?
Oud 16-02-2004, 12:43
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Dan ben je niet gegrond, maar open je wel je chakra's.
Ik houd niet zo van dat 'moeterige', ook zonder te gronden overleef je het wel .
Het blijkt alleen wel dat als je je grond voor je spiritueel werk doet, je effectiever werkt (je hebt genoeg energie) en je wordt niet zo zweverig (als je je wel eens met magie hebt bezig gehouden zul je dat zweef-gevoel wel herkennen denk ik).
Oud 16-02-2004, 13:30
Verwijderd
Nee, eigenlijk niet. Maar na wat stoere afleveringen van naruto waarin lee al z'n chakra holes opent om gaara te verslaan leek het mij ook wel vet om te proberen.
Oud 16-02-2004, 14:08
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Ik ken naruto niet. Je chakras openen doe je om de energie in je lichaam te verbeteren, en jezelf gezonder te maken. Of het 'vet' is weet ik niet, ik vind het wel prettig.

"Nee, eigenlijk niet."
Wat niet?
Oud 16-02-2004, 15:45
Tio
Tio is offline
Het "post-magische" zweefgevoel, is denk ik waar Reverend op doelde.
Oud 16-02-2004, 17:35
Verwijderd
Nee, eigenlijk doelde ik op het verkrijgen van meer kracht, maar ten koste van je lichaam.
Oud 17-02-2004, 13:01
Upke
Upke is offline
Voor gronden hoef je eigenlijk ook niet te visualiseren. Ga op de goede manier staan en houd je lichaam in de goede houding, dat is eigenlijk al meer dan genoeg.

Staande meditatie.

Voor jongens ga met je voeten (tenen recht naar voren) schouderbreedte staan, en dames op heupbreedte. Zorg ervoor dat je knieen niet op slot staan, dus zak een klein beetje door je knieen. Maak een rechte rug en laat je stuitje hangen. Hoofd recht en adem in door je neus, en adem uit door je neus of mond (wat jij het fijnste vind). Til je armen zo op, maar zorg ervoor dat je schouders en ellebogen laat hangen, doe je armen nu zo net alsof je een grote skippiebal omhelst. Je handen kunnen ongeveer op de hoogte van je borstbeen zijn. Nu doe je ogen dicht (of open zolang je maar niet afgeleid word) en maak je geest leeg. Ben rustig en concentreer eventueel op je ademhaling. Probeer dit 5 minuten vol te houden zonder te bewegen, dit zal moeilijk zijn voor beginners. Probeer dan na een weekje of zo de tijd op te voeren naar 10 minuten en ga zo door tot dat je een uur hebt bereikt. Elke dag oefenen hmmmmm........... lekker dat gronden!!!
Oud 17-02-2004, 13:01
Upke
Upke is offline
Voor gronden hoef je eigenlijk ook niet te visualiseren. Ga op de goede manier staan en houd je lichaam in de goede houding, dat is eigenlijk al meer dan genoeg.

Staande meditatie.

Voor jongens ga met je voeten (tenen recht naar voren) schouderbreedte staan, en dames op heupbreedte. Zorg ervoor dat je knieen niet op slot staan, dus zak een klein beetje door je knieen. Maak een rechte rug en laat je stuitje hangen. Hoofd recht en adem in door je neus, en adem uit door je neus of mond (wat jij het fijnste vind). Til je armen zo op, maar zorg ervoor dat je schouders en ellebogen laat hangen, doe je armen nu zo net alsof je een grote skippiebal omhelst. Je handen kunnen ongeveer op de hoogte van je borstbeen zijn. Nu doe je ogen dicht (of open zolang je maar niet afgeleid word) en maak je geest leeg. Ben rustig en concentreer eventueel op je ademhaling. Probeer dit 5 minuten vol te houden zonder te bewegen, dit zal moeilijk zijn voor beginners. Probeer dan na een weekje of zo de tijd op te voeren naar 10 minuten en ga zo door tot dat je een uur hebt bereikt. Elke dag oefenen hmmmmm........... lekker dat gronden!!!

P.S. Je zou eventueel nog mee kunnen veren met je ademhaling, dit doet mijn leraar vaak. Maar het ligt aan jezelf of je dit fijn vind of niet.
Oud 23-02-2004, 01:28
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-02-2004 @ 14:30:
Nee, eigenlijk niet. Maar na wat stoere afleveringen van naruto waarin lee al z'n chakra holes opent om gaara te verslaan leek het mij ook wel vet om te proberen.
De 5 Gates technieken ofzo ..
Maar dat zijn de 5 Life Gates, die staan los van de chakra holes die in Naruto bedoeld worden..
(geloof ik, mss moet ik die episodes weer opnieuw zien )..
Oud 23-02-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 23-02-2004 @ 02:28:
De 5 Gates technieken ofzo ..
Maar dat zijn de 5 Life Gates, die staan los van de chakra holes die in Naruto bedoeld worden..
(geloof ik, mss moet ik die episodes weer opnieuw zien )..
ohja, maar neji slaat toch die holes dicht met z'n vingers? Of zijn dat weer andere dingen dan die life gates?
Oud 23-02-2004, 15:26
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Neji die slaat de gaten in die chakraholes, waardoor de chakra uit het lichaam vloeit..
Dat staat los van die life gates..
Hoe geweldig is Naruto wel niet ..
Oud 23-02-2004, 16:30
Verwijderd
verdorie, je hebt nog bijna gelijk ook!

Hoewel hij geen gaten slaat in de chakraholes, hij slaat ze dicht zodat de energie niet meer kan doorvloeien.

naruto = 1337
Oud 23-02-2004, 16:48
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
He bah nu gaan we een discussie houden over Neji's technieken ..
Want als je hem tegen Hinata ziet vechten, merk je dat Hinata geen Chakra meer over heeft, maar door die gaten word idd ook de chakraflow geblokkeerd en loopt het tegelijkertijd uit het lichaam...
(oftewel we hebben beiden voor de helft gelijk )..
Oud 23-02-2004, 17:56
Verwijderd
Niet!

Even later als naruto het tegen neji opneemt, slaat neji ook al die gaten dicht, waardoor de energie NIET uit naruto druipt, maar gewoon niet meer door de chakragaten kan laten lopen. Daarom roept hij de energie op van de ninetales.

toch?
Advertentie
Oud 23-02-2004, 23:55
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Umh die chakra van de Nine Tails komt ergens anders vandaan..
Die heeft namelijk een Seal er omheen en wanneer die verbroken wordt, komt er een hele grote hoeveelheid Chakra vrij.. Het maakt dan niet uit of het eruit loopt, want het is toch heel veel (toch ?)..
Oud 24-02-2004, 08:12
Verwijderd
zeer zeker, maar dat staat los van het feit dat de chakra's open of dicht staan
Oud 24-02-2004, 16:15
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Das waar..
Maja waar wij het over hebben, staat maar een heel klein beetje in verband met de chakra waar het hier over gaat ..
Oud 24-02-2004, 16:42
Verwijderd
Vanzelsprekend

maargoed, zullen we dit topic nu maar met rust laten over onze anime crap?
Oud 24-02-2004, 16:45
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Goed idee..
Ben trouwens wel heel erg benieuwd naar episode 72 ..
(ik heb de manga al gelezen, maar toch )..
Oud 28-02-2004, 10:55
Upke
Upke is offline
Stelletje ranzige flikkers. Zo erg oftopic heb ik het nog nooit meegemaakt, en dat er een forumbaas niks aan doet of er wat van zegt is al helemaal erg.

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 10:38.
Oud 28-02-2004, 11:24
Verwijderd
ontopic is toch goed?
Advertentie

Regels voor berichten