Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het is wel fijn om in staat te zijn je chakra's wat meer open of dichter te maken. Het kan wel zijn dat ze te dicht zijn, waardoor je blokkades krijgt. Je hebt speciale dokters die je hiermee kunnen helpen. Na een goede behandeling kan je als je weet hoe ook verder gaan met oefenen. In boeken staat genoeg over hoe je moet visualiseren om dit voor elkaar te krijgen. Ik zal nog es kijken of ik een goede titel kan vinden bij ons thuis om hier neer te zetten.
|
![]() |
|
ranonkel - das wel een heel simplistische manier van gronden uitleggen.
Reverend - het idee van gronden is dat je je aan de aarde 'vastlinkt', je gaat zo niet 'zweven'. Het is de bedoeling dat je eerst in een soort van meditative toestand komt, dit kun je doen door op je ademhaling te letten en deze te volgen. Als je helemaal rustig bent concentreer je je op je ruggengraat, maakt deze lang naar de kruin toe, hij voelt als de stam van een boom. Merk dat je heel stevig zit of staat (zitten is vaak fijner). Voel dan hoe wortels groeien uit het einde van je ruggengraat, ze gaan diep de grond in en je voelt dat je nog steviger zit. En vanuit de aarde, door je wortels, haal je nu energie omhoog. Laat het door de wortels gaan, je lichaam in, je benen vullen zich met krachtige aarde-energie en langzaam vult je hele lichaam zich, tot het aan je kruin komt. Bij je kruin komt de energie eruit, als een fontijn over je hoofd heen en je voelt hoe je hele lichaam energiek en verfrist is. Als je klaar bent 'sluit' je je kruin en laat je alle overtollige energie de aarde in zakken. Trek je wortels in en open je ogen ![]() Als je wilt kun je de kleuren van de chakras erbij visualiseren (was dat wat je bedoelde met dat rode, ranonkel?) maar dat hoeft niet.
|
Dan ben je niet gegrond, maar open je wel je chakra's.
Ik houd niet zo van dat 'moeterige', ook zonder te gronden overleef je het wel ![]() Het blijkt alleen wel dat als je je grond voor je spiritueel werk doet, je effectiever werkt (je hebt genoeg energie) en je wordt niet zo zweverig (als je je wel eens met magie hebt bezig gehouden zul je dat zweef-gevoel wel herkennen denk ik).
|
Ik ken naruto niet. Je chakras openen doe je om de energie in je lichaam te verbeteren, en jezelf gezonder te maken. Of het 'vet' is weet ik niet, ik vind het wel prettig.
"Nee, eigenlijk niet." Wat niet?
|
![]() |
Voor gronden hoef je eigenlijk ook niet te visualiseren. Ga op de goede manier staan en houd je lichaam in de goede houding, dat is eigenlijk al meer dan genoeg.
Staande meditatie. Voor jongens ga met je voeten (tenen recht naar voren) schouderbreedte staan, en dames op heupbreedte. Zorg ervoor dat je knieen niet op slot staan, dus zak een klein beetje door je knieen. Maak een rechte rug en laat je stuitje hangen. Hoofd recht en adem in door je neus, en adem uit door je neus of mond (wat jij het fijnste vind). Til je armen zo op, maar zorg ervoor dat je schouders en ellebogen laat hangen, doe je armen nu zo net alsof je een grote skippiebal omhelst. Je handen kunnen ongeveer op de hoogte van je borstbeen zijn. Nu doe je ogen dicht (of open zolang je maar niet afgeleid word) en maak je geest leeg. Ben rustig en concentreer eventueel op je ademhaling. Probeer dit 5 minuten vol te houden zonder te bewegen, dit zal moeilijk zijn voor beginners. Probeer dan na een weekje of zo de tijd op te voeren naar 10 minuten en ga zo door tot dat je een uur hebt bereikt. Elke dag oefenen hmmmmm........... lekker dat gronden!!! |
![]() |
|
![]() |
Voor gronden hoef je eigenlijk ook niet te visualiseren. Ga op de goede manier staan en houd je lichaam in de goede houding, dat is eigenlijk al meer dan genoeg.
Staande meditatie. Voor jongens ga met je voeten (tenen recht naar voren) schouderbreedte staan, en dames op heupbreedte. Zorg ervoor dat je knieen niet op slot staan, dus zak een klein beetje door je knieen. Maak een rechte rug en laat je stuitje hangen. Hoofd recht en adem in door je neus, en adem uit door je neus of mond (wat jij het fijnste vind). Til je armen zo op, maar zorg ervoor dat je schouders en ellebogen laat hangen, doe je armen nu zo net alsof je een grote skippiebal omhelst. Je handen kunnen ongeveer op de hoogte van je borstbeen zijn. Nu doe je ogen dicht (of open zolang je maar niet afgeleid word) en maak je geest leeg. Ben rustig en concentreer eventueel op je ademhaling. Probeer dit 5 minuten vol te houden zonder te bewegen, dit zal moeilijk zijn voor beginners. Probeer dan na een weekje of zo de tijd op te voeren naar 10 minuten en ga zo door tot dat je een uur hebt bereikt. Elke dag oefenen hmmmmm........... lekker dat gronden!!! P.S. Je zou eventueel nog mee kunnen veren met je ademhaling, dit doet mijn leraar vaak. Maar het ligt aan jezelf of je dit fijn vind of niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat zijn de 5 Life Gates, die staan los van de chakra holes die in Naruto bedoeld worden.. (geloof ik, mss moet ik die episodes weer opnieuw zien ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
He bah nu gaan we een discussie houden over Neji's technieken
![]() Want als je hem tegen Hinata ziet vechten, merk je dat Hinata geen Chakra meer over heeft, maar door die gaten word idd ook de chakraflow geblokkeerd en loopt het tegelijkertijd uit het lichaam... (oftewel we hebben beiden voor de helft gelijk ![]()
|
Umh die chakra van de Nine Tails komt ergens anders vandaan..
Die heeft namelijk een Seal er omheen en wanneer die verbroken wordt, komt er een hele grote hoeveelheid Chakra vrij.. Het maakt dan niet uit of het eruit loopt, want het is toch heel veel (toch ![]()
|