Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2003, 17:12
IvoS
IvoS is offline
Voor mn laatste jaar moet ik 4 boeken lezen voor Nederlands rond een thema, ik koos voor misdaad, wie weet welke boeken echt de moeite zijn om te lezen? Ze hoeven niet makkelijk ofzo te zijn, als ze maar goed zijn!

Mocht je een site oid hebben met boeken rond dit thema (of een thema 'binnen' dit thema) dan hoor ik daar ook graag van!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 17:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gouden ei van Tim Krabbe of Isabelle van Tessa de Loo zijn boeken die over misdaad gaan. Beide boeken zijn niet erg dik en uit de periode 1940 - 2000. Ze zijn trouwens allebei erg leuk om te lezen.
Oud 30-12-2003, 17:42
Verwijderd
Hoe heet dat boek ook alweer...waarin één van de hoofdpersonen Leonie heet (de vrouw van de man die een misdaad pleegt), heel bekend boek...ik ga ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 17:44
Verwijderd
Al gevonden: De kroongetuige van Maarten 't Hart

Verder kun je misschien iets vinden op http://huiswerk.scholieren.com/uittr...order=auteur_0 (misdaad staat er niet tussen, heb ik al naar gekeken, maar misschien wel iets anders ofzo).

De donkere kamer van Damokles (W.F. Hermans) is ook wel in zekere zin misdaad, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 18:00
Verwijderd
Andere titels:
De derde persoon door Rene Appel
Geweten door Rene Appel
Onder valse vlag door Pieter Aspe
De oesters van Nam Kee door Kees van Beijnum
Onder ijsbergen door J. Bernlef
Het woeden der gehele wereld door Maarten 't Hart
De zonnewijzer door Maarten 't Hart
Een verre moordenaar door Aad van den Heuvel
Belofte maakt schuld door Gonneke Huizing
Het oog van de duivel door Theo Hoogstraaten
Hot spot door Theo Hoogstraaten
Verraderlijke vrienden door Theo Hoogstraaten
Vertraging door Tim Krabbe

En als het mag alle boeken van Nicci French (die zijn natuurlijk vertaald en dat mag vaak niet is mijn ervaring). Als je nog meer titels wilt laat je het maar weten.

Je moet zelf maar kijken in hoeverre je ze geschikt vindt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 08:41
marlies
marlies is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2003 @ 18:30:
Het gouden ei van Tim Krabbe of Isabelle van Tessa de Loo zijn boeken die over misdaad gaan. Beide boeken zijn niet erg dik en uit de periode 1940 - 2000. Ze zijn trouwens allebei erg leuk om te lezen.
het gouden ei mochten wij op de havo/vwo niet lezen. Ik weet niet wat de topicstarter doet?
Oud 31-12-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 31-12-2003 @ 09:41:
het gouden ei mochten wij op de havo/vwo niet lezen. Ik weet niet wat de topicstarter doet?
Ik mocht het wel lezen op de havo. Heb het alleen niet gedaan.
Sowieso zou ik alle titels die je gelezen hebt goed laten keuren (liefst nog voordat je ze gaat lezen), zodat je er straks geen problemen mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
marlies schreef op 31-12-2003 @ 09:41:
Tsja, dat weet ik ook niet. Ik zit op het vwo en ik mocht het wel lezen dus ik denk dat het ook per school verschilt.
Oud 31-12-2003, 19:26
IvoS
IvoS is offline
Ik heb De Kroongetuige gelezen, en Het Gouden Ei mag volgens mij wel vij ons op school, mss dat ik dat dan ook maar lees. Gelukkig is onze leraar NL vrij soepel in wat je mag lezen Vertaalde werken zijn geloof ik niet de bedoeling, anders had ik een veel bredere keus gehad wat betreft auteurs, maar goed het zal wel lukken
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 10:09
Verwijderd
Er is ook nu nog genoeg keus, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten