Advertentie | |
|
![]() |
|
Tegen. Ten eerste wordt het al een strijd tussen de kleinere landen en de grotere landen. Als de kleine landen toegeven, wordt het een strijd tussen Duitsland en Frankrijk, net zoals toen met de benoeming van Duisenberg tot president van de ECB. Frankrijk deed er echt alles aan om Trichet naar voren te schuiven en eiste van Duisenberg om naar vier jaar, i.p.v de gebruikelijke acht jaar, plaats te maken voor de Fransman Trichet.
Volgens mij is er echt een kloof tussen enerzijds Noord-Europa en anderzijds Zuid-Europa. Persoonlijk heb ik nooit veel vertrouwen in bijvoorbeeld die Italianen, waarom weet ik niet precies, volgens mij meer omdat het bijna een andere cultuur daar is. Die Europese president wordt niks, en ook al wijs je een president als soortemet woordvoerder aan of leg je de keuze bij het Europees volk d.m.v. verkiezingen, landen, en dan vooral de grotere landen, zullen nooit hun eigen zeggenschap willen verliezen en eventueel bepaalde afspraken negeren, kijk naar het stabiliteitspact. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laat ik de vraag met een wedervraag beantwoorden, wat is het nut van allemaal losse landen, als we op grote vlakken toch al alles samen doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zolang we het nog niet eens kunnen worden, kunnen we één president ook wel vergeten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is het huidige stelsel in principe zo slecht niet, zeker als je de tegenstellingen binnen de Unie in ogenschouw neemt. Echter, ik vind dat er op dit moment minder gesproken dient te worden over een gemeenschappelijk buitenlandbeleid, omdat op deze manier het oorspronkelijke doel van de Unie voorbij gestreeft wordt. Laat Europa nu eerst eens een economisch stabiel machtsblok worden met een goed functionerend gemeenschappelijk landbouw- en asielbeleid i.p.v. met zeven-mijls-laarzen door te stappen naar een gemeenschappelijk leger en buitenlandbeleid. |
![]() |
|
oh tof en dan worden Belgie en Nederland enzo staten, tof tof binnenkort hebben we wéér burgeroorlog
![]() We zijn al stilletjes aan naar dit stelsel aan het gaan zie: europees parlement. ook gaat er 1 grote europese bank komen binnen enkele jaren. ook dit is nu al bezig (kleine banken worden overgenomen door grote en grote gaan fusioneren) en dan nog het voorbeeld van master, bachelor diploma dat overal wordt geintroduceerd. Frankrijk en Duitsland hebben evenveel tezeggen dan nederlands of belgie dan hoor, alleen hebben zij meer kiezers voor een president ![]()
||
Citaat:
Bij de Irak-crisis en in mindere mate bij de Europese grondwet werd pijnlijk duidelijk hoe het met de eenheid van Europa gesteld is. En als er niet sprake van eenheid, is de zin van een Europees staatshoofd mij niet duidelijk. Een afgevaardigde, zoals nu (Romano Prodi, toch?) zou denk ik even veel invloed hebben als een president. Bovendien is de zin van een verdere Europese eenwording mij niet duidelijk, omdat er al zoveel verenigd is. Hoewel het politiek en militair wenselijk zou zijn, zou de herkenbaarheid van de standpunten van kleine lidstaten in het geding kunnen komen. Bovendien is het economische aspect denk ik niet belangrijk, omdat we nu al een monetaire eenheid genieten. Die euro-munt zat trouwens op het randje; het is dan wel makkelijker om te handelen maar alles is wel enorm veel duurder geworden. Kortom, nu werkt het ook al prima en you shouldn't change a winning team.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
een vs van europa naast die van amerika... in europa zijn op het momentnogal wat mensen tegen een zekere oorlog. een staat vormen, ongeveer zoals de usa, zal bij veel mensen dus een gevoel opwekken van "we zullen eens laten zien hoe het mjoet, wij zijn beter". dat lijkt me rampzalig, dat wordt onweerlegbaar oorlog.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.
Door het stellen van een groot eengezinds continent kunnen er vele afspraken gemaakt worden, die ook standvastig blijft, maar aan de andere kant moeten landen ook de mogelijkheid hebben om gewoon tegen dingen nee te kunnen zeggen, net zo goed als men nee kan zeggen als individu. Echter het probleem is wel oppervlakte van landen. Dit betekent geen recht op meer stemmen vind ik. Elk land gewoon met zoveel personen erin. Echter die aantal moet wel in verhouding staan tot de verhouding van partijen binnen het land.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens moeten de kleine landen het toch meestal van de grote hebben, dus boeie ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik en wij als Nederlanders worden al weinig vertegenwoordigd naar het buitenland toe; wanneer er een Europese president komt, wordt de autonomie van Nederland alleen maar kleien, omdat de invloed van Europa toeneemt. Dat is mijns inziens geen voordeel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
* = Mag dat nu nog wel, reclame voor een sigarettenmerk op een internet discussieforum? ![]() |
![]() |
|
Om heel eerlijk te zijn vind ik heel Europa een grote fout. Kijk naar Duitsland en Frankrijk die lappen de regels aan hun laars en ze komen er mee weg ook! Als Nederland dat zou doen krijgen wij de wind van voren.
Dus nee ik denk niet dat dat een goed idee zou zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder gaat nederland er volgend jaar ook overheen, en was het van gerrit alleen een poging om veel geld te innen om zn eigen tekort volgend jaar te kunnen dekken ![]() Trouwens heeft dat helemaal niets met 1 president te maken, omdat er dan een europa is. Men kan dan niet meer spreken over grote landen en kleine landen. Dus hou op met dat domme nationalisme wat de plank geheel misslaat ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet of het slecht is als de autonomie afneemt. Het is immers onbekend hoe dat uitpakt. Maar economisch heeft het voor ons geen voordelen om nij de steeds uitgebreidere EU te horen. Open grenzen hebben we al, de euro ook. Uitbreiding betekent meer betalen en minder ontvangen in de vorm van premies. Voor onze wet zijn we straks afhankelijk van anderen. Dat lijkt me gewoon niet wenselijk. Een klein land is gemakkelijker te besturen dan een agglomeratie van allemaal grote landen die de kleine overschreeuwen. Dat geldt ook voor de mening die naar buiten toe verkondigt wordt. Ik wil graag dat het voor Nederland mogelijk blijft eigen beslissingen te nemen, die ook nog eens uitwerking hebben en niet weggewuift worden. En ik ben een beetje bang dat dat minder wordt wanneer we van een steeds groter worden Europa deel uitmaken.
|
Verwijderd
|
Zeker Burning Water, schaalverkleining is op alle bestuurlijke niveaus het beste, dus waarom ook niet op het hoogste niveau? Ik zie ook niet het nut in van nog meer samenwerking, behalve op de gebieden die er echt toe doen. Een uniform buitenlandbeleid hoort daar m.i. niet bij, zoals ik al aangaf hoeft Europa geen tweede VS te worden.
|
![]() |
||
Citaat:
link naar het CDA-europateam (met hartjeslogo)
||
Citaat:
Dus doe nou maar niet zo gefrustreerd en geef mij eens een goed argument vóór de eenwording van europa. Wanr wat haalt Nederland er nou helemaal uit?
||
Citaat:
Helemaal mee eens ik moet er niet aan denken om door een of andere stink fransoos geleid te worden... misschien is dit idee haalbaar over 300 jaar ofzo.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Economie Plakboek Hassan A. | 2 | 15-02-2006 12:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[toetreding Turkije EU] Amnesty vreest dat Turkse voortgang stilvalt Gatara | 43 | 16-06-2004 11:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
Amerika uitgelegd damaetas | 34 | 25-07-2002 20:50 | |
USA van plan om nucleare wapens te gaan gebruiken Dark Angel | 71 | 30-03-2002 08:29 |