![]() |
|
ENQUETE LEIDT TOT VERONTWAARDIGING
Een vragenlijst die bureau Regoned rond de kerstdagen heeft verstuurd naar 200.000 adressen in Amsterdam, heeft bij een hoop mensen tot grote verontwaardiging geleid. Bij de politie zijn al tientallen aangiftes gedaan. In de enquete staan vragen als Bent u illegaal?, Kent u illegalen?, Wat bent u van deze illegaal? en Wilt u deze (vermoedelijke) illegalen aangeven? De enquete blijkt het startschot voor een 3-daagse manifestatie in De Balie op 9 en 10 januari. Die ziet het als "kunst", hoewel directeur Ramdas het "wansmakelijk" vindt. De maker neemt zijn project echter bloedserieus. Bron: AT5 en RTL nieuws ------------------------------------------------ Ik heb de betreffende zielepoot inmiddels al in verschillende nieuwsuitzendigen gezien en het is echt een droogkloot. Los daarvan vind ik het een belachelijk onderzoek dat naar NSB-praktijken neigt en het woord "kunst" niet waardig is. Wat vinden jullie van deze actie? En zouden jullie illegalen aangeven? voor meer info: http://www.regoned.nl/
Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 22:46. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als grap is ie meesterlijk, maar ik hoop wel dat de nodige mensen zijn ingelicht van tevoren (politie etc.). Dit soort grappen met een (volgens mij) politieke achtergrond vind ik heel wat leuker dan een 'grap' van een studentenvereniging die de Neelte Jacoba 'leent', maar wie ben ik...
|
Vanavond zat die man ook bij Nova. Wat ik zo jammer vind, is dat hij er omheen probeert te draaien. Hij probeert zaken te maskeren onder het mom van kunst en/of wetenschappelijk onderzoek terwijl hij gewoon geilt op het provoceren van mensen. Wees daar gewoon eerlijk over, denk ik dan.
Verder vind ik het een prima provocatie.
||
Citaat:
![]()
|
Jammer dat het een kunst project is. illegaal=illegaal Illegalen dienen dus gewoon retour afzender gestuurd te worden. Niet dat halfbakken beleid waardoor ze rond blijven hangen en in de criminaliteit geraken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Op zich wel een interessant onderzoek. De LPF heeft altijd zitten zeuren op illegalen. Zij hadden de schuld van vrijwel alles, ze zorgden voor veel overlast, zouden een overbelasting zijn op allerlei instellingen waardoor mede de wachtlijsten zo lang zijn. Is het dan niet interessant om te weten hoe de mensen werkelijk tegen illegalen aankijken en wat zij, door middel van het mogelijk aangeven van die illegalen, aan die overlast willen doen. Ik zie het meer als een signaal uit de samenleving, althans die mensen uit Amsterdam die die enquete hebben ontvangen, dat de manier hoe wij op dit moment over illegalen denken, verwerpelijk is.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hoezo is het walgelijk?illegalen zijn illegaal, als ze dat niet waren is er niks aan de hand, maar ze als illegaal benoemen is hetzelfde als ze dus op sporen en ze legaal te maken, door ze terug te sturen(indien mogelijk,niet mensen terug sturen als je weet dat dat hun dood kan betekenen)maar zolang ze illegaal zijn ,zijn zij fout, en mogen ze dus worden aangegeven...
|
een hel? waar de fak baseer je dat dan op? je komt er hier zo weer in als je er uitgegooid bent hoor, echt het is hier nog zo soft, daar zouden we ons druk om moeten maken...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
van Nieuw Rechts
Aangifteformulier illegalen moet landelijk In Amsterdam is er door kunstenaars een formulier verspreid waarin mensen worden opgeroepen om aangifte van illegalen te doen. Jong Rechts, de jongerenorganisatie van Nieuw Rechts, waardeert de creativiteit van de Amsterdamse kunstenaars en vindt een aangifteformulier voor illegalen een uitstekend idee. Het aangifteformulier voor IL-legalen zou landelijk verspreidt moeten worden. Jong Rechts wil graag meehelpen met de verspreiding. Koen Berghuis (voorzitter Jong Rechts): " Er moet nu eens echt werk worden gemaakt van het opsporen van illegalen. IL-legaal betekend niets anders dan onwettig, dit kan dus niet zomaar getolereerd worden. Volgens de publicatie van het CBS „raming van het aantal niet in GBA geregistreerden" ligt het totaal in Nederland verblijvende illegalen tussen de 46.500 en 115.600. Dat is ongeveer evenveel als de stad Leeuwarden. Deze verblijven vooral in de grote steden en leggen hier een beslag op voorzieningen als huizen en scholen. Mensen die wel legaal in Nederland verblijven en wel betalen voor deze voorzieningen zijn hier de dupe van." Een aanmeldingsformulier, het strafbaar stellen van illegaal verblijf in Nederland en het uitzetten van illegalen zouden goede oplossingen zijn om dit probleem aan te pakken. Het is niet onmenselijk om illegalen uit te zetten, want iedere migrant krijgt in Nederland de kans om een verblijfsvergunning aan te vragen. We hebben niet voor niets een asielprocedure! Uitgeprocedeerde asielzoekers tot hun uitzetting in detentie plaatsen en reizigers zonder paspoort op Schiphol onmiddellijk weer terugsturen zijn oplossingen om zulke problemen in de toekomst te voorkomen. Een harde aanpak zal ook een positief effect hebben op de stroom migranten, Nederland zal dan niet meer een aantrekkelijk land voor hun zijn om hun geluk te beproeven." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Los daarvan: ik vind het Gestapo-praktijken als zo'n formulier met serieuze bedoelingen verspreid zou worden. Bovendien: de meeste illegalen zijn bij mijn weten Bulgaren en Polen die hier voor een laag loon in de tuinbouw werken. En de illegalen die niet werken zwerven over straat, dus in welke zin plegen ze een aanslag op de sociale voorzieningen? Zonder verblijfsvergunning krijg je echt geen uitkering. Illegaliteit is het één van de ergste problemen die een mens kan overkomen, het is echt geen pretje, en een snelle oplossing voor het probleem is er niet om drie redenen: a. de weggestuurde illegalen keren terug b. er is geen Europees asielbeleid c. er is nog zoveel armoede in de wereld dat veel mensen toch de stap wagen. Treffend is het verweer van de Marokkaanse minister van Handel toen een Franse afgevaardigde hem vroeg wanneer Marokko eens iets ging doen aan de vele Marokkanen die het land ontvluchten en in Frankrijk asiel zoeken: ''Schaf dan eerst eens de handelsbarrières af.'' |
![]() |
|
Ik vind wel dat illegalen aangepakt moeten worden (d.w.z. het land uitgezet wanneer ze gearresteerd zijn), maar ik vind dat dat een bijzonder lage prioriteit heeft. Hell, laten we eerst eens een behoorlijke Grondwet maken voor dit land voordat we gaan zaniken over details.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() sta hier volledig achter... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
streaming sites: illegaal? JackBrouwer | 4 | 19-03-2012 14:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie derjw | 20 | 04-11-2006 23:56 | |
Vlaams Blok start kliklijn [besluit het inmiddels niet meer te doen] eztah | 58 | 14-05-2004 16:51 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |