![]() |
|
Ik zoek leuke winkels in Londen
![]() Ik weet Trafalgar (sp?) Square, met die leeuwen, vlakbij de Big Ben. Daar schijn je ook leuke winkels te hebben. Ik kom aan op Liverpool Street Station, en vroeg me af of daar wat leuks in de buurt zat. Weet iemand ook een site van het metronetwerk daar? en de prijzen? Als dit op een ander forum thuis hoort, feel free to move it ![]() [edit] Site van het metronetwerk gevonden: http://tube.tfl.gov.uk/ en de tarieven ook ![]() ![]() [/edit]
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 10:16. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En ja, Oxford Street was die grote winkelstraat geloof ik ![]() [edit]weeee ![]() ![]() ![]() [/edit]
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 12:38. |
![]() |
|
vlakbij picadilly circus heb je Regent Street en achter die straat is een kleiner straatje, met allemaal felgekleurde huizen, en ook een aantal leuke winkeltjes. Gedetailleerdere beschrijving: op Regent Street (valkbij Oxford Street en Picadilly Circus) heb je mega-speelgoedwinkel Hamley's (ook leuk om even te kijken) en daarachter ligt dat straatje ongeveer, volgens mij heette het carnation street
Verder heb je in de buurt van Picadilly circus (ik weet het, vaag) een winkeltje helmaal vol met spullen van films/tv en muziek (ze hadden eerst ook veel van Buffy). iets precieser: volgens mij is het in de buurt van Brewer Street en Lexington Street.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat misschien ook wel leuk is om te bezoeken is Covent Garden, zitten wel wat leuke winkels. Soms ook wel kraampjes en straat theater enz. Ik vond het er wel leuk. Al die dingen zijn trouwens erg makkelijk met de metro te bereiken. Je kan trouwens naar veel dingen ook wel lopen, heb ik ook gedaan, is meestal wel goed te doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Die is mij namenlijk ook aangeraden, en men heeft gezegd dat die zich vlakbij metrostation Leicester Square bevindt. Ik heb ondertussen van een hoop mensen al tips gehad, dus die zal ik hieronder eens op een rijtje zetten voor mensen die er ook wat aan hebben ![]() Voor Buffy Spullen: * Forbidden Planet - New Oxford Street * Cinema Store - vlakbij metrostation Leicester Square Voor alternatieve winkels: * Camden Town - link van winkels * Endell Street * King's Road Winkelstraten: * Oxford Street * Regent Street * Charing Cross Road * Covent Garden (is geen straat maar een metrostation en een bepaald gebied in centrum Londen). Bioscopen/Theaters: Tussen Picadilly Circus, Leicester Square en Trafalgar Square zitten tientallen theaters en bioscopen ![]() Goedkope musical en theaterkaartjes haal je bij de Half Price Ticket Booth. Deze zit op "Haymarket" vlakbij Piccadilly Circus. Tourist Information 12, Lower Regent Street (2 minuten ten zuiden van Piccadilly Circus) Ook is het handig als je naar Londen gaat om bij de VVV (of ANWB) een kaartje te kopen van centraal Londen. Site van London Underground (metro) De metrokaarten kun je krijgen bij elk metrostation. Ik hoop dat ik nu ook anderen verder heb geholpen ![]()
|
![]() |
Hallo,
Ik kom zelf geregeld in Londen en mijn favo shops zijn: In de Bond Street: Armani, Hugo Boss, Gant, Ralph Lauren Store en natuurlijk The TH Store.. Verder is Harrods ook zeker de moeite waard.. Wel duur maarjah.. Ennuh verder in de grote winkelstraten kleine boetiekjes met Jean Paul Gaultier en Louis Vouitton... Groetjes!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die winkel die ik bedoel heet VinMagCo, adres is 39/43 Brewer Street, wel in de buurt van Leicester Square. En als je toch in die straat bent moet je even langs Anything Left-Handed lopen (op nr 57), oftwel alles voor linkshandigen (ook leuk als je niet linkshandig bent), van 'gewone' dingen als scharen tot onzindingen als wandklokken voor linkshandigen. En nog een edit van mijn vorige post, ik zei dat het carnation street was (er stond carn. street op internet), maar het is Carnaby Street. Maar ik raad je aan de nieuwe starstyle te kopen of door te lezen bij de bibliotheek, want het staat nu helemaal met Londen-dingen.
|
![]() |
||
Citaat:
Mij werd verteld dat je het beste een meer-dagen-kaart kunt kopen. (dat mens had het over 3 dagen, maar meer kan ook ) Voor 3 dagen €22 oid. Wel duur, maar waarschijnlijk heb je aan een dagticket voor het centrum niet genoeg (te klein gebied), dat kun je daar ook wel bekijken allemaal. Ik ga der btw in de herfstvakantie heen met m'n ouders enzo.
||
Citaat:
![]()
|
Ik stem ook voor Selfridge's
![]() Veel goedkoper en leuker dan Harrod's, daar mag je gelijk je rugzakje afdoen omdat ze bang zijn dat je de dure spulletjes om zal stoten. En de Engelse H & M is ook best leuk ![]()
||
Citaat:
Over die Starstyle, die heb ik ![]() Ze hebben mijn moeder ooit eens gebeld voor zo'n proefabonnement van de Starstyle. Mja, mijn moeder kan geen nee zeggen ![]() ![]() Komt dat ding vandaag met de post, ik denk 'hup, meenemen naar Engeland', zie ik ineens dat er een London Shopping Guide in staat ![]() ![]() ![]() ![]() VinMagCo - staat dat ook in de Starstyle? en ja, daar moet ik dan maar eens heen ![]()
||
Citaat:
Hier heb je The Tube map en daar staan dus de zones op die je nodig hebt, en het ligt er dus helemaal aan waar je heen wilt. Wil je alleen maar shoppen in centraal London (daar valt Camden Town dus ook onder), dan heb je alleen maar zone 1 en 2 nodig, en dus het goedkoopste tarief. Hier zie je de tarieven. In de zomervakantie (offpeak) betaal je dus maar 4.10 pond voor een dagkaart ![]() 3x5 pond = 15 pond = 22 euro Dus je hoeft niet eens perse zo'n 3 dagen kaart te kopen, want je hebt er helemaal geen voordeel mee ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Londen Annett | 5 | 31-05-2011 21:24 | |
Lifestyle |
Winkels Antwerpen? Cherry Springs | 4 | 02-06-2010 19:42 | |