Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben niet bang voor de dood. Ook al geloof ik niet echt in een of ander leven na de dood.
't is zoals Leonoor ook al zei, het leven geeft me meer angst dan de dood. De dood is een zekerheid en als het zover is, dan kan je er echt niets aan veranderen, maar het leven is voor mij een grotere onzekerheid, omdat ik niet weet wat er nog gaat komen. |
![]() |
|
I do not fear death. Nor do I fear pain.
Om die ene filmquote ook maar even te doen: Death should be a release, not a punishment. Dus zo zie ik het ook. Een bevrijding ![]()
||
Citaat:
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om eenzaam te sterven, volgens mij is de dood dan alleen maar mooier.
||
Citaat:
![]()
|
Bang voor de dood zelf? Nee, verre van dat juist.
Ik geloof namelijk ook niet in iets na de dood ofzo, dus de dood is voor mij ook eerder een bevrijding dan wat anders. Het leven is een stuk lastiger, een grotere lijdensweg, dan de dood. In mijn ogen althans. Maar om nou neergestoken te worden, uren lang heel erge pijn te voel en dan dood te gaan, nou nee, dat is nou niet echt wat ik zou willen. Het liefst zou ik doodgaan zonder ook maar te weten dat ik doodga, maar ja, daar kunnen we nou eenmaal niet op rekenen. Mijn moeder zegt ook vaak tegen me, als iets tegen zit, je overleeft het wel of de wereld vergaat niet. Terwijl ze weet dat ik het niet eens erg zou vinden om opeens te overlijden ofzo. Het is voor ons gewoon een standaard zin die we bij regelmaat gebruiken. Als ik thuis kom van school is het ook altijd: How's life? of Heb je het een beetje overleefd? Soms, als mensen vragen hoe het gaat zeg ik: tsja, ik leef nog he? maar dan meer als synoniem voor het gaat goed. Al zeg ik dat bijna altijd, want wat zou ik een ander aan zijn neus gaan hangen hoe het daadwerkelijk met mij gaat? Dat was behoorlijk off-topic gebrabbel, maar nee, ik ben dus verre van bang voor de dood.
|
![]() |
nie bang voor de dood,wel voor een handicap.Ik kan niet leven met een handicap,zeker weten.Als ik niet kan sporten,wordt ik agressief,moedeloos.Als ik niet kan rijden wordt ik maar depri(is al gebeurt nl).Nee als ik een hand of been verlies sterf ik liever(zoals vroeger toen we nog in grotten woonden,de zwakkeren sterven,dat is de natuur EN DAT MOET ZO BLIJVEN,is jammergenoeg niet zo
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mja ik zal er nooit vrede mee kunnen nemen als ik die deingen niet meer kan, dan noem ik dat niet meer leven maar afzien met je leven.Mss zijn er dingen die je nog leuk vind,maar je zal nooit meer echt gelukkig kunnen zijn.Alé van mijzelf weet ik dat.Ik zou t ook niet leuk vinden als mijn vriendin heel da tijd voor mij moet zorgen,.. NEE Dan sterf ik liever,of ik t meteen wil of niet,daar ben ik nog niet uit,eerst afscheid nemen denkk. ik ben overigens niet bang voor de manier ik sterf,als ik moet afzien zal dat zijn. ik geloof in het lot. Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 16:17. |
![]() |
|
Ik vind het erger als anderen dood gaan. Vrdmm.
Eh. Denken over de manier waarop en de onzekerheid over hetgeen wat erna komt geeft me geen prettig gevoel, daarom doe ik dat ook niet heel veel. Dood ga je toch, je tijd verspillen met het uitdenken van scenario's ed erover heeft weinig zin imho.
|
Nee ik vrees de dood niet, ook niet die van anderen. Ik heb geloof ik nog nooit gejankt bij het overlijden van een mens of dier. Waarom? tja....zolang ze zelf mooi geleefd hebben boeit het niet als ze dood gaan imo. En dat geldt ook voor mezelf, dus ben niet bang ovor de dood.
Ik ben wel enigzins bevreesd voor de manier waarop ik het leven laat...verbranden ofzo lijkt me niet al te jippie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
niet echt bang om dood te gaan......zolang het maar een beetje vredige dood is. wat daarna komt lijkt me wel een beetje eng.
misschien is het leven na de dood wel 10x minder leuk dan hier. of word je meteen na je dood ergens anders op de wereld geboren (hopelijk niet in een 3e wereld land ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er schiet me nog iets te binnen ik denk ook dat je vlak voor en misschien ook daarna een hoop flashbacks ziet van je leven. gewoon alle momenten die belangrijk waren, voor je gevoel. lijkt me vrij emotioneel eigenlijk. en dat je daarna wordt beoordeeld op hoe fair je bent geweest in je leven, kortom of je een goed mens was. vergeef me als me fantasie een beetje op hol is geslagen!! |
![]() |
|
Zat er vandaag nog aan te denken, toen ik over de vlaamsche wegen scheurde met de auto... wat zou er over 2 minuten met mij gebeuren als ik nu tegen die boom knal en geen gordel draag?
Ik zal dood zijn... ja.... maar verder? we zullen het nooit weten.... ![]()
|
![]() |
Eigenlijk wel ja, ik vind het heel eng dat ik niet weet hoe het zal zijn, en ik vind het leven ook zo heerlijk dat het me vreselijk lijkt om dood te gaan. Het idee dat ik dan helemaal alleen ben is ook eng... En ik weet wel dat het geen zin heeft om bang te zijn aangezien ik toch ooit dood ga, maar het is moeilijk om niet bang te zijn.
|
ja, ik ben heel erg bang voor de dood. als ik dood ga wil ik gewoon weten dat er iets hierna is. ik denk er vaak over na en dan krig ik een heel angstanjagend gevoel van binnen. als er een leven hierna is dan wil ik bij me broer en en moeder en al me andere geliefden die ik dan heb willen bij terugkomen. ik zou niet zonder hun kunnen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oproep tot het gebed: adhan. Toerkoe | 411 | 02-09-2012 15:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |