Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 12:36
rijk_v
rijk_v is offline
Mijn hond is echt heel bang voor al het vuurwerk wat nu afgeschoten word, we hebben hem Xanax gegeven en dat helpt een beetje maar niet zo lang, help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2003, 13:25
Verwijderd
Laat hem gewoon met rust zodat ie zich onder de bank kan verstoppen

Mijn hond slaapt er gewoon doorheen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:54
AlopiA
AlopiA is offline
wij laten onze hond meestal ook met rust, maar als je hond reageert op een blije "speelstem" werkt dat ook, ongeveer zo:
*knal*
hond schrikt
jij: OHHH, wat is DAT nou? (heel blij zeggen dus)
hond denkt dat je spelletje speelt
jij nog even blij doorpraten en je hond is weer blij
werkt best goed, als het niet werkt: gewoon laten verstoppen onder de bank ja, of je haalt een sterker middel bij de dierenarts..
Oud 31-12-2003, 14:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze kat is er ook als de dood voor. Normaal ligt ze op de leuning van de bank voor de tuindeuren maar nu ligt ze helemaal ineengekropen voor de wc deur in de gang. T ziet er echt heel zielig uit.
Oud 31-12-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-12-2003 @ 15:21:
maar nu ligt ze helemaal ineengekropen voor de wc deur in de gang
Laat haar de wc in, misschien helpt dat?
(Ik weet niet hoeveel stiller het daar is?)

Onze katten kijken wel een beetje verschrikt om zich heen nu (er gaat net een 1000 klapper af)...ben benieuwd hoe dat straks is.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:14
Verwijderd
Onze katten zijn er ook heel bang voor.
Echt zielig.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:01
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
wij hebben een nieuwe kat.
tot nu toe ligt ze nog rustig in dr mandje te slapen en word ze er niet meer of minder van. moet zeggen dat het lawaai ook wel meevalt bij ons.
vaak helpt het bij honden om vuurwerktraining te doen, je kan op speciale vuurwerktraining of je kan een vuurwerkcd kopen, laat de hond dat een paar week voor nieuwjaar horen, elke keer wat harder, en dan op het laatst net zo hard als echt vuurwerk klinkt.

de bedoeling is dat een hond denkt dat het normaal is, ook moet je zo`n hond NOOIT troosten, jij bent volgens hem de roedelleider, als jij hem troost geef je toe dat er "iets" ergs aan de hand is.

natuurlijk wil je je hond natuurlijk meteen doodknuffelen als je ziet dat ie zo bang is, maar dat werkt averechts.

ik wens iedereen een GElukkig Nieuwjaar, hoop dat jullie huisdieren het redden!!!
Oud 31-12-2003, 21:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2003 @ 16:55:
Laat haar de wc in, misschien helpt dat?
(Ik weet niet hoeveel stiller het daar is?)

Onze katten kijken wel een beetje verschrikt om zich heen nu (er gaat net een 1000 klapper af)...ben benieuwd hoe dat straks is.
ze kan de wc in maar dat wil ze niet, in de gang ligt ze in het midden van het huis dus ik denk dat ze daar het minste last ervan heeft. Gelukkig voor haar is het morgen stiller.
Oud 02-01-2004, 12:32
Dolores
Dolores is offline
Gelukkig is mijn kat doof..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 22:36
Xanandu
Xanandu is offline
Ik zet dr aan de advocaat
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 02:30
Dhyana
Dhyana is offline
onze vorige hond rende altijd vrolijk achter vuurwerk aan..

die zat ook elk jaar voor t raam te kwispelen met oud & nieuw
Oud 03-01-2004, 10:06
Silver rain
Silver rain is offline
Inderdaad, doen alsof je weet wat er aan de hand is en het geen kwaad kan, kan goed werken. Werkte bij m'n cavia's toen ze voor het eerst vuurwerk hoorden
Oud 03-01-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 02-01-2004 @ 13:32:
Gelukkig is mijn kat doof..
Nadeel van veel vuurwerk is alleen ook dat er vaak fel licht bij komt.

Mijn katten vonden het licht en de harde knallen (waaronder lawinepijlen oid) niet echt een heel groot succes, maar ze hebben het weer overleeft.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 13:59
AngelLena
AngelLena is offline
Totaal negeren is meestal het beste. Doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is: is ie bang: negeren.

Pilletjes helpen wel wat, maar da's maar heel tijdelijk. Ten 2e nemen ze de angst niet weg, het is eigenlijk meer een soort ja, kalmeringsmiddel. De angst weghalen is vaak de beste manier. Dit zal niet bij elke hond of kat lukken. Maar bij velen werkt de negeer methode al heel wat en anders kun je denken aan een soort training onder begeleiding met een klappertjes pistool ofzow.

Oh ja: radio aanzetten als jij buiten bent werkt vaak ook, maar ja, is het nu al wat laat voor niet?
Oud 03-01-2004, 14:31
Thomas
Thomas is offline
Die van ons vond het allemaal ook niet prettig, maar het beste is om je huisdier dan gewoon met rust te laten. Natuurlijk kan je hem wel kalmeringsmiddelen geven, maar dat gaat mijns inziens te ver.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 16:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
onze katten vinden het juist geweldig . Steeds uit het raam rijken of hun kop door het kattenluik steken om te zien wat er allemaal gebeurt. (maar echt naar buiten gaan, gaat ze net iets te ver)
Oud 03-01-2004, 23:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 03-01-2004 @ 17:24:
onze katten vinden het juist geweldig . Steeds uit het raam rijken of hun kop door het kattenluik steken om te zien wat er allemaal gebeurt. (maar echt naar buiten gaan, gaat ze net iets te ver)
Da's maar goed ook! Je wilt niet weten hoeveel katten die geen angst hebben voor vuurwerk er per jaar aan gaan door het gevolg van een rotje of vuurpijl in hun kont...
Oud 04-01-2004, 12:15
Souris
Souris is offline
wij hadden onze katten zoals elk jaar in een slaapkamer opgesloten
helaas waren wij zelf weg dit jaar dus ik kon niet kijken of het goed ging.
heb wel de gordijnen gesloten en lichten aangedaan en ik had ook de tv aan.
Oud 04-01-2004, 12:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-01-2004 @ 00:32:
Da's maar goed ook! Je wilt niet weten hoeveel katten die geen angst hebben voor vuurwerk er per jaar aan gaan door het gevolg van een rotje of vuurpijl in hun kont...
ja... onze katten vallen gelukkig in de zogenaamde held-op-sokken categorie. Ze vinden het allemaal heel spannend al die lichtjes en geluiden, maar als het erop aan komt, bekijken ze het liever vanachter een raam.
Reageren

Regels voor berichten