Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
wij hebben een nieuwe kat.
tot nu toe ligt ze nog rustig in dr mandje te slapen en word ze er niet meer of minder van. moet zeggen dat het lawaai ook wel meevalt bij ons. vaak helpt het bij honden om vuurwerktraining te doen, je kan op speciale vuurwerktraining of je kan een vuurwerkcd kopen, laat de hond dat een paar week voor nieuwjaar horen, elke keer wat harder, en dan op het laatst net zo hard als echt vuurwerk klinkt. de bedoeling is dat een hond denkt dat het normaal is, ook moet je zo`n hond NOOIT troosten, jij bent volgens hem de roedelleider, als jij hem troost geef je toe dat er "iets" ergs aan de hand is. natuurlijk wil je je hond natuurlijk meteen doodknuffelen als je ziet dat ie zo bang is, maar dat werkt averechts. ik wens iedereen een GElukkig Nieuwjaar, hoop dat jullie huisdieren het redden!!!
||
Citaat:
|
Inderdaad, doen alsof je weet wat er aan de hand is en het geen kwaad kan, kan goed werken. Werkte bij m'n cavia's toen ze voor het eerst vuurwerk hoorden
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn katten vonden het licht en de harde knallen (waaronder lawinepijlen oid) niet echt een heel groot succes, maar ze hebben het weer overleeft. ![]() |
![]() |
|
Totaal negeren is meestal het beste. Doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is: is ie bang: negeren.
Pilletjes helpen wel wat, maar da's maar heel tijdelijk. Ten 2e nemen ze de angst niet weg, het is eigenlijk meer een soort ja, kalmeringsmiddel. De angst weghalen is vaak de beste manier. Dit zal niet bij elke hond of kat lukken. Maar bij velen werkt de negeer methode al heel wat en anders kun je denken aan een soort training onder begeleiding met een klappertjes pistool ofzow. Oh ja: radio aanzetten als jij buiten bent werkt vaak ook, maar ja, is het nu al wat laat voor niet? ![]()
|
onze katten vinden het juist geweldig
![]()
||
Citaat:
|
wij hadden onze katten zoals elk jaar in een slaapkamer opgesloten
![]() helaas waren wij zelf weg dit jaar dus ik kon niet kijken of het goed ging. heb wel de gordijnen gesloten en lichten aangedaan en ik had ook de tv aan.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Banger voor vuurwerkknal dan stofzuiger Stefanie | 10 | 24-12-2006 17:16 |