Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik werk nu al ruim 2 en een half jaar in de horeca en ik kan je zeggen dat die zelfverzekerdheid vanzelf komt. Het is een knop die je om moet zetten. Hoe hard mensen ook zeggen dat ze zich zelf zijn tijdens het werken in een horeca gelegenheid, ze zijn toch nooit helemaal zichzelf. En juist daardoor kun je een personage neerzetten dat wel zelfverzekerd is. Je moet niet denken tijdens het werken: "Oh jeej, zometeen laat ik dat glas vallen..", of iets dergelijks. Het gebeurt of het gebeurt niet.
En als je het werk echt leuk vind, bedenk dan kleine dingen voor jezelf, of wees blij met de dingen die gewoon lekker gingen. Ik gooi ook zo nu en dan wat om, of schenk een drankje in een fout glas. Wat mij erg geholpen heeft in het begin dat ik in de horeca ging werken, is gewoon voordat je gaat werken, lekker rustig aan te doen, lekker douchen voordat je naar je werk gaat, en zo gauw je de deur binnenkomt van het restaurant oid waar je werkt een glimlachend "masker" opzetten. Ik heb vorig jaar een jaar hogere hotelschool gedaan, en ook daar werd het vooral duidelijk dat de horeca een groot toneelspel is, speel je rol, en je voelt je zelfverzekerder. En als het je helpt, zeg dan dat je pas sinds kort in de horeca werkt, mensen houden er dan rekening mee ![]() succes met het werken daar! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Geen vrienden Cha-H | 36 | 17-01-2010 17:15 | |
Algemene schoolzaken |
Intake hotelschool Sharona1988 | 9 | 01-03-2005 16:55 | |
Liefde & Relatie |
extreem verlegen... l{us | 16 | 10-05-2004 21:05 |