Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 19:51
l{us
l{us is offline
ik heb een probleem en ik hoop dat ik serieus genomen wordt want ik zit er heel erg mee!
eh ik ben echt extreem verlegen,vooral bij mensen die ik niet zo goed ken,ik weet niet waarom...ik voel me dan denk ik gewoon niet op mn gemak.
naja dit had ik gister ook weer...een jongen die ik niet zo goed ken,wou gewoon ff gezellig praten maar ja ik was zo verlegen dat hij me (volgens mij)best wel zat van me werd.
ik weet niet wat ik eraan kan doen,bij mijn beste vriend praat ik wel redelijk veel..maar bij hem voel ik me gewoon goed...
enne jongens wat hebben jullie eigenlijk liever ,een meid die veel praat of een meer verlegen meisje...
Kuss
Oud 09-05-2004, 20:02
Verwijderd
Tja, er is niet zo heel veel aan toe doen, want het zit nu eenmaal in je karakter, maar je kunt wel leren om met verlegenheid om te gaan, en het te 'verdoezelen'. Bij jou gaat het dan vooral om een gesprekje met mensen die je net hebt leren kennen; dat vind ik ook het moeilijkst.
Het is altijd wel makkelijk om te beginnen over de directe omgeving waarin jullie je bevinden. Bijvoorbeeld 'Goh, zie je dat restaurant daar? Daar heb ik laatst gegeten, maar het was heel goor', of 'Zo, ga jij nog iets leuks doen deze vakantie?' (tijd geldt ook als omgeving).
Anekdotes zorgen ervoor dat je langer dan een zinnetje aan het woord blijft. Je hoeft niet zelf een interessant leven te hebben, je kunt ook vertellen wat je buurvrouw, broer of vriendin laatst nou weer is overkomen. Gebruik ze wel alleen als ze een onderwerp hebben dat relateert aan het gespreksonderwerp.
Ook als iemand een vraag stelt, een wedervraag stellen. Bijvoorbeeld iemand die vraagt of je een instrument bespeelt, dat is vast iemand die graag over muziek praat. Dus dan vraag je of diegene misschien zelf een instrument bespeelt, en welke dan, en wat voor muziek, en wat voor muziek diegene mooi vindt.
Dan is er nog het probleem van reageren op wat iemand zegt; 'oh' houdt het gesprek niet echt goed op gang. Probeer overal een mening over te vormen, en vertel die dan. Het hoeft niet echt ergens op te slaan, zo belangrijk is dat niet.
Kijk vriendelijk als je met iemand praat, op die manier gaat degene met wie je praat zelf ook meer zeggen. En hoe meer iemand zegt, hoe groter de kans dat er iets bij zit waar jij echt een leuke reactie op hebt .

Bedenk ook dat een korte stilte niet erg is, en als je stottert of bloost dan is dat óók niet erg. De ander merkt het waarschijnlijk nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:36
Verwijderd
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ben ook erg verlegen, en heb bij vrienden eigenlijk nooit iets te vertellen. Ik zit er ook wel een beetje mee, en probeer er zoveel mogelijk aan te doen, maar ik zal altijd verlegen blijven. Om nog op je laatste vraag terug te komen: ik vind verlegen meiden vaak leuker dan van die spontane meiden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:50
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het is niet wat je wil horen maar ik heb liever dat een meisje wat meer spontaan is. Als je iemand langer kent is dat minder een probleem. Maar als je een gesprek hebt met iemand die heel verlegen is kan je ook het gevoel krijgen dat ze niet geinteresseerd is, omdat het gesprek dan niet echt van twee kanten komt. Ik ben wel van mening dat dit iets is wat je kan veranderen, je hoeft hier echt niet je hele leven aan vast te zitten. Probeer om meer te praten en bedenk ook hoe minder goed je de ander kent hoe minder je kan verneuken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:33
ABrules
ABrules is offline
nou ja... een meisje dat dr klep niet 5 seconden kan houden is ook niet alles op een gegeven moment is dat gewoon irritant en dat is ook vaak een vorm van onzekerheid ( er vanuitgaande dat onzekerheid zich uit in verlegenheid )

een verlegen meisje is op zich wel interessant, ik zelf ga me altijd afvragen wat er achter zit... heb soms zelf het idee dat een meisje dat verlegen is meer diepgang heeft( hoeft natuurlijk totaal niet te zijn maar goed)
maar ja, je hebt ook mensen die dan dichtklappen van verlegenheid en dat is erg jammer... maar ja, dan voel je je misschien gewoon niet genoeg op je gemak dus ligt het misschien niet eens aan jezelf maar aan die ander

je ongemakkelijk voelen bij mensen die je niet kent is totaal NIET raar dat heb ik ook en met mij nog heel veel andere mensen dus je moet niet denken dat je de enige bent... en misschien heeft die andere waarmee je praat wel heel veel moed bij elkaar moeten schrapen...
en houd in je hoofd dat het ergste wat er kan gebeuren is dat je dingen verteld over jezelf en jezelf zeg maar laat "zien"... en hoe erg kan dat nu zijn?

anders kom je maar een keer bij mij langs... iedereen praat heel makkelijk tegen mij zelfs de heel verlegen typjes en dan mag je wel oefenen op mij
Oud 09-05-2004, 21:37
Baracuda
Baracuda is offline
Probeer niet de hele tijd te denken of je iets fout doet of wat anderen wel niet van je zullen vinden, want er zijn belangrijker dingen waar je aandacht aan te besteden hebt .
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:04
Verwijderd
Heb je dat probleem ook bij meisjes die je niet kent of alleen bij jongens???
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:54
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
l{us schreef op 09-05-2004 @ 20:51 :
enne jongens wat hebben jullie eigenlijk liever ,een meid die veel praat of een meer verlegen meisje...
Kuss
Ik vind verlegen meisjes ook wel lief maar het probleem is dat deze meisjes niet betrouwbaar zijn omdat ze zo onzeker zijn.
Oud 09-05-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 09-05-2004 @ 22:33 :
nou ja... een meisje dat dr klep niet 5 seconden kan houden is ook niet alles op een gegeven moment is dat gewoon irritant en dat is ook vaak een vorm van onzekerheid ( er vanuitgaande dat onzekerheid zich uit in verlegenheid )
Dat is het probleem bij mij juist
en ja, dat is inderdaad onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 09:30
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 10-05-2004 @ 00:25 :
Dat is het probleem bij mij juist
en ja, dat is inderdaad onzekerheid.
mja... probeer eens gewoon rustig te luisteren dan maar het hoeft niet irritant te zijn hoor het kan ook wel gezellig zijn, en als het te erg wordt moet die jongen maar ff zeggen van: Hé doe ff rustig!! ik bedoel een gesprek houden doe je met zn 2en hé
Oud 10-05-2004, 15:05
l{us
l{us is offline
hmm ik heb dat meer bij jongens,bij meiden heb ik dat niet zo
ik voel me bij meisjes meer op mn gemak denk ik.
Ik ''dwing'' mezelf de laatste tijd gewoon om mensen te gaan praten,mss dat het dan over gaat of naja beter wordt.
maarja dat pakte laatst ook al niet goed uit omdat ik gewoon nog te stil was(terwijl ik voor mijn gevoel best veel praatte)
Oud 10-05-2004, 15:29
fubar
fubar is offline
ik zit met precies hetzelfde!
bij vreemden kan ik heel stil zijn (soms ook niet, ligt eraan hoe de personen zelf zijn) maar bij vrienden voel ik mee 100% op mun gemak en praat ik juist heel gemakkelijk!
maar contact maken met 'vreemden' is voor mij over het algemeen ook best een probleem... en dan ook vooral bij jongens...

Ik praat er vooral met mun beste vriendin over!!
verder zou ik zelf ook niks weten....
Ik heb wel eens gehoort dat verlegenheid nooit overgaat... maar ik weet zeker dat het het in ieder geval zeker minder word! gewoon veel onder mensen zijn, dan voel je je vanzelf (hopelijk) wat zekerder en durf je misschien wat meer te zeggen...

Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:36
Karma is offline
dat had ik eerst ook wel, maar ik praat nu wel makelijk ook met mensen die ik niet echt goed ken. misschien komt het wel dat ik veel met mensen omga die veel praten, dan doe je dat vazelf ook wel.
succes er mee
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:49
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mwa, vind t soms wel schattig als een meisje verlegen is. maar t moet een keer ophouden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:08
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Om eerlijk te zijn heb ik nooit een vriendin gehad die verlegen was, zelfs nu heb ik een enorm actief spontane vriendin, maar ik denk niet dat het voor mij uit zou maken, alleen wel als je iemand probeert beter te leren kennen, zelfs tijdens een gesprek tijdens het uitgaan, de eerste indruk is natuurlijk belangrijk.

Maar ik denk niet dat je verlegen moet worden -omdat hij misschien zat van je zou kunnen worden- .. dat idee had ik ook altijd, maar als dat zo is, dan merk je dat wel aan de persoon waarmee je praat
Oud 10-05-2004, 18:30
Miss-Q-tie
Miss-Q-tie is offline
Citaat:
l{us schreef op 09-05-2004 @ 20:51 :
ik heb een probleem en ik hoop dat ik serieus genomen wordt want ik zit er heel erg mee!
eh ik ben echt extreem verlegen,vooral bij mensen die ik niet zo goed ken,ik weet niet waarom...ik voel me dan denk ik gewoon niet op mn gemak.
naja dit had ik gister ook weer...een jongen die ik niet zo goed ken,wou gewoon ff gezellig praten maar ja ik was zo verlegen dat hij me (volgens mij)best wel zat van me werd.
ik weet niet wat ik eraan kan doen,bij mijn beste vriend praat ik wel redelijk veel..maar bij hem voel ik me gewoon goed...
Kuss
Wat bij heel veel verlegen mensen helpt: ga met mensen werken. Zoek bijvoorbeeld een bijbaantje in de horeca of in de zorg.
Je moet dan op mensen afstappen en met ze praten en na een paar maanden doe je dit ook makkelijker tijdens andere dingen.
Het is niet zo dat je dan niet meer verlegen bent, maar je wordt er gewoon wat handiger in.
Bij mij is dat zo gegaan maar ik hoor het van veel andere meiden ook.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:05
l{us
l{us is offline
hmm ja ik ga straks handel in en daar moet je eigenlijk ook veel met mensen omgaan..ik denk dat dat nog wel ff heel erg wennen zou zijn dan.
maar goed ik ga het gewoon proberen.
Reageren

Regels voor berichten