Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 13:11
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga binnenkort verhuizen naar Spanje en was ook van plan om daar mn rijbewijs te halen. Maar nu is alleen 1 probleem: als je in Spanje je rijbewijs haalt, moet je het eerste jaar met een L in je auto rijden, zodat de politie kan zien dat jij nog géén jaar je rijbewijs hebt. Dit betekend dus dat je niet harder mag dan 80 km/h en dat je op sommige wegen helemaal niet mag rijden. Als je dan Spanje uit zou rijden (want ik ben nog wel van plan om familie op te zoeken in Nederland), dan mag je weer wel de normale snelheid aanhouden, maar tot de grens mag je niet harder dan 80 Wat vinden jullie hiervan? Vaag toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 13:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
mucho vaag, senorita.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:14
geen punt.
geen punt. is offline
Ja, da's zuur.
Oud 02-01-2004, 13:14
Verwijderd
Haha vet.
Ach, so be it. Denk dat je véél goedkoper uit bent dan in Nederland. Dat je een jaartje 80 moet rijden valt dan ook wel te overleven. En wat verkeer betreft schijnt het in spanje allemaal wel iets meer losjes te gaan dan hier..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:15
Stefanie
Stefanie is offline
Dan mag ik heerlijk honderden kilometers (tot aan Frankrijk) maar tachtig en dat gaat hééél lang duren...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:16
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Glow schreef op 02-01-2004 @ 14:14:
Haha vet.
Ach, so be it. Denk dat je véél goedkoper uit bent dan in Nederland. Dat je een jaartje 80 moet rijden valt dan ook wel te overleven. En wat verkeer betreft schijnt het in spanje allemaal wel iets meer losjes te gaan dan hier..
Er is idd ook niet zoveel controle (ben nog nooit aangehouden als ik bij iemand in de auto zat, in Nederland wel)
Zat er aan te denken om die L dr uit te halen, maar als ze je dan pakken
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 02-01-2004 @ 14:16:
Er is idd ook niet zoveel controle (ben nog nooit aangehouden als ik bij iemand in de auto zat, in Nederland wel)
Zat er aan te denken om die L dr uit te halen, maar als ze je dan pakken
Lijkt me idd ook niet zo verstandig.. maar denk dat je als je een beetje goed oplet je meestal wel aardig door kan rijden..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:18
Talon
Talon is offline
je moet niet zeuren
dan haal je toch lekker hier je rijbewijs?
Oud 02-01-2004, 13:20
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Talon schreef op 02-01-2004 @ 14:18:
je moet niet zeuren
dan haal je toch lekker hier je rijbewijs?
Ja in een snelcursus van een week zeker? Ik ga daar wonen dus lijkt me vanzelfsprekend om hem ook daar te halen...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:21
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Glow schreef op 02-01-2004 @ 14:17:
Lijkt me idd ook niet zo verstandig.. maar denk dat je als je een beetje goed oplet je meestal wel aardig door kan rijden..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:30
Thomas
Thomas is offline
Ja, zo is dat daar nu eenmaal. Daar zul je mee moeten leren leven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-01-2004 @ 14:30:
Ja, zo is dat daar nu eenmaal. Daar zul je mee moeten leren leven.
Zo raar dat die regel alleen in Spanje geld En niet in heel Europa ofzow...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:33
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 02-01-2004 @ 14:31:
Zo raar dat die regel alleen in Spanje geld En niet in heel Europa ofzow...
In Frankrijk heb je ook een soortgelijke constructie.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-01-2004 @ 14:33:
In Frankrijk heb je ook een soortgelijke constructie.
Maar die geldt niet met de regel van Spanje, want daar moet je een A-tje in je auto hebben (geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:43
Overjoyed
Overjoyed is offline
In Nederland willen ze ook een soort van proef rijbewijs invoeren, dat je tot een bepaalde periode maar maximaal 3 overtredingen mag maken, maak je 'r toch meer, dan ben je je rijbewijs kwijt.
Oud 02-01-2004, 13:46
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 02-01-2004 @ 14:43:
In Nederland willen ze ook een soort van proef rijbewijs invoeren, dat je tot een bepaalde periode maar maximaal 3 overtredingen mag maken, maak je 'r toch meer, dan ben je je rijbewijs kwijt.
Als ze nou van alle aparte/losse regeltjes 1 grote regel maken, is het voor ons (aankomende) mobilisten veel makkelijker
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 02-01-2004 @ 14:43:
Newsflash: dat hebben ze al gedaan.

@TS: als ik je zo hoor, kun je denk ik beter kiezen voor 120 zonder principes dan 80 met zou ik zeggen, gewoon hier een spoedcursus doen!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:48
Stefanie
Stefanie is offline
Dat was ik stiekem ook wel van plan, want om nou met 80 km/h richting Nederland te rijden. Hoe werkt zo'n spoedcursus precies? Heb er niet zoveel verstand van eigenlijk. Is het dan zo dat je veel kans hebt om je rijbewijs in korte tijd te halen of zijn dr ook veel mensen die zakken?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 02-01-2004 @ 14:48:
Dat was ik stiekem ook wel van plan, want om nou met 80 km/h richting Nederland te rijden. Hoe werkt zo'n spoedcursus precies? Heb er niet zoveel verstand van eigenlijk. Is het dan zo dat je veel kans hebt om je rijbewijs in korte tijd te halen of zijn dr ook veel mensen die zakken?
Moet je even bij de ANWB te raden gaan. Die kunnen je zeker verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:56
Verwijderd
spreek je al spaans
anders help ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Uit principe vind ik hier niks van.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:19
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Solero schreef op 02-01-2004 @ 14:56:
spreek je al spaans
anders help ik wel hoor
Yep, ik ben half Spaans.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:41
Multilot
Multilot is offline
en een scootertje dan, zo streng zijn de regels daar volgens mij niet
Oud 02-01-2004, 15:52
Stefanie
Stefanie is offline
Met de scooter is het precies hetzelfde als in Nederland volgens mij... De regels zijn misschien net zo streng of ietsie strenger, maar er wordt veel minder gecontroleerd. Je ziet daar weinig politie vergeleken met Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 10:46
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Citaat:
ik ken 5 mensen die de spoedcurses hebben gedaan en ze hebben het allemaal in 1 x gehaald.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 10:50
zwoesj
zwoesj is offline
Haal hem dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
ik geloof dat het 10 dagen zijn van 8 uur: 4 uur zit je in de auto en rijd je mee met een andere beginner en 4 uur rijd je zelf en rijdt die ander met je mee.
mag je trouwens wel meteen in nederland rijden?
ik weet dat het van curacao zo is dat als je daar je rijbewijs haalt, je minstends een half jaar daar moet wonen en dan pas wordt je rijbewijs geldig in nederland. (aangezien je daar je rijbewijs niet krijgt door goed rijgedrag maar door gewoon een pak geld neer te leggen)
Oud 03-01-2004, 13:14
Stefanie
Stefanie is offline
)
Citaat:
Balance schreef op 03-01-2004 @ 12:14:
ik geloof dat het 10 dagen zijn van 8 uur: 4 uur zit je in de auto en rijd je mee met een andere beginner en 4 uur rijd je zelf en rijdt die ander met je mee.
mag je trouwens wel meteen in nederland rijden?
ik weet dat het van curacao zo is dat als je daar je rijbewijs haalt, je minstends een half jaar daar moet wonen en dan pas wordt je rijbewijs geldig in nederland. (aangezien je daar je rijbewijs niet krijgt door goed rijgedrag maar door gewoon een pak geld neer te leggen)
Je mag dus overal rijden (in elk land dus), het enige probleem is dus dat (als je naar een ander land wil rijden) je maar 80 km/h mag rijden tot aan de Spaanse grens (en als je dan toevallig in het zuiden woont )
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 13:23
PV
PV is offline
dan laat je toch iemand anders rijden tot aan de grens, die dat niet heeft? of je haalt die L weg, boeiend
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 14:50
Multilot
Multilot is offline
in nederland mag je ook maar 120 op de autobaan... In een ander topic wordt bewezen dat dat lang niet altijd gebeurt. Als jij geen 80 wilt rijden doe je dat toch niet, of je haalt geen rijbewijs...
Oud 03-01-2004, 15:01
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
Ik ben alfgelopen zomer op vakantie geweest naar marokko , ik ben 18 en toen had ik mijn rijbewijs maar 2 maanden geleden behaald...ik was met de auto naar marokko, op de wegen van spanje reed ik 130 a 150, ik had er geen last van de politie of drgs....ik denk dus dat er geeen strenge controle is .....anders haal je je rijbewijs togg lekkuh in nederland....
Oud 03-01-2004, 16:04
Silver rain
Silver rain is offline
Ik weet wel dat die mensen daar nogal eng rijden. Kan aan mij liggen maar toen ik daar was zagen we geregeld mensen toeteren, piepend remmen, sliden en door rood rijden. En de treinen dan, man dat is vreselijk. We zaten op een terrasje en het spoor sneed met een weg. Het alarm ging af en niemand mocht meer over de weg maar het duurde 10 minuten voor eindelijk de trein kwam dus al die mensen kei lang wachten . Nahja het is wel raar ja als je ziet hoe de mensen daar rijden. Of dat waren allemaal mensen die net hun rijbewijs hadden?
Reageren

Regels voor berichten