Advertentie | |
|
![]() |
|
mjah studeren = ZELFSTANDIG actief/inactief bezig zijn met de stof =S
op MBO en HBO is het volgens mij gewoon te schools om het echt studeren te noemen :o maar verder: het doet er toch niet echt toe hoe je t noemt :p
||
Citaat:
raz0r heeft gesproken.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hm :) zoals ik al probeerde te zeggen hieboven heeft studeren vooral met zelfstandigheid te maken :) en die zelfstandigheid is voornamelijk bij MBO en misschien in mindere mate bij HBO echt ver te zoekn :o) alhoewel het nog steeds geen ene ruk uitmaakt hoe je et noemt :)
|||
Uit de van Dale:
Citaat:
maar ook: 2 (met 'op') intensief denken over dus studeren is 't allemaal, als je teminste intensief denkt op de MBO :/ Ow en dan gooi ik deze er ook maar bij: Citaat:
![]() nuh gewoon iedereen die na de middelbare school door leert aan een onderwijsinstelling lijkt me...
Laatst gewijzigd op 17-04-2002 om 23:16. |
![]() |
|
Hier heb ik dus zon hekel aan he, tuurlijk studeren MBOers, waarom niet? Ze leren toch ook voor een beroep? en ze zijn zeker niet minderwaardig aan de mensen van de Universiteit. Zelf studeer ik HBO, gister iemand van universiteit bedrijfseconomie mn sommen op laten lossen. Hij kon t niet. Wie studeert er nou beter? MBOers zijn ook studenten net zoals HBOers.
Ik verplaats m trouwens naar school. |
![]() |
||
Citaat:
En om nou je argumentatie te baseren op 1 individueel geval.. niet erg overtuigend he? Ik heb trouwens het woord "minderwaardig" nog niet zien vallen in dit topic, ik zou het ook niet te persoonlijk opvatten..
|
Nee kijk, je studeert administratie op het niveau MBO. Kijk, je kunt administratie ook op HBO of WO leren hoor, maar met MBO zeg je erbij wat voor niveau je doet. Ik zeg ook altijd: "Ik zit op de HEAO in Sittard." Das eigenlijk verkeerd, eigenlijk mot het Hogeschool Zuyd in Sittard zijn, faculteit HEAO, opleiding Bedrijfseconomie. Snappez-vous?
||
Citaat:
![]() En in jouw omschrijving ben ik dus ook student, terwijl ik HBO doe ![]() Daarnaast kan ik zijn argumentatie zo aanvullen met een aantal voorbeelden... en ik dnek dat er genoeg zijn die dat ook kunnen...
|
Verwijderd
|
En nu ophouden met die eeuwige discussie!
![]() ![]() Is het dan nog nooit bij iemand opgekomen dat je niet hoeft te zeggen dat je studeert. Zeg dan gewoon 'Ik doe MBO/HBO/universiteit/whatever', zo kan degene die de boodschap ontvangt zelf wel uitmaken of je studeert of niet. *Wordt een beetje moe van deze maandelijks terugkerende discussie* |
![]() |
|
![]() |
Als ik kijk naar het MBO op mijn afdeling dan is het schrikbarend dat ze dat een opleiding durven te noemen.
Ze hebben maar 1 boek voor het hele jaar en voor de rest moeten ze 'presentaties houden' ![]() Nou, eigenlijk houdt het niks anders in dan de hele dag buiten roken en roddelen. Daar gebeurd werkelijk helemaal niks (voor zo'n beetje alle mbo-opleidingen). Vooral omdat de studenten daar veel te zelfstandig worden gelaten. Dat kunnen ze niet aan, en voeren ze dus helemaal niks uit. Het is gewoon een opleiding tot volwassen worden. Voor de rest stelt het helemaal niks voor. Nou heb ik het over het MBO op mijn school (ik doe zelf geen MBO overigens, wel 2 jaar gedaan, maar ben gekapt ![]() Groetjes Ben(die wel uitzonderingen qua mbo-opleidingen kent die toch wel aardig wat inzet vergen ![]()
||
Citaat:
Hoewel, objectief gezien, MBOers over het algemeen minderwaardig ten opzichte van HBOers, en HBOers op hun beurt minderwaardig zijn ten opzichte van studenten. Voordat iedereen tegen me begint te schreeuwen, wil ik vragen wat hun definitie is van "minderwaardigheid". Mensen die MBO hebben gedaan, doen [i]over het algemeen[/b] (natuurlijk zijn er een boel uitzonderingen) minder "belangrijk" werk dan studenten. Anders zouden ze niet minder verdienen. Dat gezegd hebbende, wil ik even zeggen dat ik niet op MBOers neerkijk ofzo, en ik staan ook niet lager in achting bij mij dan bijvoorbeeld studenten, maar ik bedoel "minderwaardig" puur semantisch. Ik wil geen debat over ueber- of untermenschen. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Op het HBO of Uni is College volgen een ondersteuning en geen hoofdzaak. Je moet voornamelijk zelf studeren. Op MBO heb je praktisch geen of helemaal geen huiswerk en moet de rest van wat je moet leren van school komen...als daar ook al niks gebeurd...dan is het ook geen studeren meer! ![]() ![]() Groetjes Ben(die over verschillende reden met het mbo is gestopt ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Wat zielig dat je je eigen hokje kleiner wil maken, om zo beter over te komen.
Leren = Studeren Wanneer je naar school gaat, en je leert voor iets, dan is dat studeren. Iemand die op het MBO zit, is net zo goed een student die studeert als iemand die op een universiteit zit. Het niveau is anders, maar wat je doet niet... Arrogant om zoiets te zeggen, sukkel.
||
Citaat:
Wat ik wil zeggen is: op het MBO doe je een opleiding. Je bekwaamt jezelf in een bepaald vakgebied. Op de universiteit doe je een studie, met als uiteindelijke doel het verwerven van nieuwe kennis. (heel zwartwit) Maar goed ik denk dat dit een zinloze discussie is. Er zullen trouwens vast wel HBO-opleidingen zijn die qua niveau bepaalde studies overstijgen..
||
Citaat:
En alleen aan de universiteit heb je échte studenten. IMO natuuhuurlijk.
|
waar maak je je druk om?
er helemaal een topic over gaan openen! ![]() ja ok, het is officieel niet studeren, maar vaak wordt met studeren ook bedoelt de opleiding die je na je middelbare school doet. is zeker anders daar in italie.
|
Hmm...
Ik vind gewoon alle vormen van onderwijs (waar je dus iets leert) een studie. In mijn woorden boek (Van Dale) staat bij 'studie' dit: beoefening van een vak aan een bepaalde inrichting van onderwijs met het doel een graad te behalen Dat zegt toch genoeg?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
is HBO studeren of niet? watervlo | 71 | 25-11-2021 00:30 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden (jullie) jongens aantrekkelijk aan een meisje? konijntjeslover | 84 | 26-06-2017 22:58 | |
Algemene schoolzaken |
MBO'ers minder student dan HBO'ers? U*NiQ | 245 | 10-02-2016 21:43 | |
Studeren |
Met diploma MBO4, verder studeren?? kevinos91 | 1 | 16-09-2012 13:02 | |
Studeren |
Duaal studeren, Small Business .Daan | 6 | 26-05-2011 20:15 | |
Studeren |
studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid Verwijderd | 2 | 20-02-2011 11:12 |