Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 21:41
sublime
sublime is offline
Zinloze reflectie

Ik zoek
zonder te weten waarnaar

Ik bid
zonder te weten waarvoor

Ik vraag
zonder te weten waarom

Ik ga
zonder te weten waarheen

"Welkom in het nieuwe paradijs. De mogelijkheden zijn hier eindeloos. Niemand vindt hier niet iets dat hij zoekt. Iedereen krijgt antwoord. Sla de weg in, deze kant, kies de keuze - het ligt zo voor de hand."

We lopen eindeloos de weg
we weten niet waarheen
willen geloven dat het kan
dat iemand waarheid spreekt

Clichématig clichés verzuchtende
eindigen wij in sleur
we willen graag, ja dat wel
maar we doen niets

Ik word zo moedeloos van mensen
we zijn zo inactief
waardeloze bezigheden
vullen onze dagen

Ik erger me
zonder te weten waaraan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 08:15
lovetear
lovetear is offline
Je einde vind ik leuk, maar de rest vind ik minder. Het zit leuk in elkaar, maar:

Clichématig clichés verzuchtende
eindigen wij in sleur
we willen graag, ja dat wel
maar we doen niets

Deze strofe vind ik niet lekker lopen, de eerste regel net te lang, en de laatste net te kort. Verder vind ik die korte stukjes aan het begin niet zo mooi, en dat kleine stukje zou ik mooier vinden zonder die rijm aan het eind.

Ik vind hem wel erg origineel, maar helaas is niet alles wat origineel is even mooi. Dit is misschien niet zo'n geslaagde poging, maar je moet zeker niet stoppen met experimenteren .
Oud 02-01-2004, 10:55
sublime
sublime is offline
hm weer rijm zonder dat ik het gemerkt had

Clichématig clichés verzuchtende vond ik zelf ook te lang eigenlijk, ik zoek nog naar een alternatief

verder dank voor commentaar
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 14:49
jsoes
jsoes is offline
Ik vroeg me af waarom je drie verschillende soorten typografie gebruikt (of noem je dat niet zo binnen dit medium?). Ik snap dat het drie verschillende delen zijn, maar maak je dat al niet duidelijk door het verschil in taalgebruik en woordkeuze? Heb je het nodig?
Oud 02-01-2004, 15:49
sublime
sublime is offline
misschien heb je gelijk, maar zeker dat stukje dat ik kleiner afgebeeld heb, daar wil ik benadrukken dat het meer 'onderhuids' is, hm kan het niet goed uitleggen... het is meer een gedachte die er tussen door komt, dan dat het er daadwerkelijk toe doet.

ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:31
xineof
xineof is offline
Ik vind het gedeelte dat met een klein lettertype is weergegeven juist erg mooi, neigt daar licht naar proza toe; erg bijzonder, zo ertussendoor. Ik vind kant - hand ook erg mooi. Verder vind ik het erg goed dat in de laatste strofe de eerdere cursief gedrukte stukken weer terugkomen! Een goed gedicht, erg leuk & interessant om te lezen .
Oud 02-01-2004, 17:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
de typo gravie is juist heel nuttig als je het gedicht leest.
De kleine lettertjes sneller, de cursieve langzaam.

Die drie normale stroven vind ik niet zo, beetje lang, maar de rest is echt heel mooi.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 16:44
sublime
sublime is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 02-01-2004 @ 18:21:
de typo gravie is juist heel nuttig als je het gedicht leest.
De kleine lettertjes sneller, de cursieve langzaam.

Die drie normale stroven vind ik niet zo, beetje lang, maar de rest is echt heel mooi.
die drie stroven (strofes? ) bevatten juist de belangrijkste gedachte > maar ja kwestie van hoe t op je overkomt natuurlijk..

verder bedankt voor de steunbetuiging van mijn verschillende lettertypen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:43
jsoes
jsoes is offline
Ik heb geen moment gezegd dat ik de tekst in verschillende typografie niet mooi vind, ik vroeg me alleen af of je het nodig hebt. Of de tekst op zich al niet sterk genoeg is.
Ik heb niet gezegd dat je het moest veranderen
Oud 03-01-2004, 19:22
sublime
sublime is offline
o, beg pardon for misunderstanding you

maar in dat geval... misschien is het voor de inhoud inderdaad niet nodig, maar visueel geeft t t gedicht wel wat meer, vind ik zelf...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:29
jsoes
jsoes is offline
Agree
Oud 03-01-2004, 22:40
clantestino
clantestino is offline
vind eigenlijk dat het verschil in "typografie " erg goed is hier. Dat schuine hoeft misschien inderdaad niet per se. Maar dat kleinere lettertype komt erg sterk over. Ik vind de achterliggende gedachte zeeeeeeeer sterk, kan me er helemaal in vinden!
Reageren

Regels voor berichten