Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 16:08
miss-tess
miss-tess is offline
ik heb een jaar een opleiding gedaan en in het begin van het 2e jaar kwam ik er achter dat het eigenlijk niet is wat ik later wil.
Mijn moeder raadde mij aan om binnen dezelfde school een opleiding te zoeken (dat gaat wat makkelijker en scheelt tijd en geld). Maar deze opleiding trekt mij ook niet, en zou helemaal niet in de grafische industrie willen werken (waar deze opleidingen onder vallen). Ik zou graag een opleiding willen doen en office manager willen worden, en weet al welke school ik dan meot hebben alleen moet ik dan 3jaar opnieuw doen.
Wat zou jij doen?: a nu stoppen met de opleiding waar je mee bezig bent, goed orrienteren en ondertussen werken tot het jaar start. of b. gewoon ongemotiveerd doorgaan met school tot je afgestudeerd bent. ik zit hier echt mee ik hoop dat iemand me een adviesje wil geven...
thanks
liefs ikke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 16:13
Verwijderd
Wat ik zou doen doet er toch niet toe? In welk jaar zit je en hoe lang duurt je opleiding? Ik zou me in die situatie ook afvragen of het voor mij mogelijk zou zijn om die opleiding ongemotiveerd af te maken of dat me dat niet zou lukken.

Als ik bv. nog maar een half jaartje zou moeten voor m'n diploma en m'n resultaten waren goed, dan zou ik die opleiding afmaken en dan volgend jaar een andere opleiding beginnen. Als ik nog 2 jaar moest oid en mijn resultaten waren beneden peil, dan zou ik denk ik stoppen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:19
miss-tess
miss-tess is offline
op dit moment zit ik in de 1e van een driejarige (versnelde opleiding). en ik loop behoorlijk achter want ben van die ander opleiding in de helft van dit jaar overgestapt naar de nu dus versnelde opleiding. dus nog ruim 2,5 jaar te gaan en kan dit jaat alleen nog halen door flink me best te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
miss-tess schreef op 05-01-2004 @ 17:08:
Ik zou graag een opleiding willen doen en office manager willen worden, en weet al welke school ik dan meot hebben alleen moet ik dan 3jaar opnieuw doen.
Dit stukje snap ik niet helemaal.
Je zit toch pas in het 2e jaar? Hoezo moet je dan 3 jaar opnieuw doen?

Als ik jou was zou ik aan een nieuwe opleiding beginnen.
Je bent pas 1 jaar op weg, dus je hebt nog lang genoeg te gaan.
Bovendien: als de opleiding je totaal niet aanspreekt, wat heb je dan aan een diploma erin? Het werk spreekt je dan ook niet aan, dus je zult dat diploma nooit gebruiken.
Als het maar een halfjaartje kostte, oke dan is het diploma natuurlijk welkom, maar om nog een paar jaar door te gaan met iets wat je niet leuk vindt, lijkt me erg onhandig en bovendien ook prijzig.
Oud 05-01-2004, 17:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
a nu stoppen met de opleiding waar je mee bezig bent, goed orrienteren en ondertussen werken tot het jaar start.
Omdat je dit als optie a geeft, vraag ik me af of je wel zeker weet dat je die andere opleiding gaat doen. Als dat zo was zou je er toch geen 'goed orrienteren' tussen stoppen?
Dus, ben je nog onzeker over welke opleiding je wil gaan doen, idd goed orienteren. Doe mee met meeloopdagen enz, zodat je zeker weet wat je wil!
Reageren

Regels voor berichten