Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 22:01
apekop123
apekop123 is offline
Ik ben opzoek naar software die van het binnenkomende geluid (van me mic.) kunnen omzetten naar anti-geluid zodat ik m'n fans niet dag en nacht hoor.

Google leverde weinig op helaas
Weet iemand of dit uberhaupt bestaat?
Oud 09-01-2004, 22:22
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline

Ik denk niet dat je boxen dat kunnen produceren. Weet ik eigenlijk wel zeker.

Of je moet een UberTweaker zijn

Neej ik denk dat het niet kan. Want volgens mij moet de anti-geluidsbron zeg maar recht tegenover de geluidsbron staan, zodat de geluidsgolven elkaar dempen. Lijkt me met een gewone huis-tuin-en-keuken box niet te doen, en vrij onpraktisch. Dit geluid kan je ook niet gewoon met een microfoontje opnemen en omzetten hoor
Anti-geluid is ook geluid. En als je het niet precies doet, heb je dus dubbel zoveel herrie ipv stilte....

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:24
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uhm, je moet dan sowieso een programma hebben wat het geluid opneemt, analyseert, een patroon erin gaat zoeken en dan het komende geluid gaat extrapoleren met uiterste precisie. weinig kans i'm afraid.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:57
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 09-01-2004 @ 23:24:
uhm, je moet dan sowieso een programma hebben wat het geluid opneemt, analyseert, een patroon erin gaat zoeken en dan het komende geluid gaat extrapoleren met uiterste precisie. weinig kans i'm afraid.
en dan zit je met de vertraging....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:11
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
KAn je idd beter een stillere fan kopen of een andere manier zoeken om het geluid te dempen
Oud 10-01-2004, 12:50
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Vanwege de reflectie die in een ruimte optreedt, komt het geluid van teveel kanten om anti-geluid te kunnen produceren. Als je het wel gaat proberen, krijg je op bepaalde lijnen versterking en op bepaalde lijnen demping. Denk ook niet dat je dat wilt. Anti-geluid kun je in principe alleen buiten of in een reflectieloze ruimte toepassen.
Oud 10-01-2004, 12:57
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 10-01-2004 @ 13:50:
Vanwege de reflectie die in een ruimte optreedt, komt het geluid van teveel kanten om anti-geluid te kunnen produceren. Als je het wel gaat proberen, krijg je op bepaalde lijnen versterking en op bepaalde lijnen demping. Denk ook niet dat je dat wilt. Anti-geluid kun je in principe alleen buiten of in een reflectieloze ruimte toepassen.
Ik weet wel dat het in auto's al bestaat
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 13:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Drexz schreef op 09-01-2004 @ 23:01:
Ik ben opzoek naar software die van het binnenkomende geluid (van me mic.) kunnen omzetten naar anti-geluid zodat ik m'n fans niet dag en nacht hoor.

Het bestaat. Maar... Je moet het op een externe manier oplossen. Als ik je zeg dat de geschikte kabels 1600 - 1800 euro per stuk kosten en je er zo'n 13 van moet hebben, ben je dan nog geinteresseerd? Als ik je vertel dat je voor een normaal formaat PC 8 speakertjes nodig hebt van zo'n 750 euro per stuk, is het dan nog de moeite? En het kastje opzich zal je tussen de 2400 en de 3000 euro kosten. De microfoontjes daarnaast kosten ook nog eens een flinke hap geld.

Dat is dus echt anti-geluid waarmee je je computer compleet stil kan krijgen (ze gebruiken het wel eens voor bepaalde andere toepassingen, ik heb het wel eens meegemaakt op de uni, alleen dat was nog vrij simpel en goedkoop spul).

Als je goedkope kabeltjes neemt, kan het geluid versterkt worden of helemaal niet gedempt worden. Als je niet de goede speakertjes neemt, krijg je het idee dat bijvoorbeeld bepaalde boventonen nog steeds meekomen, hetzelfde verhaal bij slechte microfoontjes. En jah, het kastje, dat is echt speciaal spul.

Er zijn honderden manieren om je PC stil te krijgen en dit is er geen.

Als het nou een blijvende eenduidige toon was, was het niet zo moeilijk geweest, dan was er echt wel software voor en met een beetje goede speakertjes (van 50 euro p/stuk) kon je er nog wat aan doen, maar dat is niet het geval bij computers.
Oud 10-01-2004, 14:01
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 10-01-2004 @ 10:11:
KAn je idd beter een stillere fan kopen of een andere manier zoeken om het geluid te dempen
Fan uitzetten
Oud 10-01-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 09-01-2004 @ 23:01:

Is het geen mogelijkheid om die fans fijn uit te zetten of op 5V te schakelen? Je maakt mij namelijk niet wijs dat je d'r dan nòg last van hebt, of je moet van die gruwelijke Delta HP-fans hebben

Zie daar een Thermaltake Aquarius II WC met de fan op de radiator op 5V geschakeld. Mijn voeding (Enermax) doet daar een schamele 23dB(A) bij, met als gevolg dat ik -wanneer de monitor uitstaat- domweg geen idee heb of m'n PC nou uit of aan staat :>

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:34
grensgeval
grensgeval is offline
waterkoeling....

is dat dan geen oplossing?

of zit je dan met de herrie van het pompje?

geen idee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:42
]{ing
]{ing is offline

Deze op je cpu met een papst 1800rpm 80mm ventilator, houd zelfs een p4 2.8@3 stabiel op 40 graden..

Kijk eens hier; http://www.inkoopacties.net/ia/ptwhtrm6/1?g=1gp7jn0q
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:52
Verwijderd
Anti geluid is heel eenvoudig principe, en makkelijk te doen emt een microofoon en speakers, dus het zou makkelijk kunnen..
Ik denk alleen niet dat de het snel genoeg is om het op te nemen om te zetten en af te spelen..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:46
Warsocket
Warsocket is offline
antigeluid is makkelijk te verkrijgen

probeer dit maar eens bij je versterker
als de kabels nu juist in de boxen zitten draai je de draadjes van 1 box om en voila je hebt antigeluid

maar antigeluid werkt niet voor heel je kamer
aleen in het midden van die 2 boxen hoor je niks

dus dat 2e probleem is nog het moeilijkste op te lossen

magoed je kan het proberen met een microfoon versterken en je box verkeerd om aansluiten zodat ie compenseerd wat je mic opneemd en dan wel op het volume van je box letten want als je overcompenseerd komt dat irri geluid ineens van de andere kant af
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten