Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2004, 17:29
Ver Weg
Ver Weg is offline
Als je nou de hele nacht niet kan slapen, maar je ligt wel een uur of 6, 7, 8 met gesloten ogen, in een rustige houding, op bed? Ben je dan voldoende uitgerust om er weer een dag tegen aan te kunnen gaan, of is dat ongezond?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:35
someone
someone is offline
jah dit vroeg ik me ook al af.. ik heb heel vaak dat ik op de een of andere manier niet in slaap kan komen, maar toch mn ogen dicht heb enz enz..
Oud 06-01-2004, 17:38
Quiana
Quiana is offline
Voor één dag (een paar dagen) zal het geen dramatische
gevolgen hebben denk ik, op de lange termijn lijkt het me
ongezond, echt slapen doe je niet voor niks.
Oud 06-01-2004, 18:03
herbalpower
herbalpower is offline
Dat gaat je toch eens opbreken. Want in je slaap verwerk je de dingen die overdag zijn gebeurt. Als je je de dag erna moet inspannen ben je kapot.
Oud 06-01-2004, 18:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik geloof dat je die slaap toch wel hard nodig hebt, zo rust je je lichaam alleen maar uit, maar zit je geestelijk nog helemaal op een dood energiepeil te werken. Die REM-slaap heb je echt nodig.
Oud 06-01-2004, 19:06
ekki
ekki is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 06-01-2004 @ 19:48:
Ik geloof dat je die slaap toch wel hard nodig hebt, zo rust je je lichaam alleen maar uit, maar zit je geestelijk nog helemaal op een dood energiepeil te werken. Die REM-slaap heb je echt nodig.
Niet alleen de REM-slaap.
Oud 06-01-2004, 19:11
Luna
Luna is offline
Citaat:
Ver Weg schreef op 06-01-2004 @ 18:29:
Als je nou de hele nacht niet kan slapen, maar je ligt wel een uur of 6, 7, 8 met gesloten ogen, in een rustige houding, op bed? Ben je dan voldoende uitgerust om er weer een dag tegen aan te kunnen gaan, of is dat ongezond?
Als ik rustig ben dan val ik meestal vanzelf in slaap, dat hou ik niet tegen. Als ik niet kan slapen ben ik meestal onrustig dus rust ik ook niet uit. Voor mij zal het dus niet gelden...
Oud 06-01-2004, 21:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Waarschijnelijk slaap je wel een klein aantal uurtjes, misschien een paar keer een uur ofzo, maar heb je het niet door.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:06
Verwijderd
Ik niet in ieder geval Maar volgens m'n moeder rust je dan toch echt uit Ik denk toch dat het per persoon verschilt: de één kan beter tegen een (min of meer) slapeloze nacht dan de ander
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:30
Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
als iets veel energie kost, dan is het wel hersenactiviteit.
aannemend dat je, wanneer je 4 uur wakkerligt, flink piekert, filosofeert, nadenkt en dag(nacht)droomt, kun je wel stellen dat je 's morgens niet goed uitgerust bent en dat je je overdag vermoeid zult voelen.
de slaap is ooit gemaakt om behalve het lichaam ook de geest rust te geven, gebruik dit!

(ook al is het soms moeilijk, ik ken het )
Oud 07-01-2004, 13:20
Verwijderd
Je lichaam is dan wel uitgerust, maar je hersenen niet. Op den duur zul je dus concentratieproblemen en leerproblemen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:56
Divina Flor
Divina Flor is offline
Je rust wel een beetje uit, maar echt goed is het nou ook niet.
Dus slapen is beter, je kunt je beter afvragen waarom je niet slaapt, en daar wat aan proberen te doen dan wanhopig liggen te wachten tot je ooit in slaap zult vallen.
Oud 07-01-2004, 15:24
Qamra
Qamra is offline
Je rust wel uit ja, maar niet zoveel als dat je slaapt.

Dus als het te lang duurt moet je er iets aan gaan doen.
Oud 07-01-2004, 16:06
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-01-2004 @ 14:20:
Je lichaam is dan wel uitgerust, maar je hersenen niet. Op den duur zul je dus concentratieproblemen en leerproblemen krijgen.
mee eens. Je lichaam rust wel, die verricht geen activiteit. Je hersenen wel en die zullen niet tot rust zijn gekomen.

Regels voor berichten