Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 21:46
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Stel, ik wil een obscuur 'low budget-no skill' grim/necro 1 mans- (NS)Black Metal-bandje beginnen, (side project matthijs, niet huilen) en heb geen zin/talent/tijd/geld genoeg om te leren drummen..

welke drumcomputer kan ik dan het beste pakken? zo goedkoop mogelijke voorbeelden a.u.b.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 21:47
Brutus
Brutus is offline
zo'n STP
Oud 07-01-2004, 21:47
Brutus
Brutus is offline
Oud 07-01-2004, 21:51
DeadNation
DeadNation is offline
Zoom rt203 of hoe dat ding heet. Boss Dr5 of 670. Zijn wel aardige lowbudget dingen en goed genoeg voor een Vargje.

Moet er ook nog een.
Oud 07-01-2004, 21:52
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Brutus schreef op 07-01-2004 @ 22:47:
Ja ik heb dus geen debiel idee waar je het over hebt eigenlijk, ik weet niks over die dingen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:55
Carn
Carn is offline
google.
Oud 07-01-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 07-01-2004 @ 22:46:
Stel, ik wil een obscuur 'low budget-no skill' grim/necro 1 mans- (NS)Black Metal-bandje beginnen, (side project matthijs, niet huilen) en heb geen zin/talent/tijd/geld genoeg om te leren drummen..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:11
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 07-01-2004 @ 22:46:

welke drumcomputer kan ik dan het beste pakken? zo goedkoop mogelijke voorbeelden a.u.b.
Damn, you get more evil every day.
Oud 07-01-2004, 22:16
capibara
capibara is offline
pannen en potten klinken rauwer, en zorgen op het eind voor een meer necrokvlt norwegianwoods tinnen-blikjes sound

ofzo
Oud 07-01-2004, 22:22
count.me.out
count.me.out is offline
download er een, beter voor je portemonnee
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:29
Emoboy
Emoboy is offline
je kan fruity loops op kazaa downloaden. handig programma. gebruikt de gitarist van mijn band om de drums aan onze drummer te leren!
Oud 07-01-2004, 22:31
DeadNation
DeadNation is offline
Maar alles klinkt kut en te gemaakt in fruityloops
Oud 07-01-2004, 22:33
konflict
konflict is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 07-01-2004 @ 23:31:
Maar alles klinkt kut en te gemaakt in fruityloops
dat hoort toch bij 't genre?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:34
DeadNation
DeadNation is offline
Ja true, maar ik wil eigenlijk suggesties voor iets beters hehehe.

Bijv. een beetje leuke fills krijg ik niet uit dat prog.
Oud 07-01-2004, 22:40
Artus
Artus is offline
niet alles klinkt kut en gemaakt in fruity loops
mensen die eerst niet wisten dat ik daarmee werkten vroegen me opeens of ik een supergoeie drummer was na het horen van wat mp3tjes (nou is dat wat overdreven, maar als je t snel luistert zal t nie zo gauw opvallen)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:41
Artus
Artus is offline
het hep dan ook wel ff geduurd voordat ik alles een beetje realistisch kon krijgen (veel gekloot met equalizers en reverb shit enzo)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:43
DeadNation
DeadNation is offline
Hoe maak jij snelle fills dan(gewoon een snelle roffel op een snare)?
Oud 07-01-2004, 22:45
Artus
Artus is offline
verschillen in volumes van de snareslagen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:45
DeadNation
DeadNation is offline
Aha! daar had ik nog niet overnagedacht. Thx
Oud 07-01-2004, 22:46
Artus
Artus is offline
en ik compress het geheel (of de snare+kick+toms en hats+crashes apart en dat samenvoegen) aan t eind ook nog s, dat laat t ook allemaal echter klinken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:46
konflict
konflict is offline
Citaat:
Artus schreef op 07-01-2004 @ 23:41:
het hep dan ook wel ff geduurd voordat ik alles een beetje realistisch kon krijgen (veel gekloot met equalizers en reverb shit enzo)
ja ach het kan misschien wel maar echt tof klinkt 't niet.

snelle fills maak je door een hoog bpm in te stellen en op b.v. achtste of zestiende tel in een maat een snare te zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:49
konflict
konflict is offline
Citaat:
Artus schreef op 07-01-2004 @ 23:46:
en ik compress het geheel (of de snare+kick+toms en hats+crashes apart en dat samenvoegen) aan t eind ook nog s, dat laat t ook allemaal echter klinken
dan doe je iets verkeerd met de compressie denk ik? wat ik meestal doe is een lichte compressie, noise gate en eq (+reverb op de snare, hihats) op kick, snare, hihats, crash, tom, etc apart en dan route ik het door naar een bus waar ik dan nog een keer compressie toevoeg en dan klinkt 't toch wel ok.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:49
Artus
Artus is offline
Citaat:
konflict schreef op 07-01-2004 @ 23:46:
ja ach het kan misschien wel maar echt tof klinkt 't niet.

snelle fills maak je door een hoog bpm in te stellen en op b.v. achtste of zestiende tel in een maat een snare te zetten.
het kan echt best vet klinken als je dr eenmaal handigheid in heb gekregen en snelle fills klinken wel computerachtig als jet het alleen zo doet, maar door volumeverschillen en compressie klinkt het al een stuk 'echter'
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:51
Artus
Artus is offline
ik compress t pas in cool edit pro en niet in fruity loops
alles apart compressen heb ik echt geen zin in maar ja zo klinkt t natuurlijk wel nog echter
en noise gate vink nogal onnuttig bij drumcomputer eerlijik gezegd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:53
konflict
konflict is offline
Citaat:
Artus schreef op 07-01-2004 @ 23:51:
ik compress t pas in cool edit pro en niet in fruity loops
alles apart compressen heb ik echt geen zin in maar ja zo klinkt t natuurlijk wel nog echter
en noise gate vink nogal onnuttig bij drumcomputer eerlijik gezegd
bij een drumcomputer is een noise gate eigenlijk onnodig inderdaad, maar je kunt ook drumsamples van een echt drumstel nemen en daar een beat mee maken, dan kan 't wel van pas komen af en toe.

en verder heb ik eerlijk gezegd ook weinig verstand van fruityloops, ik gebruik logic audio en een compressieplugin van waves geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 22:55
Artus
Artus is offline
ja ok als je echte samples gebruikt kan t wel handig zijn, maar dan bewerk ik die liever in een ander, wat uitgebreider programma (zoals cool edit pro), om ze dan later te gebruiken in fruity loops
en aan t eind komt alles weer in de multitrack bij cool edit samen met gitaren en zang enz enz
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:57
konflict
konflict is offline
Citaat:
Artus schreef op 07-01-2004 @ 23:55:
ja ok als je echte samples gebruikt kan t wel handig zijn, maar dan bewerk ik die liever in een ander, wat uitgebreider programma (zoals cool edit pro), om ze dan later te gebruiken in fruity loops
en aan t eind komt alles weer in de multitrack bij cool edit samen met gitaren en zang enz enz
ah ok, zo deed ik dat eerst ook (met bewerking en multitrack in cool edit pro) maar ik raad je aan om 'ns logic, sonar of cubase te proberen. wel wat moeilijker om mee te beginnen maar als je eraan gewend bent is het makkelijker en sneller dan cep

+ je kunt vstplugins gebruiken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 23:01
DeadNation
DeadNation is offline
Kijk hier hebben we wat aan. Cubase weleens mee geklootzakt een jaar terug, maar ik raakte gefrustreerd hahaha. Toch maar weer eens proberen.
Oud 07-01-2004, 23:03
Artus
Artus is offline
cubase heb ik ook slechte ervaringen mee en die andere 2 heb ik nog nooit mee gewerkt
ik ben harstikke tevreden met cep, alles zit drin wat ik nodig heb en ik vin t snel genoeg dusseh..geen zin om dan iets heel anders te gaan gebruiken
misschien ooit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 23:10
konflict
konflict is offline
als je cubase gaat gebruiken moet je er ook een softsampler of een drumsynth bij hebben zoals NI Kontakt (sampler) of iets van Linnplug (drumsynth) anders kom je niet zo ver

en cep is inderdaad leuk en makkelijk maar als je je muziek wilt uitbrengen is het gewoon niet goed genoeg (qua multitrack en fx dan, voor alleen samplebewerking wel), maar voor hobbygebruik is 't erg cool ja
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 00:57
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Emoboy schreef op 07-01-2004 @ 23:29:
je kan fruity loops op kazaa downloaden. handig programma. gebruikt de gitarist van mijn band om de drums aan onze drummer te leren!
zo, beste drummer heb je dan.
Oud 08-01-2004, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 08-01-2004 @ 01:57:
zo, beste drummer heb je dan.
of iemand die heel goed kan uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 08:18
Verwijderd
Ik gebruik zelf Fruity Loops voor rehearsals. Exporteer dan niet A.U.B. 1 loopje van 12 minuten aan blasts naar Cool Edit om overheen te raggen. Dat klinkt hardstikke digitaal. Als je het anoloog op gaat nemen (bijv. je audio out naar je cd-in op je versterker en dan overheenspelen) klinkt het "realistischer".

Als ik eenmal een nummer heb geprogrammeerd dan kan ik die later als een soort van "maathouder" op mn koptelefoon meedraaien als ik het indrum. Zelf indrummen klinkt veel en veel beter, maar als je het niet kan zou ik idd aan een drumcomp gaan.

Iemand ervaring met audition eigenlijk? Ik heb hem laatst gedownload en het bleek een kleinere versie van mijn reeds geinstalleerde cep 2.0 . Vanwege ruimte-gebrek hem er maar weer afgegooid want ik heb geen behoefte aan twee keer hetzelfde, of zit er wel degelijk verschil in?

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 08:23
Verwijderd
Oh en nog een vraagje; wie weet welke drumcomp Achaemenid gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:24
konflict
konflict is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 08-01-2004 @ 09:18:
Ik gebruik zelf Fruity Loops voor rehearsals. Exporteer dan niet A.U.B. 1 loopje van 12 minuten aan blasts naar Cool Edit om overheen te raggen. Dat klinkt hardstikke digitaal. Als je het anoloog op gaat nemen (bijv. je audio out naar je cd-in op je versterker en dan overheenspelen) klinkt het "realistischer".

Als ik eenmal een nummer heb geprogrammeerd dan kan ik die later als een soort van "maathouder" op mn koptelefoon meedraaien als ik het indrum. Zelf indrummen klinkt veel en veel beter, maar als je het niet kan zou ik idd aan een drumcomp gaan.

Iemand ervaring met audition eigenlijk? Ik heb hem laatst gedownload en het bleek een kleinere versie van mijn reeds geinstalleerde cep 2.0 . Vanwege ruimte-gebrek hem er maar weer afgegooid want ik heb geen behoefte aan twee keer hetzelfde, of zit er wel degelijk verschil in?
da's dan toch nog steeds digitaal? het ligt dan aan je speakers dat 't beter klinkt.

adobe heeft trouwens cool edit pro overgenomen en er adobe audition van gemaakt. of 't beter of slechter is weet ik niet, ik gebruik nog steeds een oude versie van cep en die bevalt me prima. alleen jammer dat je geen vst-plugins kunt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 08-01-2004 @ 13:24:
da's dan toch nog steeds digitaal? het ligt dan aan je speakers dat 't beter klinkt.
Nee, mijn gitaarversterker is in de eerste plaats bedoelt voor gitaar en evt. een effectje eroverheen maar niet voor cd geluid. De reden dat die input erop zit is dat je tot op zekere hoogte over 1 versterker kan meespelen met muziek uit je cd-speler. Dat het een gitaar-versterker is doet het geluid analoger klinken.
Als je een drumcomp over je cd-in doet komt ook het geluid uit 1 bron. Dat klinkt imho zowiezo beter dan 2+-sporige amateur-black metal.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:50
konflict
konflict is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 08-01-2004 @ 13:52:
Nee, mijn gitaarversterker is in de eerste plaats bedoelt voor gitaar en evt. een effectje eroverheen maar niet voor cd geluid. De reden dat die input erop zit is dat je tot op zekere hoogte over 1 versterker kan meespelen met muziek uit je cd-speler. Dat het een gitaar-versterker is doet het geluid analoger klinken.
Als je een drumcomp over je cd-in doet komt ook het geluid uit 1 bron. Dat klinkt imho zowiezo beter dan 2+-sporige amateur-black metal.
oh je gitaarversterker, ik dacht dat je een normale versterker bedoelde met cd-in dan was 't namelijk nog wel gewoon digitaal. klinkt wel als een goed idee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 08-01-2004 @ 07:27:
of iemand die heel goed kan uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:07
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 07-01-2004 @ 22:52:
Ja ik heb dus geen debiel idee waar je het over hebt eigenlijk, ik weet niks over die dingen
STP, da's toch die forummer die in Playroll ofzo drumt?
Oud 08-01-2004, 18:05
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ok mensen, dank u zeer. Dat wordt dus een prog van kazaa.

Hee die trui weer, die heb ik al wel 10 keer als reply op een post gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten