Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
snelle fills maak je door een hoog bpm in te stellen en op b.v. achtste of zestiende tel in een maat een snare te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en verder heb ik eerlijk gezegd ook weinig verstand van fruityloops, ik gebruik logic audio en een compressieplugin van waves geloof ik. |
Advertentie |
|
![]() |
|
ja ok als je echte samples gebruikt kan t wel handig zijn, maar dan bewerk ik die liever in een ander, wat uitgebreider programma (zoals cool edit pro), om ze dan later te gebruiken in fruity loops
en aan t eind komt alles weer in de multitrack bij cool edit samen met gitaren en zang enz enz |
![]() |
||
Citaat:
![]() + je kunt vstplugins gebruiken ![]() |
![]() |
|
als je cubase gaat gebruiken moet je er ook een softsampler of een drumsynth bij hebben zoals NI Kontakt (sampler) of iets van Linnplug (drumsynth) anders kom je niet zo ver
en cep is inderdaad leuk en makkelijk maar als je je muziek wilt uitbrengen is het gewoon niet goed genoeg (qua multitrack en fx dan, voor alleen samplebewerking wel), maar voor hobbygebruik is 't erg cool ja ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik gebruik zelf Fruity Loops voor rehearsals. Exporteer dan niet A.U.B. 1 loopje van 12 minuten aan blasts naar Cool Edit om overheen te raggen. Dat klinkt hardstikke digitaal. Als je het anoloog op gaat nemen (bijv. je audio out naar je cd-in op je versterker en dan overheenspelen) klinkt het "realistischer".
Als ik eenmal een nummer heb geprogrammeerd dan kan ik die later als een soort van "maathouder" op mn koptelefoon meedraaien als ik het indrum. Zelf indrummen klinkt veel en veel beter, maar als je het niet kan zou ik idd aan een drumcomp gaan. Iemand ervaring met audition eigenlijk? Ik heb hem laatst gedownload en het bleek een kleinere versie van mijn reeds geinstalleerde cep 2.0 . Vanwege ruimte-gebrek hem er maar weer afgegooid want ik heb geen behoefte aan twee keer hetzelfde, of zit er wel degelijk verschil in? Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 08:21. |
![]() |
||
Citaat:
adobe heeft trouwens cool edit pro overgenomen en er adobe audition van gemaakt. of 't beter of slechter is weet ik niet, ik gebruik nog steeds een oude versie van cep en die bevalt me prima. alleen jammer dat je geen vst-plugins kunt gebruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je een drumcomp over je cd-in doet komt ook het geluid uit 1 bron. Dat klinkt imho zowiezo beter dan 2+-sporige amateur-black metal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|