![]() |
|
Hallo.
![]() Ik ben debian aan het installeren, via een online howto: http://www.debian.org/releases/stabl...paring.en.html Nu ben ik gekomen bij punt 3.7.5.4: Configure Timezone, Users, and APT. Hierbij moet ik het commando "base-config" uitvoeren, wat mij de kans geeft mijn timezone te kiezen, een normale user te adden en de APT-sources te kiezen. Elke keer als ik het command "base-config" geef, krijg ik de melding: "TERMINATED" Zonder enige aanleiding waarom. Nu heb ik gegoogled, met geen resultaat over deze melding. Heeft iemand toevallig een idee, van het grote 'hoe of waardoor'?
|
![]() |
|
Offtopic: Waarom installeer je Debian eigenlijk op deze manier, en niet 'gewoon' via dialogs? Dat is echt veel eenvoudiger. Om nou met een distro als Debian het jezelf al moeilijk te maken bij de installatie...
![]() Helaas weet ik geen antwoord op je probleem. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is handmatig een Time Zone kiezen, een user toevoegen pas ná de install doen en handmatig apt-sources toevoegen. De Time Zone kan je instellen met 'tzconfig', en apt sources voeg je toe door de volgende lines (bijvoorbeeld) in /etc/apt/sources.list te zetten: Code:
deb ftp://ftp.debian.nl/debian/ stable main non-free contrib deb-src ftp://ftp.debian.nl/debian/ stable main non-free contrib ![]() |
![]() |
||
Citaat:
'k ga dit zo snel mogelijk uitproberen, als ik terugkom van school. ![]()
|
Ik begrijp dat je je andere partitie wilt behouden, maar er is ook een 'semi-grafische' manier om Debian te installeren, zoals dat er ongeveer hier uitziet. Dat werkt véle malen simpeler, en dan kan je ook gewoon je bestaande zaken wel behouden hoor.
![]() |
![]() |
|
|