![]() |
|
Ik neem aan dat je 200 sit-ups per dag bedoelt en niet 200 keer
![]() Anyways, het is niet verstandig om alleen sit-ups te doen omdat je daar nie alle buikspieren mee trained en dan kloppen de verhoudingen niet echt meer... Er is btw al een topic gaande over dit onderwerp: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=705364 Hier staat nog meer info, good luck! |
![]() |
|
Ik heb toch niet gezegd dat je direct sit-ups moet doen, `s morgens krijg je het snelste resultaat en daarbij hoort als je daarvoor kiest een korte warming-up.. Maar kom op als je echt resultaat wilt ga je fitnessen.. Ik ga 3 keer in de week en het gaat top.. En waar k het op baseer van (fitness)trainers bij ons.. Maar sit-ups die je thuis doet zijn sowieso niet goed voor je rug en met apparaten ook niet, je hebt er speciale banken voor..
|
![]()
Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 21:07. |
![]() |
||
Citaat:
|
Buikspieroefeningen
Buikspieren worden minder en minder gebruikt in ons dagelijks leven. Ze spelen nochtans een belangrijke rol bij een goede houding en bij de preventie van rugkwalen. Een sterk inwendig korset is een levensverzekering voor uw rug. Deze oefeningen zijn niet agressief en ze mogen geen pijn veroorzaken. ![]() . Beginpositie : Ga op uw rug liggen, de armen gestrekt op de grond, de benen gebogen en de voeten plat op de grond. ![]() 2. Vanuit de beginpositie, breng de benen in horizontale positie, de dijen haaks op de romp. Blijf 1 tot 2 minuten in deze houding. ![]() 3. Ga in de haakse houding liggen, hef uw bovenlichaam tot aan uw schouderbladen van de grond, de armen naar voor gestrekt en ga vervolgens terug liggen. De benen mogen niet bewegen. Adem uit bij het heffen. ![]() 4. Vanuit de beginpositie, til de schouders van de grond tot uw handen de knieën raken terwijl u uitademt. Het is niet nodig om volledig recht te komen om uw buikspieren te versterken. ![]() 5. Trek de knieën op tegen uw borst, iets verder dan in verticale positie, terwijl u uitademt; de armen gestrekt naast het lichaam laten liggen. ![]() 6. Combineer de oefeningen 4 en 5 door ze gelijktijdig uit te voeren. Hef de schouderbladen van de grond terwijl u de knieën optrekt. Adem uit terwijl u uw spieren aanspant.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat jij is zou moeten doen, is iedere morgen 15/30min hardlopen, wel gelijk als je wakker wordt, iets later kan ook wel zolang je maar niet gaat eten, nu verbrand je namelijk je reserve vetten, veel succes. En wees reeel, denk minimaal aan een paar maanden voordat je wat ziet en ik ben eigenlijk ook bang dat je met een paar sit-ups niet ver komt.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hier, dit heb ik van een sit van iemand die in 87 bij de mariniers is gegaan (oke, het is dus gedateerd, maar je weet wel in welke orde van grootte je moet kijken...) "je moet 2400 mtr in 11 minuten lopen, ongeveer 5x optreken en 50 lig-zitjes (buikspieren) in 2 min kunnen afleggen." Ik kan die site nog wel ff opzoeken als je dat écht wilt
![]()
|
Je kunt ook linker en rechter en schuine buikspieren doen:
Voor links en rechts doe je ook gewone sit-ups maar dan tik je tijdens het omhoog gaan met een hand (gestrekte arm) op je linker/rechter knie (linkerhand linker knie, rechter hand rechter knie). Voor schuin 'pak je schuin over', komt een schouder dus meer van de grond (linker hand rechter knie etc.).
|
Het is in ieder geval van belang dat je de sit-ups goed doet. Dit is moeilijk omdat het een onnatuurlijke beweging is. Je moet je hoofd recht houden (voor je gevoel achterover) en met je schouders naar boven. Het wordt dan ook een stuk zwaarder. Ik vraag me af of je er dan nog steeds zoveel kan. Na ong. 6 weken begin je sterker te worden.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik haal wel 200 sit-ups en 100 keer opdrukken denk ik. |
![]() |
|
Met je 14e beginnen met bodybuilden?
Wat zonde van je lichaam... Jij vindt het vast niet veel, maar dat was het punt ook niet. Ik wil niet zo lelijk worden als een bodybuilder. Jij doet maar wat je wil, ik hoef geen bierbuik van spieren ![]() Overigens vind ik het grappig dat je hier komt patsen zo van ik kan en weet het allemaal veel beter. Dat geloof ik zeker weten, alleen wij hoeven niet het lichaam van een bodybuilder (denk ik tenminste). Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 18:47. |
![]() |
|
Ok, sorry dan heb ik het verkeerd opgevat... Maar je kwam echt vrij neerbuigend over: zo van "ahahah best wel geinig om te zien hoe weinig ervaring mensen hebben met trainen" en "200 is niks" terwijl je eerst zei dat het overtrainen was.
Ik heb wel respect voor wat je doet, want het vergt veel discipline. Je moet goed op je eten leten, je moet de oefeningen goed uitvoeren en je moet telkens je lichaam tot het uiterste brengen. Het is niet iets wat ik zou doen, maar ieder ze eigen meuk sommige vrouwen die vinden abnormaal gespierde mannen supermooi. bedankt voor je aanwijzingen, maar heb je niet wat tips die goed werken en gemakkelijk om te doen zijn? ![]() Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 19:02. |
![]() |
|
het is wel heel ongezond als je ook je lichaamsvet abnormaal laag hebt in een wedstrijd. Ik dacht onder de 4%. Maar omdat jij ook soms heel veel eet ga ik daar niet vanuit. Trouwens realiseer ik me nu dat deze post helemaal geen zin heeft omdat jij het zeer waarschijnlijk toch allemaal veel beter weet maar ik post het toch maar.
|
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf doe er 500 per dag (met extra gewichten) en doe deed meestal rond 8 uur. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je zei over buikspieren is wel voor een deel waar maar dat is gewoon heel slecht, zo train je alleen maar massa (lees geen kracht) en je hebt ook geen conditie, jullie bodybuilders kunnen alleen maar zwaar en heel kort. Ik heb het vaak genoeg gezien in de sport en wat zijn ze sterk. Maar een rondje hart lopen ho maar, even 3 x 100 reps maar ho maar. Nee alleen dom massa trainen. Wat jij doet met je buikspieren, jij traint zo zwaar dat ze kapot gaan en zeuren, je lichaam herstelt dit met eiwitten en littekweefsel, en als je dit keer op keer doet ga je dus groeien op een niet natuurlijke manier. Kracht is toch veel leuker, dan ben je teminste echt sterk en dan kan je iets volhouden. 3 setjes van 5 reps is toch niet leuk lijkt mij. En je bent pas 16, verneuk je lichaam dus niet zo. Tip: Als je onder de 18 bent, niet naar zijn trainings tip luisteren, dat is lichamelijk niet gezond. |
![]() |
|
![]() |
ten eerste denk je nou echt dat bodybuilders niet sterk zijn dus jij zegt een beethe 100 reps doen dat dat je sterk je kunt blijkbaar niet eens een gewicht van 20 kilo optillen en ik weet niet of je het wist maar ik kan wel rennen als ik me lcihaamsvet naar beneden wil brengen moet ik rennen ik ben er egt niet slecht in en ik kan egt wel 3 keer 100 reps als ik wil.... ik lager het gewicht gewoon veel meer en ik kan dat misschien met een gewicht zelfs zwaarder dan jij doet en ja ik begon met bodybuilden op 14 maar niet meteen met massa training en hoe kan het nou slecht voor me groei zijn als ik toch als een volwassen lengte heb gekregen kijk naar arnold schawrznegger die gast begon toen ie 13 was hij is nu wat 1.90 ofsow? in ieder geval een stuk groter dan ze vader ik wil best wel tips geven voor kracht in je buikspieren als je geen massa wil doe 2 keer per week zoveel mogelijk situps in 1 keer dus 1 setje hierdoor krijg je dus geen sixpack maar wel kracht en rennen is altijd goed en sorry hoor maar bodybuilders slap? je bent gewoon sterk als je veel gewicht aan kunt tuurlijk doe je dan minder reps maar als de gewichten verlaag kan ik ook wel 100 reps hoor doe ff normaal wat heb jij tegen bodybuilders als ik er van hou en vele andere mensen trouwens laat ons dan bodybuilders zijn egt sterk enjij hebt het over ongezonde massa blablabla dat krijg je alleen als je steriods neemt ik ben harstikke gezond en je bent egt niet egt sterk als je 100 reps kunt met een gewichtje van 1 kilo en met een dun armpje met een adertje door alsjeblieft zeg
Trouwens heb jij ooit iemand zoals jij beschrijft in sterkste man van nederland gezien?.... Nee de mensen die meedoen met de sterkste man van nederland tillen ook alleen zware gewichten en hebben ongelooflijk veel spiermassa. als zware gewichten kunnen tillen niet echt sterk zou zijn zoals jij het zegt zou het programma Sterkste man van Nederland niet eens bestaan. Niet te zwijgen over Strongman wedstrijden in amerika waar oh hoe verbazend... alleen bodybuilders met een laagje vet over een spiermassa aan meedoen in ieder geval geen mensen die 100 reps kunnen met een gewichtje van 1 tot 10 kilo sorry hoor mannetje maar je hebt het compleet verkeerd.... P>S sorry voor geen punten komma,s hoofdletters maar ik heb geen tijd of zin om dat te doen sinds mensen toch alleen maar negatief op me reageren Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 14:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb in ieder geval interesse in die foto's ![]() Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 15:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||