![]() |
|
Verwijderd
|
gewoon crunches gaan doen... krijg je strak buikje van.. Situps zijn slechter voor je rug. gewoon 5 0 recht, 50 naar links ( met je rechterelleboog naar je linkerknie), 50 rechts ( met je linkerelleboog naar je rechternknie )en dan nog 50 gewoon en 100 hele korte met je armen recht vooruit. zo moest ik het doen in de sportschool... Het lijkt veel maar na een tijdje is het zomara gedaan en het werkt echt... ( leraar was ook vechtsportleraar dus ja.. wat wil je...
![]() |
![]() |
|
![]() |
Na het trainen van je buikspieren wel even je rugspieren meedoen en nooit aan het begin van je training buikspieroefeningen doen, want daar ge je scheef van lopen.
Abtronic is geldverspilling.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sit-ups is dat je je helemaal omhooghijst dat je recht op je gat zit ![]() |
![]() |
|
![]() |
een abtronic werkt zeker als je blokjes wil hebben en om af te vallen... want als je blokjes wil is het niet zo dat je zwaarder moet gaan trainen maar eerder veel meer en veel meer herhaling en daar zorgt zo'n ding dus voor. Hetzelfde verhaal met afvallen hoe meer herhaling hoe beter...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik sport gewoon omdat ik het leuk vind.. dus zwem of skate 3x in de week
daaabij doe ik nog elke dag buikspierogeningen heb een workoutbank een abroller en nog zo'n ander raar rol geval.. en zo'n ding met die stroomstootjes maar die gebruik ik nooit meer want ik ben geloof ik half geelectrocuteerd ![]() verder zijn er ook nog wat andere oefeningen voor buikspieren... ga maar is plat op de grond liggen op je rug, armen naast je lichaam en dan benen gestrekt en dan je voeten 5 cm boven de grond houden.. en hou dat maar is een minuutje vol!!! voel je wel ![]() |
![]() |
|
![]() |
ohjah rugspieren train je bijvoorbeeld door op een stoel te gaan zitten.. benen in een hoek van negentig graden
bil en buikspieren aanspannen en met een rechte rug gaan zitten en dan je benen (in een hoek van 90 gr.) iets van de grond optillen.. waarbij je rug recht blijft en je buik en bilsieren aangespannen en het 'hondje' ga op je knien zitten met je handen op de grond (als een hondje) en maak vervolgens afwisselend een bolle en een holle rug |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
je bedoelt de zwembandjes??? neej dan moet je je schuine buikspieren trainen...
je rug kan je trainen als je bv een zwakke rug hebt/snel krom zit of als afwisseling tussen je buikspieroefeningen.. als je sit ups doet of crunches kan je last krijgen van je rug... en dan doe je dus even die rugspieroefening.. (er bestaan er vast nog veel meer hoor, maar die ken ik nie allemaal...) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik weet het niet zeker ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die moest ik ook doen met pschysiotherapie ![]()
|
Als je echt stevig bent, kan je beter elke dag eventjes gaan joggen. Dan val je namelijk over heel je lichaam af (je krijgt er ook gelijk een conditie van).
Als je alleen een wat strakkere buik hebt, zou ik inderdaad crunches doen. Echte sit-ups zijn niet goed voor je rug, je hoeft niet helemaal overeind te komen, een klein stukje is genoeg. Probeer ook niet na elke crunche weer te gaan liggen, maar blijf je hoofd van de grond houden. Zo bouw je spanning op
|
kzal mijn vraag maar ff in dit topic plaatsen, want het gaat er toch ook over:
als ik sit-ups / crunches wil gaan doen, krijg ik altijd na een paar keer al heel veel pijn in m'n rug... uit de reacties hier bleek al dat sit-ups dus niet goed zijn, maar ook bij die zogenaamde crunches heb ik daar last van! ![]() wat doe ik dan verkeerd? want ik wil eigenlijk wel die oefeningen kunnen doen. (maar de pijn in m'n rug is gewoon te erg om nog door te kunnen gaan)
||
Citaat:
||
Citaat:
kheb iig ook al vaak buikspieroefeningen gedaan op een matje en dan deed het ook pijn. maar volgens mij heb ik mijn rug te hol, of tenminste, zo voelt het. maar ik heb ook wel eens geprobeerd tijdens buikspieroefeningen m'n rug heel bol te houden, maar 't maakt allemaal niks uit ![]() ik voel het in het holste gedeelte van je rug...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een andere vuistregel is gewoon dat je je rug ook moet trainen voor stabilisatie, anders krijg je een bollen rug. Daar duidt je pijn op.
||
![]() |
Citaat:
500 sit ups per dag is een beetje erg veel lijkt me.
|
![]() |
Bij een abtronic gaan je buikspieren spannen door elektrische signaaltjes. Om buikspieren aan te spannen moet het een soort van brandstof hebben. Die calorien die je dus kwijtraakt. Maar waar halen die buiskpieren die brandstof vandaan? Psies! Uit de batterijen van dat stomme ding en niet van je vet of wat dan ook. Dus die abtronic is gewoon 1 dikke onzin. Kheb em zelf trouwens ook, nooit gewerkt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kga zelf ook op fitness hoor, maar dat omdat ik daar tenminste echt wat doe, en t gezellig is |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bekken kantelen is zeker wel iets dat je er zeker bij moet doen .. ik heb het van mijn physiotherapie... En met sit up moet je niet supersnel achter elkaar doen maar eerder je bovenlichaam optillen en dan eventjes vast houden......
|
Neem een gewicht (niet te zwaar beginnen!), hou dat achter in je nek en ga plat op je rug op de grond liggen (dus knieholtes ook tegen de grond). Je kijkt naar het plafond en komt met je hoofd een stukje omhoog terwijl je naar hetzelfde punt op het plafond blijft kijken.
Voor de schuine buikspieren beweeg je je hoofd niet omhoog, maar een beetje omhoog en naar de zijkant, je voelt dan vanzelf spanning op je schuine buikspieren (aan 1 kant).
|
Verwijderd
|
ik train al een tijdje mn buikspieren en kan ook wel merke dat mn buik 'strakker' wordt, maar eigelijk vooral mn ehm "bovenbuik" wordt strakker/gespierder door die oefeningen (sit-ups,crunches en schuine buikspiere) maar mn "onderbuik" wordt er dus niet veel strakker van. als je van de zijkant kijkt zie je dat vanonder een soort "bobbel" zit terwijl mn bovenbuik gewoon strak is...
doe ik nou mn oefeningen verkeerd of doe ik de verkeerde oefeningen, en zijn er nog andere die wel helpe? latz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat gewicht is ook helemaal nergens voor nodig, strek gewoon je armen en er komt 10 kilo bij.
|
eh, nu hebben we in de sportschool van die abrollers (of weet ik veel welk merk het is), ennehhh, die werken dus echt wel. Ik lag er plusminus 3x per week 10 min onder en echt wel dat het werkte. Van gewone crunches heb ik eerder het idee dat je je onderrug loopt te verneuken, maar dat kan aan mij liggen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord, dus mensen: Reacties!?! *breezer* |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Arm- en buikspieren trainen Verwijderd | 9 | 06-01-2012 07:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buikspieren Sportlife1 | 11 | 07-05-2007 10:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Onderste buikspieren trainen. x-spekkie-x | 25 | 06-03-2005 11:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buikspieren zorgt voor klein geslachtsdeel? DG | 20 | 30-01-2005 23:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
de onderste buikspieren. twirley | 7 | 19-09-2004 00:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buikspieren zijn groter dan borstspieren, buikspieren steken uit! Peace | 4 | 03-07-2003 20:01 |