Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 17:34
druiveke
druiveke is offline
buikspieren krijgen door een abtronic of andere apparaatjes???
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:37
Juliah
Juliah is offline
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 00:16
miep
miep is offline
nee.
600 sit ups per dag is beter en gezonder. (beter TE veel dan TE weinig mensen, altijd beter dan een fucking abtronic) dan verbrand je overigens ook nog wat calorieen als je het zelf doet= minder vet rollen. werkt van 2 kanten, ziet u? zelf weten hoor... is goedkoper ook natuurlijk.
gr,
miep
Oud 18-06-2002, 04:10
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
miep schreef:
nee.
600 sit ups per dag is beter en gezonder. (beter TE veel dan TE weinig mensen, altijd beter dan een fucking abtronic) dan verbrand je overigens ook nog wat calorieen als je het zelf doet= minder vet rollen. werkt van 2 kanten, ziet u? zelf weten hoor... is goedkoper ook natuurlijk.
gr,
miep
abtronic lijkt me onzin, sit ups zijn beter maar om je vetrollen kwijt te raken zal je toch calorieen moeten verbranden door bijv. te gaan hardlopen. Als je voor de blokjes wilt gaan dan is het beter om een aantal sit ups te doen tegen een grotere weerstand dan eindeloos (=600) sit ups per dag te doen, je wilt immers "dikke" buikspieren die je ziet.
Oud 18-06-2002, 15:39
Mark
Mark is offline
Ga eens fietsen met je benen in de lucht en houd je benen dan zo laag mogelijk en je schouders van de grond.
Oud 18-06-2002, 17:00
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Ik heb zo'n abtronic en volgens mij werkt het niet ..je voelt er wel wat van, maar dat ding vreet zo eruuug batterijen niet normaal! Kdoe ut zelf wel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:36
Verwijderd
gewoon crunches gaan doen... krijg je strak buikje van.. Situps zijn slechter voor je rug. gewoon 5 0 recht, 50 naar links ( met je rechterelleboog naar je linkerknie), 50 rechts ( met je linkerelleboog naar je rechternknie )en dan nog 50 gewoon en 100 hele korte met je armen recht vooruit. zo moest ik het doen in de sportschool... Het lijkt veel maar na een tijdje is het zomara gedaan en het werkt echt... ( leraar was ook vechtsportleraar dus ja.. wat wil je... )
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Na het trainen van je buikspieren wel even je rugspieren meedoen en nooit aan het begin van je training buikspieroefeningen doen, want daar ge je scheef van lopen.

Abtronic is geldverspilling.
Oud 18-06-2002, 17:49
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef:
gewoon crunches gaan doen...

Wat is het verschil met sit-ups?!
Oud 19-06-2002, 03:20
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:

Wat is het verschil met sit-ups?!
Tzijn toch echt twee verschillende dingen.. waarom denk je anders dat er twee namen zijn?
Sit-ups is dat je je helemaal omhooghijst dat je recht op je gat zit crunches zijn maar halverwege en je buikspieren zijn dus korter maar wel 'snel' gespannen... als je het in een redelijk tempo doet.. snapst?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:10
Janet
Janet is offline
Citaat:
Juliah schreef:
het zelfde
Oud 19-06-2002, 12:06
Griller
Griller is offline
een abtronic werkt zeker als je blokjes wil hebben en om af te vallen... want als je blokjes wil is het niet zo dat je zwaarder moet gaan trainen maar eerder veel meer en veel meer herhaling en daar zorgt zo'n ding dus voor. Hetzelfde verhaal met afvallen hoe meer herhaling hoe beter...
Oud 19-06-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
nee.
600 sit ups per dag is beter en gezonder. (beter TE veel dan TE weinig mensen, altijd beter dan een fucking abtronic)
Slecht voor je rug..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
******** schreef:
Slecht voor je rug..
Heel slecht voor je rug inderdaad. In fitnesscentra hanteren ze de volgende vuistregel: 2 keer buikspieren trainen, daartussen 1 keer rugspieren. Zo krijg je geen bolle rug (die krijg je wel door teveel sit-ups maken).
Oud 20-06-2002, 12:24
Verwijderd
hoe train je je rugspieren dan?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:05
niem
niem is offline
Ik sport gewoon omdat ik het leuk vind.. dus zwem of skate 3x in de week
daaabij doe ik nog elke dag buikspierogeningen heb een workoutbank een abroller en nog zo'n ander raar rol geval.. en zo'n ding met die stroomstootjes maar die gebruik ik nooit meer want ik ben geloof ik half geelectrocuteerd

verder zijn er ook nog wat andere oefeningen voor buikspieren...
ga maar is plat op de grond liggen op je rug, armen naast je lichaam en dan benen gestrekt en dan je voeten 5 cm boven de grond houden.. en hou dat maar is een minuutje vol!!! voel je wel
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:10
niem
niem is offline
ohjah rugspieren train je bijvoorbeeld door op een stoel te gaan zitten.. benen in een hoek van negentig graden
bil en buikspieren aanspannen en met een rechte rug gaan zitten
en dan je benen (in een hoek van 90 gr.) iets van de grond optillen.. waarbij je rug recht blijft en je buik en bilsieren aangespannen

en het 'hondje'

ga op je knien zitten met je handen op de grond (als een hondje) en maak vervolgens afwisselend een bolle en een holle rug
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:02
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
niem schreef:
ohjah rugspieren train je bijvoorbeeld door op een stoel te gaan zitten.. benen in een hoek van negentig graden
bil en buikspieren aanspannen en met een rechte rug gaan zitten
en dan je benen (in een hoek van 90 gr.) iets van de grond optillen.. waarbij je rug recht blijft en je buik en bilsieren aangespannen
Je spant je bil- en buikspieren aan en daarmee train je je rugspieren
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:17
niem
niem is offline
yep! je zit danmet een rechte rug en doordat je je buikspier en bilspieren aanspant train je ook je rugspier...

jah je kan ook zeggen; ga op een stoel zitten met een rechte rug en span je rugspier!? maar das beetje lastig..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:24
spinningduck
spinningduck is offline
Citaat:
niem schreef:
yep! je zit danmet een rechte rug en doordat je je buikspier en bilspieren aanspant train je ook je rugspier...

jah je kan ook zeggen; ga op een stoel zitten met een rechte rug en span je rugspier!? maar das beetje lastig..
Gaan daarmee de vetrollen bij je rug weg?????
Oud 20-06-2002, 14:28
niem
niem is offline
je bedoelt de zwembandjes??? neej dan moet je je schuine buikspieren trainen...
je rug kan je trainen als je bv een zwakke rug hebt/snel krom zit of als afwisseling tussen je buikspieroefeningen..

als je sit ups doet of crunches kan je last krijgen van je rug... en dan doe je dus even die rugspieroefening..

(er bestaan er vast nog veel meer hoor, maar die ken ik nie allemaal...)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:31
spinningduck
spinningduck is offline
Citaat:
niem schreef:
je rug kan je trainen als je bv een zwakke rug hebt/snel krom zit of als afwisseling tussen je buikspieroefeningen..

als je sit ups doet of crunches kan je last krijgen van je rug... en dan doe je dus even die rugspieroefening..

Ah ok
Oud 20-06-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
niem schreef:

Volgens mij was op je buik liggen, je voeten/benen ietsjes van de grond, armen achter je hoofd (of voor meer tegengewicht armen vooruit) en dan je bovenlichaam zo ver mogelijk optillen (dat je navel de grond niet meer raakt). Weer terug met je bovenlichaam en nog een keer optillen, etc.

Maar ik weet het niet zeker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:37
Griller
Griller is offline
Citaat:
eddie schreef:

Volgens mij was op je buik liggen, je voeten/benen ietsjes van de grond, armen achter je hoofd (of voor meer tegengewicht armen vooruit) en dan je bovenlichaam zo ver mogelijk optillen (dat je navel de grond niet meer raakt). Weer terug met je bovenlichaam en nog een keer optillen, etc.

Maar ik weet het niet zeker

Die moest ik ook doen met pschysiotherapie alleen niet je benen optillen want dan ga je je onderrug ook belasten en dat moet je zo min mogelijk doen..
Oud 20-06-2002, 17:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
rugspieren trainen is het makkelijkste op de tegenovergestelde manier dan het trainen van de buikspieren.
Oud 20-06-2002, 18:06
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
rugspieren trainen is het makkelijkste op de tegenovergestelde manier dan het trainen van de buikspieren.
Voor zover je dat lukt
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:22
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Hmmm heb ik mezelf eindelijk zover gekregen dat ik elke dag 250 sit-ups doe is dat weer niet goed voor m'n rug *zucht* Dan maar iets anders zoeken of ook rugspieren gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:28
Verwijderd
Twee tantes hebben het geprobeerd en hebben van zo'n apparaat brandblaren op de buik gekregen. Niet charmant dus! Volgens mij kan je beter naar de sportschool gaan.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:47
Roos
Roos is offline
Als je echt stevig bent, kan je beter elke dag eventjes gaan joggen. Dan val je namelijk over heel je lichaam af (je krijgt er ook gelijk een conditie van).
Als je alleen een wat strakkere buik hebt, zou ik inderdaad crunches doen. Echte sit-ups zijn niet goed voor je rug, je hoeft niet helemaal overeind te komen, een klein stukje is genoeg.
Probeer ook niet na elke crunche weer te gaan liggen, maar blijf je hoofd van de grond houden. Zo bouw je spanning op
Oud 20-06-2002, 21:03
Balance
Balance is offline
kzal mijn vraag maar ff in dit topic plaatsen, want het gaat er toch ook over:

als ik sit-ups / crunches wil gaan doen, krijg ik altijd na een paar keer al heel veel pijn in m'n rug...
uit de reacties hier bleek al dat sit-ups dus niet goed zijn, maar ook bij die zogenaamde crunches heb ik daar last van!

wat doe ik dan verkeerd?
want ik wil eigenlijk wel die oefeningen kunnen doen. (maar de pijn in m'n rug is gewoon te erg om nog door te kunnen gaan)
Oud 21-06-2002, 12:09
spinningduck
spinningduck is offline
Citaat:
linda85 schreef:

als ik sit-ups / crunches wil gaan doen, krijg ik altijd na een paar keer al heel veel pijn in m'n rug...
uit de reacties hier bleek al dat sit-ups dus niet goed zijn, maar ook bij die zogenaamde crunches heb ik daar last van!

wat doe ik dan verkeerd?
want ik wil eigenlijk wel die oefeningen kunnen doen. (maar de pijn in m'n rug is gewoon te erg om nog door te kunnen gaan)
Misschien is de ondergrond te hard, ik denk dat je het het beste op een daarvoor bestemd matje kan doen.
Oud 21-06-2002, 15:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
spinningduck schreef:

Misschien is de ondergrond te hard, ik denk dat je het het beste op een daarvoor bestemd matje kan doen.
nou, m'n rug doet geen pijn van de grond ofzo, maar net of ik een verkeerde beweging maak zeg maar, kweet niet precies...
kheb iig ook al vaak buikspieroefeningen gedaan op een matje en dan deed het ook pijn.

maar volgens mij heb ik mijn rug te hol, of tenminste, zo voelt het. maar ik heb ook wel eens geprobeerd tijdens buikspieroefeningen m'n rug heel bol te houden, maar 't maakt allemaal niks uit

ik voel het in het holste gedeelte van je rug...
Oud 21-06-2002, 16:03
Griller
Griller is offline
Citaat:
linda85 schreef:

nou, m'n rug doet geen pijn van de grond ofzo, maar net of ik een verkeerde beweging maak zeg maar, kweet niet precies...
kheb iig ook al vaak buikspieroefeningen gedaan op een matje en dan deed het ook pijn.

maar volgens mij heb ik mijn rug te hol, of tenminste, zo voelt het. maar ik heb ook wel eens geprobeerd tijdens buikspieroefeningen m'n rug heel bol te houden, maar 't maakt allemaal niks uit

ik voel het in het holste gedeelte van je rug...
je moet je bekken kantelen.... dan is het ook net meer slecht voor je rug.....
Oud 21-06-2002, 18:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
linda85 schreef:

wat doe ik dan verkeerd?
Ondergrond ligt het zeker niet aan, bekken kantelen ook niet. Je moet in ieder geval een hoek van 90 graden in je knieen hebben, dan is je rug rechter.

Een andere vuistregel is gewoon dat je je rug ook moet trainen voor stabilisatie, anders krijg je een bollen rug. Daar duidt je pijn op.
Oud 22-06-2002, 17:15
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Markiex schreef:

abtronic lijkt me onzin, sit ups zijn beter maar om je vetrollen kwijt te raken zal je toch calorieen moeten verbranden door bijv. te gaan hardlopen. Als je voor de blokjes wilt gaan dan is het beter om een aantal sit ups te doen tegen een grotere weerstand dan eindeloos (=600) sit ups per dag te doen, je wilt immers "dikke" buikspieren die je ziet.
Uw bent wijs, 100% gelijk geef ik je

500 sit ups per dag is een beetje erg veel lijkt me.
Oud 22-06-2002, 18:36
windowlicker
windowlicker is offline
Bij een abtronic gaan je buikspieren spannen door elektrische signaaltjes. Om buikspieren aan te spannen moet het een soort van brandstof hebben. Die calorien die je dus kwijtraakt. Maar waar halen die buiskpieren die brandstof vandaan? Psies! Uit de batterijen van dat stomme ding en niet van je vet of wat dan ook. Dus die abtronic is gewoon 1 dikke onzin. Kheb em zelf trouwens ook, nooit gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:51
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
the_conquer schreef:

Uw bent wijs, 100% gelijk geef ik je

500 sit ups per dag is een beetje erg veel lijkt me.
Dank u, Dank u
Oud 22-06-2002, 21:38
Squall
Squall is offline
zeur allemaal niet zo met die nep oefenen en ga gewoon naar een fitness school, Gym. veel makkelijker met apparaten en effectiever
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:01
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Squall schreef:
zeur allemaal niet zo met die nep oefenen en ga gewoon naar een fitness school, Gym. veel makkelijker met apparaten en effectiever
en veel duurder, wat je daar doet kan je ook thuis doen...

kga zelf ook op fitness hoor, maar dat omdat ik daar tenminste echt wat doe, en t gezellig is
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:50
Griller
Griller is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Ondergrond ligt het zeker niet aan, bekken kantelen ook niet. Je moet in ieder geval een hoek van 90 graden in je knieen hebben, dan is je rug rechter.

Een andere vuistregel is gewoon dat je je rug ook moet trainen voor stabilisatie, anders krijg je een bollen rug. Daar duidt je pijn op.

Bekken kantelen is zeker wel iets dat je er zeker bij moet doen .. ik heb het van mijn physiotherapie... En met sit up moet je niet supersnel achter elkaar doen maar eerder je bovenlichaam optillen en dan eventjes vast houden......
Oud 25-06-2002, 12:18
skandalouz
skandalouz is offline
Neem een gewicht (niet te zwaar beginnen!), hou dat achter in je nek en ga plat op je rug op de grond liggen (dus knieholtes ook tegen de grond). Je kijkt naar het plafond en komt met je hoofd een stukje omhoog terwijl je naar hetzelfde punt op het plafond blijft kijken.

Voor de schuine buikspieren beweeg je je hoofd niet omhoog, maar een beetje omhoog en naar de zijkant, je voelt dan vanzelf spanning op je schuine buikspieren (aan 1 kant).
Oud 25-06-2002, 18:55
Verwijderd
ik train al een tijdje mn buikspieren en kan ook wel merke dat mn buik 'strakker' wordt, maar eigelijk vooral mn ehm "bovenbuik" wordt strakker/gespierder door die oefeningen (sit-ups,crunches en schuine buikspiere) maar mn "onderbuik" wordt er dus niet veel strakker van. als je van de zijkant kijkt zie je dat vanonder een soort "bobbel" zit terwijl mn bovenbuik gewoon strak is...
doe ik nou mn oefeningen verkeerd of doe ik de verkeerde oefeningen, en zijn er nog andere die wel helpe?

latz
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:50
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
skandalouz schreef:
Neem een gewicht (niet te zwaar beginnen!), hou dat achter in je nek en ga plat op je rug op de grond liggen (dus knieholtes ook tegen de grond). Je kijkt naar het plafond en komt met je hoofd een stukje omhoog terwijl je naar hetzelfde punt op het plafond blijft kijken.

Voor de schuine buikspieren beweeg je je hoofd niet omhoog, maar een beetje omhoog en naar de zijkant, je voelt dan vanzelf spanning op je schuine buikspieren (aan 1 kant).
Als je je rug wil verneuken moet je het zo doen ja. Knieen moeten zeker wel gebogen zijn, anders trek je een holle rug tijdens de oefening.

En dat gewicht is ook helemaal nergens voor nodig, strek gewoon je armen en er komt 10 kilo bij.
Oud 05-07-2002, 16:48
Kirk22
Kirk22 is offline
eh, nu hebben we in de sportschool van die abrollers (of weet ik veel welk merk het is), ennehhh, die werken dus echt wel. Ik lag er plusminus 3x per week 10 min onder en echt wel dat het werkte. Van gewone crunches heb ik eerder het idee dat je je onderrug loopt te verneuken, maar dat kan aan mij liggen.
Oud 05-07-2002, 19:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
eh, nu hebben we in de sportschool van die abrollers (of weet ik veel welk merk het is), ennehhh, die werken dus echt wel. Ik lag er plusminus 3x per week 10 min onder en echt wel dat het werkte. Van gewone crunches heb ik eerder het idee dat je je onderrug loopt te verneuken, maar dat kan aan mij liggen.
Juist dat kun je beter doen, maar daarbij moet je nog steeds rugspieren trainen.
Oud 05-07-2002, 22:36
*breezer*
*breezer* is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
ik train al een tijdje mn buikspieren en kan ook wel merke dat mn buik 'strakker' wordt, maar eigelijk vooral mn ehm "bovenbuik" wordt strakker/gespierder door die oefeningen (sit-ups,crunches en schuine buikspiere) maar mn "onderbuik" wordt er dus niet veel strakker van. als je van de zijkant kijkt zie je dat vanonder een soort "bobbel" zit terwijl mn bovenbuik gewoon strak is...
doe ik nou mn oefeningen verkeerd of doe ik de verkeerde oefeningen, en zijn er nog andere die wel helpe?

latz
Hier heb ik ook een beetje last van.
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord, dus mensen: Reacties!?!

*breezer*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 14:14
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
latz
je benen optrekken, dan komt je onderrug plat op de grond. Dan moet je je crunches doen, maar je houd je onderrug 'recht' zeg maar. Je buigt dan niet bovenaan je buik, maar onderaan. ff oefenen en zoeken naar het gevoel.
Oud 06-07-2002, 18:19
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Ook rechtstaand kan je wat trainen:

je linkerbeen opheffen
_ in die houding
|

en daarbij je buik draaien naar links terwijl je schouders recht blijven.

en daarna de symmetrie.

'k weet nie ofi k het duidelijk genoeg gezegd heb
Oud 06-07-2002, 20:53
osmano
osmano is offline
fitnessen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:00
ECKO*72
ECKO*72 is offline
www.fitness-net.nl

kijk daar maar op staat alles !!