Advertentie | |
|
![]() |
|
Enschede heeft ongeveer 150.000 inwoners (en voor wie dat niet gelooft: kijk bijvoorbeeld eens op www.cbs.nl). Voor Nederlandse begrippen is dat een redelijk grote stad.
||
Citaat:
![]() Gent heeft de meeste ambiance! Staat als een paal boven water ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb er wel enkele vrienden, en die zegge net hetzelfde! ![]() maar ook Leuven is een zaaaaalige stad, met practisch alleen maar studenten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je weet, België is een federale staat, dus hebben we 5 (deelstaat)regeringen, 3 gewesten en 3 gemeenschappen, enz... Ik ken dus, want woon daar, enkel de site voor Vlaanderen, maar daar wonen toch 6/10 Belgen... --> http://aps.vlaanderen.be |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wanneer er hier nederlanders over de vloer komen, verschieten die altijd hoe groot wij (belgen dan) wonen. Maar ook hier is het niet goedkoop! Waar ik woon kan een "normaal" huis al makkelijk 9 miljoen bef kosten (225.000 euro)... moet er wel bijzeggen dat wij (wijzelf eerder bescheiden) in een residentiële gemeente wonen (wil hiermee NIET opscheppen, enkel maar de feiten in zijn juiste context zetten!, wij wonen in Brasschaat en er wonen hier echt meer dan 1000 Nederlanders van de 37 000 inw. totaal, heb cijfers nagekeken!) Wat denken jullie ervan? ![]() Klopt het? ![]() Wanneer ik voor het laatst in Nederland was (vorige week ofzo) zag ik toch wééral van die piepkleine appartementjes en huisjes... Maar ja, ze zeggen dan ook weeral dat "De Vlaming met een baksteen in zijn maag is geboren" (wil dus zeggen dat wij hier allemaal enorm veel belang hechten aan een eigen huisje, met tuin, teras, garage... en dit dan liefst zo snel mogelijk!) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nederlanders (vooral rijke) verhuizen juist massaal naar Vlaanderen, omdat de huizen daar goedkoop zijn (en de belasting wat gunstiger).
||
Verwijderd
|
Citaat:
De belastingen zouden idd gunstiger zijn. (omwille van het feit dat onze landen elk een ander systeem hanteren, en het onze het beste is zeker ![]() Dat de huizen goedkoper zouden zijn betwijfel ik ten zeerste, zeker in de gebieden waar de rijken wonen! (of zijn de woningen in Nederland nog duurder?) Zoek maar eens op wat een huis in Sint-Martens-Latem, Brasschaat, Schoten, Schilde, Kapellen, Keerbergen... kost! Vooral in de grensstreek met Nederland (Brasschaat-Kapellen-Schoten-Schilde-(Putte)-...) wonen er veel Nederlanders en daar is hun gemiddelde "grote kast" (waar dus de meeste nederlanders in komen wonen) wel ongeveer 2 miljoen euro waard! Onlangs nog een huis te koop gezien van 2.600.000 euro... en er zijn hier ook huizen die wel 600 miljoen bef (> een half milard bef!, zo'n 15 miljoen euro) kosten... . Eerlijkheidshalve moet ik daar nog wel bij vertellen dat door de economische laagconjectuur, de beurscrisissen ll. en... er nu wel veel grote, dure (lelijke soms) villa's te koop staan en in verhouding zelfs tegen een koopje! Dit komt omdat veel beleggers bv. financieel zwaar getroffen zijn geweest door de recente crissisen! Maar ook tegen het Brusselse (Sint-Martens-Latem & Keerbergen) wonen er veel Nederlanders (vlak bij Brussel - de Europese Comissie, Europees Parlement en vele hoofdzetels en ambassades en internat. instellingen). Dus vraag ik me echt wel af of wij goedkoper zijn in vastgoed en denk ik eerder dat jullie naar hier komen voor de voordelige belastingen (daarover kan ik - op aanvraag - nog zeer gedetaileerd op verder ingaan), maar misschien ook wel voor de Vlaamse gezelligheid, ONZE BIOSCOPEN!! (Metroplois Antwerpen-Kinepolis group) en onze lekkere keuken! PS: wanneer je als Belg naar de Kinepolis (cinema) rijd moet je eens de nummerplaten van de Nederlandse bezoekers tellen... ik wed dat er zeker 1/3 de Nederlandse nationaliteit heeft! Maar Antwerpen is wel niet zo ver gelegen van de eerste Nederlandse steden of gemeenten... alleen maar goed voor onze economie zeker? Of is het niet gewoon zo dat door jullie alle goede films (bv. Lord Of The Rings) direct uitverkocht zijn, doordat de cinema (of 'bioscoop') wordt overspoeld met hollanders ![]() Off the record: heb niks tegen jullie hoor ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Lekkere vergelijking. Maar goed, volgens het programma De Lage Landen is België goedkoper en groter, zijn ze beter in het inrichten van hun huis en zijn ze gehechter aan hun huis en haard. Echt lekker boeiend die verschillen tussen Belgen en Nederlanders, twee verschillende landen alleen spreekt toevallig de halve Belgische bevolking ook Nederlands. Maakt ons nog niet hetzelfde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*had ook zin even een nutteloos feit neer te zetten* |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||