Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 12:05
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Volgend jaar wil ik toegepaste pychologie gaan doen, en het jaar daarna psychologie aan de uvt (Tilburg) of UT (Enschede). Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik nu naar toe zal gaan, iemand advies?!

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 04-04-2004, 12:42
Verwijderd
Nou, als je voor een niet-bèta-studie naar de UTwente gaat ben je niet goed bij je hoofd. Tilburg dus
Oud 04-04-2004, 12:47
LaGoon
LaGoon is offline
ik woon ik tilburg, ik zit in 4 vwo en wij hadden laatst een orientatie dag bij de cub (uvt) enne het is cker wel vet daar, ook de stadt tilburg is leuk, als je wat meer wil weten hoor ik het wel

suc6 met je keuze
Oud 04-04-2004, 12:53
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Waarom niet naar de ut als je geen beta studie wilt doen? Ik weet dat er veel beta studies zijn daar, maar wat is er mis mee dan?

Hoe is het studentenleven in Tilburg? Kan iemand (Lagoon) me daar iets over vertellen? Uitgaan, studentenverenigingen, sporten, kamers..enzo
Oud 04-04-2004, 13:38
Silver rain
Silver rain is offline
Ik woon zelf in Tilburg en zit op een school bijna naast de universiteit.
Is wel een leuke stad met genoeg bars en disco's (en winkels).
Studentenverenigingen weet ik niet.
Oud 04-04-2004, 13:46
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 13:42 :
Nou, als je voor een niet-bèta-studie naar de UTwente gaat ben je niet goed bij je hoofd. Tilburg dus
Leg uit.
Oud 04-04-2004, 14:31
LB06
LB06 is offline
Ik ben een paar keer naar de UvT geweest voor oriëntatie, open dagen en meeloopdagen enzo en de sfeer daar lijkt me veel leuker dan bijv. in Einhoven of Utrecht (ben ik ook geweest). Prijzen en beschikbaarheid van kamers schijnt best mee te vallen (vooral rond mei, als er een boel mensen hun kamer opzeggen). Jaja raad maar eens waar ik volgend jaar naar toe ga. En trouwens, je kunt er heel leuk stappen.
Oud 04-04-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Fatality schreef op 04-04-2004 @ 14:46 :
Leg uit.
De UTwente is sinds haar oprichting een technische universiteit. De naam is ook pas zeer recentelijk gewijzigd in UTwente: voorheen was dit Technische Universiteit Twente.

De reden dat men in Enschede een aantal niet-bètastudies aanbiedt, zoals psychologie en bestuurskunde, is de sterke terugloop in het aantal bètastudenten en de daarmee samenhangende dalende inkomsten van de universiteit. Simpel gezegd, ze moeten het doen om te overleven. Dat lijkt me geen goed motief om onderwijs aan te bieden.

Verder bestaan de niet-bètastudies in Enschede nog maar enkele jaren, zodat je geen goed zicht hebt op de resultaten van afgestudeerden. Hoe doen ze het op de arbeidsmarkt, hoe wordt hun opleiding gewaardeerd, et cetera. Daarvoor is de opleiding gewoon te jong.

Lijkt me duidelijk genoeg volgens mij. Verder is Enschede een saaie kutstad vergeleken met Tilburg en is de jongens/meisjesverhouding op de uni enorm scheef. Kun je echt veel beter naar Tilburg gaan, zit je middenin het Brabantse land, veel gezelliger.
Oud 04-04-2004, 20:26
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 13:42 :
En bedankt..
Oud 05-04-2004, 07:21
LB06
LB06 is offline
Het motief voor een uni zegt in feite niet veel over de kwaliteit van de opleidingen, maar verder heb je wel gelijk.
Oud 05-04-2004, 07:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zolang heeft Tilburg die opleiding ook niet volgens mij
Verder ga ik toegepaste psychologie aan de saxion hogeschool doen (dat is dus in Deventer of Enschede) en het lijkt me een leuke school.

Maar eerlijk gezegd zou ik kiezen voor de school die het dichtste bij is. Het is toch maar voor dat ene jaartje.
Oud 05-04-2004, 08:49
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2004 @ 08:36 :
Zolang heeft Tilburg die opleiding ook niet volgens mij
Verder ga ik toegepaste psychologie aan de saxion hogeschool doen (dat is dus in Deventer of Enschede) en het lijkt me een leuke school.

Maar eerlijk gezegd zou ik kiezen voor de school die het dichtste bij is. Het is toch maar voor dat ene jaartje.
Ging jij niet naar de dansacademie? Maar ze heeft het over de universiteit, en dat duurt dus 4 jaar.. Weet jij al waar je psychologie gaat doen dan? Als je dat in Enschede gaat doen, zou ik als ik jou was ook in Enschede naar de hogeschool gaan, anders moet je 2x kamer zoeken enzo, en als je al in enschede zit hoef je niet weg als je het naar je zin hebt en houdt je je (nieuwe) vrienden in de buurt... Maarja, Deventer is natuurlijk wel dichterbij (scheelt een half uurtje treinen geloof ik..)
Oud 05-04-2004, 09:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Snufje schreef op 05-04-2004 @ 09:49 :
Ging jij niet naar de dansacademie? Maar ze heeft het over de universiteit, en dat duurt dus 4 jaar.. Weet jij al waar je psychologie gaat doen dan? Als je dat in Enschede gaat doen, zou ik als ik jou was ook in Enschede naar de hogeschool gaan, anders moet je 2x kamer zoeken enzo, en als je al in enschede zit hoef je niet weg als je het naar je zin hebt en houdt je je (nieuwe) vrienden in de buurt... Maarja, Deventer is natuurlijk wel dichterbij (scheelt een half uurtje treinen geloof ik..)
O ja inderdaad, ik dacht dat ze t vroeg over de hogescholen.
Maar nee ik ga niet dansen. En ik wil het liefst naar de Universiteit van Utrecht of Amsterdam oid. Iets wat voor mij makkelijk te bereiken is in ieder geval omdat ik niet op kamers wil ivm vriend hier. Dat jaartje op en neer naar Deventer neem ik dan maar voor lief (is al ver zat namelijk)
Oud 05-04-2004, 09:07
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2004 @ 10:03 :
O ja inderdaad, ik dacht dat ze t vroeg over de hogescholen.
Maar nee ik ga niet dansen. En ik wil het liefst naar de Universiteit van Utrecht of Amsterdam oid. Iets wat voor mij makkelijk te bereiken is in ieder geval omdat ik niet op kamers wil ivm vriend hier. Dat jaartje op en neer naar Deventer neem ik dan maar voor lief (is al ver zat namelijk)
Op en neer naar deventer? Je weet niet waar je aan begint
Oud 05-04-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 04-04-2004 @ 21:26 :
En bedankt..
Zie de argumenten, het was geen flame, gewoon een overweging.

Citaat:
LB06 schreef:
Het motief voor een uni zegt in feite niet veel over de kwaliteit van de opleidingen, maar verder heb je wel gelijk.
Daar heb je op zich wel een punt, maar het kan wel een rol spelen bij de behandeling van die studie door de universiteit. Aangezien bètastudies hun 'core business' zijn, zal daar relatief meer aandacht, geld, materiaal enz. naar toe gaan. Het is gewoon een gokje om iets anders dan een bètastudie in Enschede te doen. Waarom zou je ook?
Oud 05-04-2004, 09:50
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 04-04-2004 @ 14:38 :
Ik woon zelf in Tilburg en zit op een school bijna naast de universiteit.
Is wel een leuke stad met genoeg bars en disco's (en winkels).
Studentenverenigingen weet ik niet.
In Tilburg heb je drie studentenverenigingen.
TSV Plato, een gezelligheidsvereniging met zo min mogelijk tradities en verplichtingen .

TSC Olof, Tilburgs Studentencorps Olof. Beschouwen zichzelf als corporaal en weten dat er ook erg dik bovenop te leggen. Alleen jammer voor ze dat helemaal niet corporaal zijn ....

TSR Vidar, Tilburgse Studentenroeivereniging. Naast roeien ook echt 'studentenverenigingsleven'.
Oud 05-04-2004, 11:50
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2004 @ 10:49 :
Zie de argumenten, het was geen flame, gewoon een overweging.

Nou, ik doe dus bedrijfskunde in twente, ook een niet beta-studie en een nieuwe opleiding (2 jaar oud ofzo). Maar er is hier wel ervaring met bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde, waar ook veel aspecten van bedrijfskunde in terugkomen. Verder kan een keuze voor Twente mede liggen aan het feit dat er hier een major-minor systeem is, wat mij op zich wel heel erg aanspreekt. Maar dat een studie er nog niet zo lang is, zegt imho niets over de kwaliteit van de studie die men weet aan te leveren..
Oud 05-04-2004, 12:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Snufje schreef op 05-04-2004 @ 10:07 :
Op en neer naar deventer? Je weet niet waar je aan begint
Valt wel mee vind ik. Het station staat naast de school dus daar ben ik verder geen tijd aan kwijt. En het gaat gewoon rechtstreeks vanuit amersfoort met 1 tussen station geloof ik. Een uur en 40 minuten zou ik bezig zijn vanuit huis. En dat voor een jaar. Nu reis ik ook 2 uur en een kwartier naar amsterdam voor dansen.
Oud 05-04-2004, 13:11
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2004 @ 13:34 :
Valt wel mee vind ik. Het station staat naast de school dus daar ben ik verder geen tijd aan kwijt. En het gaat gewoon rechtstreeks vanuit amersfoort met 1 tussen station geloof ik. Een uur en 40 minuten zou ik bezig zijn vanuit huis. En dat voor een jaar. Nu reis ik ook 2 uur en een kwartier naar amsterdam voor dansen.
Ohja, was even station amersfoort vergeten Maar ik vind het nog vrij veel lang..! Ik zou het zelf niet volhouden
Oud 05-04-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 05-04-2004 @ 12:50 :
Nou, ik doe dus bedrijfskunde in twente, ook een niet beta-studie en een nieuwe opleiding (2 jaar oud ofzo). Maar er is hier wel ervaring met bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde, waar ook veel aspecten van bedrijfskunde in terugkomen. Verder kan een keuze voor Twente mede liggen aan het feit dat er hier een major-minor systeem is, wat mij op zich wel heel erg aanspreekt. Maar dat een studie er nog niet zo lang is, zegt imho niets over de kwaliteit van de studie die men weet aan te leveren..
Ik zei ook niet dat de kwaliteit onder de maat is, ik zei alleen dat je de kwaliteit niet goed kunt beoordelen.

Verder is het wel subjectief, de stad spreekt me gewoon niet aan. Uithoek, lomp accent, geen geschiedenis als studentenstad.
Oud 05-04-2004, 16:31
born2dance
born2dance is offline
Nare man, ik vind je argument waarom UT met psyhologie begon helemaal nergens op slaan - hoe kom je daarbij, zelf verzonnen??
lompe accent van de tukkers maak je nooit mee op de universiteit, alleen maar als je zaterdag op de markt komt.
en een studentenstad moet per sé een rijke historie hebben ?? kom op zeg
-- jongens misjes verhouding op de uni enorm scheef --
jongens meisjes verhouding bij psyhologie is 3:7
op de uni in t algemeen 6:4
en sannepanne - je hebt nog ruim een jaar de tijd, kom een keertje meelopen in Enschede en in Tirburg. En maak dan pas je keuze.
Oud 05-04-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
born2dance schreef op 05-04-2004 @ 17:31 :
Nare man, ik vind je argument waarom UT met psyhologie begon helemaal nergens op slaan - hoe kom je daarbij, zelf verzonnen??
Heeft ook te maken met de verhouding jongens/meisjes, misschien wilden ze die wel wat rechter trekken. Waarom denk jij dat ze alphafaculteiten hebben gesticht?

Citaat:
lompe accent van de tukkers maak je nooit mee op de universiteit, alleen maar als je zaterdag op de markt komt.
Jij bent zo'n student die altijd alleen maar op de campus blijft?

Citaat:
en een studentenstad moet per sé een rijke historie hebben ?? kom op zeg
Dat is wel een vereiste ja, mits je tenminste wilt dat je studie meer is dan een beetje op de uit betonnen blokken opgetrokken campus rondhangen en met je neus in de boeken zitten is.
Oud 16-08-2004, 14:11
pinokio
pinokio is offline
Plato is goeoeoeoeoed
Oud 11-10-2005, 17:02
Supreme Dutch
Citaat:
SpiritX schreef op 05-04-2004 @ 10:50 :
Olof. Beschouwen zichzelf als corporaal en weten dat er ook erg dik bovenop te leggen. Alleen jammer voor ze dat helemaal niet corporaal zijn ....
Ken je ook de reden waarom ze dat niet zijn? Want het klinkt nu alsof ze "doen alsof" maar dat is absolute onzin.. Het komt omdat ze hun Katholieke achtergrond niet wilden verloochenen en niet omdat ze wanna-be's zijn..
Oud 11-10-2005, 17:03
Supreme Dutch
Citaat:
pinokio schreef op 16-08-2004 @ 15:11 :
Plato is goeoeoeoeoed
Waarom dat?
Advertentie
Oud 11-10-2005, 17:25
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
pinokio schreef op 16-08-2004 @ 15:11 :
Plato is goeoeoeoeoed
Niet dat de andere dat wel zijn... en Olof nog helemaal het minst, die zijn gewoon
Oud 11-10-2005, 17:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oud topic Mijn plannen zijn duidelijk wel een soort van gewijzigd
Oud 11-10-2005, 17:46
Experiment
Experiment is offline
Enschede schijnt best leuk te zijn hoor, er zijn heel veel internationale studenten (vooral uit Azie) en uit de rest van het land, dus onder studenten nauwelijks dat accent hoor

Het is ook echt een studentenstad dus dat is ook wel gezellig. Verder weet ik er niet veel van
Oud 11-10-2005, 22:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Duh Tilburg.
Oud 11-10-2005, 23:01
Ieke
Ieke is offline
Dit is wel erg oud.

Regels voor berichten