Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 11:45
gothicboy666
gothicboy666 is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 11:51
telluriet
telluriet is offline
Ik heb 'm jaren geleden voor 't laatst gezien, kan me er dus niet zoveel van herinneren.

Komt vast nog weleens op tv
Oud 14-01-2004, 11:52
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Echt vet vage shit! Ik was zwaar stoned toen ik die film ging kijken.. en ik dacht echt.. wtf???

Dat stukje dat ze met zn drieen dat meisje gaan verkrachten
Oud 14-01-2004, 13:05
walter
walter is offline
1 van de weinige films die perfectie benadert

(vindik)
Oud 14-01-2004, 13:15
ganralph
ganralph is offline
ik vind em wel aardig, maar soms ook behoorlijk overschat...
maar das dan weer mijn mening
Oud 14-01-2004, 14:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Overgewaardeerd en sterk gedateerd. De maatschappelijke vraagstukken worden aardig behandeld en gepersifleerd, maar komen vandaag de dag nogal als mosterd na de maaltijd. Dat hoeft een goede film natuurljik niet in de weg te zitten, maar ACO heeft verder jammer genoeg niet zo veel te bieden. Er wordt goed geacteerd en de art direction is mooi, maar grote delen van het script zijn gewoon vervelend. Onbegrijpelijk dat deze film de reputatie van een meesterwerk heeft.
Oud 14-01-2004, 15:14
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2004 @ 15:08:
Overgewaardeerd en sterk gedateerd. De maatschappelijke vraagstukken worden aardig behandeld en gepersifleerd, maar komen vandaag de dag nogal als mosterd na de maaltijd. Dat hoeft een goede film natuurljik niet in de weg te zitten, maar ACO heeft verder jammer genoeg niet zo veel te bieden. Er wordt goed geacteerd en de art direction is mooi, maar grote delen van het script zijn gewoon vervelend. Onbegrijpelijk dat deze film de reputatie van een meesterwerk heeft.
je mag er echt wel rekening mee houden dat hij uit 1971 stamt. bovendien is niet alleen het acteerwerk en de art direction geweldig... wat dacht je van de muziek? en van de camera? en van de regie?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 14-01-2004 @ 16:14:
je mag er echt wel rekening mee houden dat hij uit 1971 stamt. bovendien is niet alleen het acteerwerk en de art direction geweldig... wat dacht je van de muziek? en van de camera? en van de regie?
Ik weet dat hij stamt uit '71 en dat hij destijds voor flink wat beroering zorgde, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat niet over voldoende andere kwaliteiten beschikt om de inmiddels hopeloos verouderde satire te kunnen compenseren. De muziek, voor zover ik me kan herinneren, was aardig maar zeker niet opvallend. Maar wat dat betreft zou ik hem nog eens terug moeten zien. Regie en camerawerk zijn bij vlagen briljant(het versneld en afstandeljk gefilmde triootje)maar helaas ook saai(het aftuigen van die zwerver, of wat het dan ook was) Bovendien bevat het verhaal een aantal flinke gaten, verschillende karakters verdwijnen opeens uit beeld en bepaalde gebeurtenissen uit het boek zijn aangepast in negatieve zin of simpel weg afwezig. En wat me ook niet bevalt is de manier waarop Alex wordt neergezet: als een flamboyant, sympathiek slachtofferfiguur terwijl hij in het boek juist een rechtlijnig denkende sadist was.
Oud 14-01-2004, 16:05
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2004 @ 17:03:
maar helaas ook saai(het aftuigen van die zwerver, of wat het dan ook was)

heb hem op dvd ... gewèldige film.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:34
Type
Type is offline
Citaat:
En wat me ook niet bevalt is de manier waarop Alex wordt neergezet: als een flamboyant, sympathiek slachtofferfiguur terwijl hij in het boek juist een rechtlijnig denkende sadist was.
Ach kom op, in het boek speelt'ie ook 'je vriendje', als Narrator. Dan krijg je ook constant het 'oh my brothers' te horen van hem, constant het lieve onschuldige toontje.

Niet zo moeilijk dat ze dat er ook uit hebben laten komen in de film.

Ik vind het nog steeds een topfilm, hoewel het boek echt goddelijk is, en de film het daarbij niet haalt.
Oud 14-01-2004, 17:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2004 @ 15:08:
Overgewaardeerd en sterk gedateerd. De maatschappelijke vraagstukken worden aardig behandeld en gepersifleerd, maar komen vandaag de dag nogal als mosterd na de maaltijd.
Ik vind het anders niet veel minder actueel dan in 1971. In stoor me er in ieder geval niet aan.

Citaat:
Bovendien bevat het verhaal een aantal flinke gaten, verschillende karakters verdwijnen opeens uit beeld en bepaalde gebeurtenissen uit het boek zijn aangepast in negatieve zin of simpel weg afwezig. En wat me ook niet bevalt is de manier waarop Alex wordt neergezet: als een flamboyant, sympathiek slachtofferfiguur terwijl hij in het boek juist een rechtlijnig denkende sadist was.
Ben ik het ook niet mee eens. Veranderingen ten opzichte van het boek vind ik eerder accentverschillen.
Oud 14-01-2004, 21:47
CyWu
CyWu is offline
zeer goede film.
Je moet ook eens lipstick on your collar en the singing detective bekijken
Oud 15-01-2004, 12:42
Verwijderd
Die is idd wel indrukwekkend, erg bizar.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:15
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 14-01-2004 @ 12:52:
Echt vet vage shit! Ik was zwaar stoned toen ik die film ging kijken.. en ik dacht echt.. wtf???

Dat stukje dat ze met zn drieen dat meisje gaan verkrachten
Tip: ga niet stoned een film kijken, misschien snap je dan nog es wat van het leven..
Reageren

Regels voor berichten