Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Met vandale kom je vaak in een cirkelredenatie van definities, die je niet zomaar kan toepassen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
.. in mijn humble mening betekent dat simpelweg, dat iemand onlogische beslissingen maakt. ![]() Iemand die dingen doet die ik niet kan verklaren, is in mijn ogen gek bezig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: en wat als er een belissing genomen wordt op basis van gevoel? Vaak is het dan onlogisch, in strijd met het verstand, het logische....Is het dan onlogisch voor het verstand, en dus ben je gek? OF is het logisch voor het gevoel en ben je dus niet gek....half gek? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Is dat eerste nou een grapje? ![]() ![]() ![]() En beslissingen op basis van gevoel .. ik geloof dat er, zelfs op gebied van gevoel, een logisch patroon inzit. Als in .. als ik verdrietig ben, huil ik. Als ik blij ben, lach ik. Als ik verliefd ben, wil ik bij diegene zijn etc,etc. Als ik iemand zie die schaterlacht .. maar is eigenlijk superverdrietig .. vind ik dat gek .. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gaat het nu om 'gek' als in 'gestoord' ala 'krankzinnig' of meer het 'gek' als iemand enigzins raar doet (met een onderbroek op zijn hoofd door de stad rennen als grap, om maar een voorbeeld te noemen.) ? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoewel iemand die met een onderbroek op zijn hoofd door de stad heen rent, ook gestoord is ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat van die onderbroek, bwa dat is "goed gek" als in 'grappig' (of een poging tot) ![]() MAargoed, met dat duidelijk is het wat makkelijker reageren op de eerdere reactie: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een keuze die je maakt op basis van gevoel kan inderdaad haaks staan op een keuze die je baseert op logisch beredeneren. Zoals bijvoorbeeld dat iemand toch terug naar haar vriendje gaat ondanks dat hij haar slaat, maar zij bang is om alleen te zijn, terwijl ze wel logischerwijs weet dat 't beter zou zijn om hem te verlaten. Haar angst kan je dan weer terug trekken op haar verleden .. zoals .. t'is haar eerste relatie .. ze heeft weinig vrienden gehad .. dat soort dingen. ![]() Als je goede ervaringen aan overhoud op keuzes die je gemaakt hebt op basis van gevoel, dan is dat goed .. ![]() ![]() In eerste instantie zou ik iets onlogisch vinden, een keuze op basis van gevoel .. maar als het goed uitpakt .. dan zou ik de logica daarin willen proberen te zien want dan heb ik blijkbaar iets gemist oid. ![]() Hoewel .. soms is 't ook puur geluk dat een onlogische keuze goed uitpakt. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||||||
Je wint sowieso de prijs voor de meeste '
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel je vond die vorige vraag een domme vraag, wanneer doe je iets dan af als onlogisch? Wie zegt dat er in de toekomst niet toch een verklaring komt? Voorbeeld: Mensen die stemmetjes horen zitten in en gesticht. Die worden in het algemeen beschouwd als gek/krankzinnig. Maar wat als er over 15 jaar bewezen wordt dat ze telepathische gaven hebben, en dus eigenlijk helemaal niet gek waren...? Moet je dit meenemen in je beoordeling of iemand gek is? Dat je dus misschien nog niet de kennis hebt om dezelfde logica te gebruiken als 'die gekken' ? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ok ik kap nu met die smiley Citaat:
![]() Nee; ik vind keuzes op basis van gevoel niet gek .. mits het gevoel te verklaren valt. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Mja nou ja in realiteit gebeurd dat tot een bepaalde hoogte, geloof ik? Als je serieus rekening zou moeten houden dat er in de toekomst een verklaring komt .. bestaan er dan nog uberhaubt wel gestoorde mensen? Nu ik even terugkijk heb ik nog niet echt een goede definitie van jou gezien, wat 'gestoord zijn' is ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt van mij inderdaad geen definitie gezien. Je ziet, als het goed is, mij ook nergens zeggen dat iemand gestoord is, sterker nog, ik stel jou alleen vragen om erachter te komen of ik het met je eens ben of niet (waar het nu niet op lijkt, maar dat kan veranderen ![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Nee .. 't ging me in 't voorbeeld niet om de gelovigen .. Ik bedoelde God meer als de infiniteitsfactor .. uhh .. als de factor die *alles* weet .. die alle logica kent .. die precies weet hoe een mens in elkaar zit .. .. en dus voor hem ws. het begrip 'gestoord' niks zegt .. en als 't hem wat zou zeggen, wat hij voor definitie zou hebben. Citaat:
Citaat:
![]() Maar vanuit een mens gezien, mij en jou .. wel .. ![]() En of je gek bent .. al de ander jouw logica wel snapt maar zelf een betere logica heeft, ben je in de ogen van de ander niet gek maar 'dommer' .. maar als de ander jouw logica *niet* snapt .. ben je in de ogen van diegene gek, ja .. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Relax dude, relax
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je snapt zelf eigenlijk niet waarom je het doet, je bent "te dom" om die logica te snappen. Iemand anders snapt het wel. Jij vindt jezelf dus gek, en die ander vind jou niet gek? |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() nee grapje ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ok. ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
O ja, ik heb overigens een test gedaan, waaruit toch wel weer bleek dat ik voor 42.61363636363637% gestoord ben.
dat vond ik best knap, aangezien ik bijvoorbeeld ook op deze vragen antwoord gaf: Have you ever flicked through the telephone directory without actually looking for anything? Do you often watch TV just for the sake of it? Do you purposely walk under ladders to show that you are not superstitious? Do you ever change subjects in the middle of a sentence? Do you ever forget what you are saying in the middle of a sentance? Do you refuse to believe in anything but yourself? Do you sometimes tessalate complex 3-Dimensional shapes (e.g. not cubes) in your head when you get bored? Have you ever tried to check if the light is still on when the fridge door is closed? Have you ever taken an IQ test and believed the results were lower than they should have been? Have you ever purposely watched a film more than five times? When people ask you for directions do you get the urge to send them in completely the opposite direction? Have you ever found an ants nest, and then spent your time stamping on all the ants? en dan ben je dus nog niet eens half gestoord!!!
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Zonder God zijn we niets meer dan biologische computers. ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee de psychische drang om bijzonder en uniek te (willen) zijn? ![]() Ik ben de weg kwijt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() MAargoed hier komt ie: Je zegt dat je gek bent als je niet logische beslissingen maakt. Er is niet echt een logische aanwijzing om in God te geloven, toch doen veel mensen het. Zijn die dan allemaal gek? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan ook niet zo goed tegen het feit dat mensen sommige psychisch zieke mensen gestoord of gek noemen...
||
Citaat:
Wat nou als je een stemmetje in je hoofd hebt? Dit omdat je geen echte vrienden hebt. Dan is het misschien logisch dat je zo aan je "vrienden" komt en dan is die persoon dus niet gek. Dus mensen die stemmetjes horen, zijn niet gek. Volgens jouw redenatie, toch? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
wat is er mis met mij? JaneDoe86 | 5 | 23-01-2005 18:24 | |
Films, TV & Radio |
The Day After Tomorrow - 28 mei 2004 - én: Wat is jouw favo rampenfilm? AJMouse | 97 | 10-06-2004 00:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat is dit toch? Vini-Vidi-Vici | 25 | 26-05-2004 08:01 | |
Psychologie |
Wie dit leest is gek! florine&claudia | 20 | 18-09-2003 13:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is raar? smoguzbenjamin | 46 | 03-02-2003 01:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat is moelijker in 4e klas LATIJN of GRIEKS. | 20 | 11-02-2001 12:54 |