Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 12:33
very drunk driver
very drunk driver is offline
hoeveel geld geven jullie normaal gesproken uit als jullie uitgaan.

maar belangrijker hoeveel geld geven jullie uit als jullie naar een belangrijk evenement gaan zoals innercity of gewoon nieuwjaar

hoeveel geld hebben jullie uitgegeven aan uitgaan op nieuwjaar ikke zo'n 150 euro
Oud 02-01-2004, 13:12
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Met oud en nieuw was ik een kleine 40 euro kwijt. Naar grote evenementen ga ik eigenlijk niet meer, feesten als Innercity of Shockers ben je zomaar 80 tot 100 euro op een avond kwijt Dat vind ik het niet meer waard.
Oud 02-01-2004, 13:24
Verwijderd
geen geld voor grote evenementen (tijdelijk dan hoop ik)

als ik normaal uitga, iets van 20 eu

met oud en nieuw uh: kaartje 10, kratje bier delen 5, peuken 6.60, wijn 1.75, bier binnen 15
38 eu ofzo
Oud 02-01-2004, 13:53
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik ga niet uit, wel naar veeeeeeeel concerten
Oud 02-01-2004, 13:57
blackfairy
blackfairy is offline
oud en nieuw toevallig euhh maar iets van 15 euro aangezien t alleen t aandel was van de drank enz...

normaal gesproke zo rond de 35 euro ofzo..
Met grote feestje word t toch snel zo'n 80- 100 euro...met alles erbij..vervoer kaartje nuttigingen enz...
Oud 02-01-2004, 14:30
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Rond de 60 euro maar het was dan ook super relaxt
Oud 02-01-2004, 15:44
Blenderhead
Blenderhead is offline
met oud en nieuw alles bij elkaar zo'n 60 euro. normaal 40 á 50 euro.
Oud 02-01-2004, 16:14
funkypunk
funkypunk is offline
hehehe,
3.30 aan peuken
3.40 2 tequila
de rest allemaal gekregen, dus dat maakt 6.70
entree was gratis

Oud 02-01-2004, 17:41
geen punt.
geen punt. is offline
normaal doordeweekse dag of zaterdag zo'n 20 urootjes.

Ik ga niet naar innercity of andere boerenmaaivelden, oud en nieuw thuis geweest
Oud 02-01-2004, 18:58
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
met nieuwjaar was ik €60 kwijt, normaal ongeveer €20.
Oud 02-01-2004, 21:06
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
en metallica volgend jaar kost weer 100 euro
Oud 02-01-2004, 21:13
rodina
rodina is offline
O&N weinig, 2 pakjes sigaretten, weinig drank.. in totaal 30 euro

Geef nooit veel uit, drink weinig dus tja
Oud 02-01-2004, 21:23
Verwijderd
Tijdens een gewone avond niet meer dan zo'n 20 euro. Op grote feesten als Innercity of gala's zit het toch al snel aan de 100 euro, maar dat is dan wel inclusief kaartje (en bij gala's is de drank dan vaak afgekocht).
Oud 02-01-2004, 21:28
Thomas
Thomas is offline
Toch wel zo'n 20 á 30 euro, als ik uitga.
Oud 02-01-2004, 21:39
Verwijderd
dat verschilt dus enorm, als ik gewoon uitga geef ik voor drinken 10 á 15 euro maximaal uit en voor vervoer van en naar de feestbestemming 5 euro max. (auto, bus, trein, taxi heel soms)
en entree bij sommige tenten max 5 euro, dus dan zit je op echt maximaal 25 euro maar meestal heb ik dat niet nodig en is het 15 á 20 ofzo. ik ga lang niet elke week 'gewoon' uit omdat ik vaak andere dingen in het weekend heb en er gewoon niet toe kom.

als ik naar een groot feest ga (innercity bijvoorbeeld zoals al genoemd) is het kaartje 50 euri in dit geval, trein was 17,70. drinken 20 euro (begin van de avond 2 bier ofzo, daarna alleen maar water en cola) en eten niets, ik heb totaal geen behoefte om iets te eten dan, al zou het wel beter zijn misschien.. alleen 'sochtends dan iets te eten halen voor op de terugweg, simpel broodje ofzo voor 1 a 2 euro. kom ik op zo'n 90 euro voor de hele grap, maar ik wil ook nog wel eens wat kleding oid. kopen voor zulke feesten, maar dat draag ik verder ook nog wel dus dat reken ik hier maar niet bij.

en voor oud en nieuw neem ik dit jaar maar als voorbeeld:
met grote groep vrienden gegourmet, gedronken, vuurwerkjes uit belgië afgestoken, etc.. voor 20 euro pp. en na twaalf uur taxi naar bruisend feest retourtje kostte me 13 euro, entree was 5 euro, en aan drinken niets meer uitgegeven, wel wat cola en water gedronken maar dat hoefde ik niet te betalen omdat ik nog munten had. totaal dus 38 euro aan oud en nieuw besteed dit jaar.

dat was het wel denk ik zo, wel weer genoeg ook zie ik

greetz, FoX
Oud 03-01-2004, 18:14
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2004 @ 22:23:
Tijdens een gewone avond niet meer dan zo'n 20 euro. Op grote feesten als Innercity of gala's zit het toch al snel aan de 100 euro, maar dat is dan wel inclusief kaartje (en bij gala's is de drank dan vaak afgekocht).
Idem, O&N kaartje 38,50+drank etc. rond de 25 euro.
Oud 03-01-2004, 18:15
Verwijderd
Als ik uitga, geef ik haast nooit geld uit aan bier oid, hoogstens 1 biertje op de avond IN de uitgaansgelegenheid.

Van tevoren wordt er echter weleens een jointje/biertje genuttigd.
Oud 04-01-2004, 12:57
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 02-01-2004 @ 13:33:
hoeveel geld geven jullie normaal gesproken uit als jullie uitgaan.

maar belangrijker hoeveel geld geven jullie uit als jullie naar een belangrijk evenement gaan zoals innercity of gewoon nieuwjaar

hoeveel geld hebben jullie uitgegeven aan uitgaan op nieuwjaar ikke zo'n 150 euro
dat is meer dan 300 gulden
Waar haal je het geld vandaan....
Oud 04-01-2004, 13:46
AngelLena
AngelLena is offline
Als ik gewoon uitga geef ik vaak niet meer uit dan een euro of 20. Krijg nogal wat van de barman

Met festivals als lowlands komen de kosten iets hoger te liggen: afgelopen jaar was het al 112 euro voor het kaartje, toen nog eten drinken en drank erbij en alles, inclusief bezinekosten en dingetjes die ik daar gekocht heb kwam ik op een 200 euro, toen nog die 112 erbij, 312 euro totaal ongeveer dus.

Met oud en nieuw: 0 euro. Helemaal nada!
Oud 04-01-2004, 14:08
razkal
razkal is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-01-2004 @ 13:57:
Sommige mensen werken.
Oud 04-01-2004, 14:30
Verwijderd
Eh voor O&N was ik een eurotje kwijt.
Op een normale avond probeer ik wel te minimaliseren, meestal onder de 10 euro. Wel met uitschieters natuurlijk.

[edit] + onee heb nog voor 3 euro wiet gehaald opO&N, 4 euro dus
Oud 04-01-2004, 15:26
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ga veel uit, dus moet ik het telkens met een minimum stellen: 10 euro ofzo (soms vertrek ik zelfs met 2 euro ofzo ). Dan drink je gewoon iets minder of word je getrakteerd. Ik trakteer ook wel vaak, maar dan moet ik meer geld bijhebben.
Op oudejaar heb ik 25 euro ofzo uitgegeven (inkom, sigaretten, drank, snoepen en traktaties voor iemand z'n verjaardag inbegrepen)
Oud 04-01-2004, 15:51
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
En toch maar weer omrekenen
Oud 04-01-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 04-01-2004 @ 16:26:
Ik ga veel uit, dus moet ik het telkens met een minimum stellen: 10 euro ofzo (soms vertrek ik zelfs met 2 euro ofzo ). Dan drink je gewoon iets minder of word je getrakteerd. Ik trakteer ook wel vaak, maar dan moet ik meer geld bijhebben.
Op oudejaar heb ik 25 euro ofzo uitgegeven (inkom, sigaretten, drank, snoepen en traktaties voor iemand z'n verjaardag inbegrepen)
Dat is niet zoveel. Ik moet maar 'ns gaan sparen voor Invitation wave.

Wisten jullie trouwens dat freakjuh jarig is?
Oud 04-01-2004, 18:17
Verwijderd
normaal geef ik iets van 20 euro uit alsk uitga,met oud en nieuw heb ik iets van 35 euro uitgegeven.
met concerten/andere grote feesten (dancevalley etc.) drink ik hoogstens alleen cola en water,omdatik puur voor de muziek en de sfeer kom en dan dus geen zin heb om alcohol te gaan nuttigen.
Advertentie
Oud 04-01-2004, 18:34
Mindfields
Mindfields is offline
Eh, soms wel 40/50 euro ofzo :/ ziek. Maar dat ga ik vanaf nu anders doen, gewoon niet zo veel bier kopen in de stad.
Oud 05-01-2004, 08:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik eet meestal nix als ik uitga en rook niet, dus dat geld blijft me bespaard.
Altijd neem ik ongeveer 10 glazen met drank waarin alcohol in zit op een avond, maar goed, sommige biertjes hoef ik niet voor te betalen, want die krijg ik met rondjes. Zelf geef ik op een avond ook een rondje, soms twee, ligt er aan met wat voor mensen je bent. Ligt ook aan de prijzen van een tent als je er bent.
Zeg ongeveer aan drank € 20 tot € 25...
In een discotheek betaal je entree, € 6 of € 8.
In café's in Maastricht geen entree, maar daar gok ik soms of speel ik photoplay € 1,50 of zo + eventueel en kaartje voor de nachtbus als ik maar tot 3 uur blijf en das € 1.
Dus op zijn laagst aan uitgaan € 20, op zijn hoogst rond de € 33 of zo.

Met nieuwjaar heb ik ongeveer hetzelfde uitgegeven. Geen vreten, geen peuken, geen nachtbus, geen gokken, geen vuurwerk, alleen drank, € 4 voor de taxi (was in totaal € 12, maar we waren met drieën, ieder € 4) en € 10 entrtee voor de Celebration, dus zeg ongeveer € 35 / € 40, mwah dus ietsje meer als anders, maja normaal heb je geen entree en neem ik geen taxi.

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 08:04.
Oud 05-01-2004, 13:30
zeehond23
zeehond23 is offline
op nieuwjaar... 10 euro, en 8.30 terug met de trein, 5 euro benzinegeld voor de heenreis (rotterdam -> houten en toen verder naar Etten-Leur). Om half 7 vertrokken van huis op 31 december en om 12.30 op 1 jan. weer terug
Oud 05-01-2004, 13:37
Dikkie
Dikkie is offline
groot feest rond de 100 euro
Oud 06-01-2004, 09:04
Verwijderd
als ik uitga geef ik niks uit...alleen de muntjes die ik er verdien met werken

en concerten...ehhh iets van €10/€20 denk ik...exclusief entree

evenementen...doe ik niet aan....

en met oud&nieuw moest ik nuchter blijven...niks uitgegeven dus...
Oud 09-01-2004, 10:13
very drunk driver
Citaat:
prioriteiten stellen, sparen en hard werken.

blijkbaar ben ik degene die het meest uitgeef bij grote feesten. maja als je graag uitgaat en om een leuke tijd te hebben moet het geld rollen. als je zit te beknibbelen op een paar euro is het ook niet leuk meer.
Oud 09-01-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 09-01-2004 @ 11:13:
prioriteiten stellen, sparen en hard werken.

blijkbaar ben ik degene die het meest uitgeef bij grote feesten. maja als je graag uitgaat en om een leuke tijd te hebben moet het geld rollen. als je zit te beknibbelen op een paar euro is het ook niet leuk meer.
Het is wel een misopvatting dat er zoveel geld moet rollen om een leuke tijd te hebben, koop jij je vrienden soms?

Als ik uitga geef ik onder de 20 euro uit
Oud 09-01-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 09-01-2004 @ 12:44:
Het is wel een misopvatting dat er zoveel geld moet rollen om een leuke tijd te hebben, koop jij je vrienden soms?
Dat niet, maar het is wel chill als je gewoon kan kopen wanneer je wil en dat je niet zit van: ah geen biertje meer, geen hamburgertje want dan is mijn geld op, zuinig met peuken moet doen etc. etc.
Oud 09-01-2004, 13:22
very drunk driver
Citaat:
Gauloises schreef op 09-01-2004 @ 12:44:

Als ik uitga geef ik onder de 20 euro uit
nee ik koop mijn vrienden niet die mensen haat ik. wij betalen allemaal om de beurt een rondje. en ieder houd voor zichzelf bij of iedereen ongeveer hetzelfde uitgeeft. vaak maken wij ook een potje. maar wij geven ons geld graag uit aan creatieve dingen. zo hebben we laatst een heel leuk drankje uitgeprobeerd.

vloeibare bountie. je pakt een half glas malibu. en de rest chocomel en dan smaakt het naar bountie maar dan vloeibaar. de een moet er van kotsen de ander bestelt er nog een
Oud 09-01-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 09-01-2004 @ 14:12:
Dat niet, maar het is wel chill als je gewoon kan kopen wanneer je wil en dat je niet zit van: ah geen biertje meer, geen hamburgertje want dan is mijn geld op, zuinig met peuken moet doen etc. etc.
Dat is zeker chill, maar vanaf een bepaald bedrag ga ik me toch afvragen of die mensen überhaupt met geld kunnen omgaan
Oud 10-01-2004, 13:01
Dory
Dory is offline
Ik geef nooit meer dan 10 euro uit als ik uit ben.

Niet zo moeilijk: ik fiets altijd, geen sigaretten of drugs, geen dure drankjes.

Oud 10-01-2004, 13:52
very drunk driver
Citaat:
Gauloises schreef op 09-01-2004 @ 16:34:
Dat is zeker chill, maar vanaf een bepaald bedrag ga ik me toch afvragen of die mensen überhaupt met geld kunnen omgaan
het ligt eraan natuurlijk natuurlijk wat voor speciale dag het is. als het gewoon een vrijdag is geef ik 40 euro maximaal uit. altijd eronder. maar carnaval festivals jaarwisseling geef ik wat meer geld uit. het gaat erom dat het leuk is en niet dat je zit te beknibbelen om geld. maar er is maar een paar keer per jaar dat zoiets gebeurt
Oud 10-01-2004, 14:30
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 10-01-2004 @ 14:01:
Ik geef nooit meer dan 10 euro uit als ik uit ben.

Niet zo moeilijk: ik fiets altijd, geen sigaretten of drugs, geen dure drankjes.

En geen rondjes?

Maar zoals ik al zei, veel geld. Ik koop ook geen dure drankjes, maar ik drink meer, rook, gebruik drugs en eet op een avond.
Maar: ik fiets wel altijd
Oud 10-01-2004, 18:28
Qimm
Qimm is offline
10 euro gemiddeld. entree van 5 euro en dan maar water drinken bij de wc's
Oud 10-01-2004, 20:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 10-01-2004 @ 14:52:
het ligt eraan natuurlijk natuurlijk wat voor speciale dag het is. als het gewoon een vrijdag is geef ik 40 euro maximaal uit. altijd eronder. maar carnaval festivals jaarwisseling geef ik wat meer geld uit. het gaat erom dat het leuk is en niet dat je zit te beknibbelen om geld. maar er is maar een paar keer per jaar dat zoiets gebeurt

toch langzaam eens gaan sparen voor carnaval denk ik
Oud 10-01-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 10-01-2004 @ 15:30:
En geen rondjes?
Probleem bij rondjes is dat als je met een grote groep bent je vet veel dokt, en dan weer vet veel mee moet drinken van de rondjes van anderen voordat je het er weer uit hebt. Zeer vervelend als je geen alcohol drinkt, want dan drink je over het algemeen toch minder op een avond dan de anderen
Oud 11-01-2004, 12:11
Tumor
Tumor is offline
ik neem nooit geld mee, als ik naar de koornbeurs ga
ik ben lid, en ik ken genoeg mensen die WEL geld hebben
dus ik krijg het allemaal

ga ik ergens anders heen neem ik 20 á 30 euro mee
Oud 13-01-2004, 09:59
Iwein
Iwein is offline
naar jansbrug op een borrelavond 10 euro: 3 euro om te eten, 7 om te drinken (daarvoor heb je 12 biertjes officieel, maar je krijgt meer terug dan dat je uitdeelt vaak)

die ook niet altijd op gaan.

Feestavonden neem ik 20 mee, maar dat komt never nooit op, 15 euro opmaken is al erg veel.

met O&N iets van 10 euro uitgegeven.
Oud 13-01-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Tumor schreef op 11-01-2004 @ 13:11:
ik neem nooit geld mee, als ik naar de koornbeurs ga
ik ben lid, en ik ken genoeg mensen die WEL geld hebben
dus ik krijg het allemaal

ga ik ergens anders heen neem ik 20 á 30 euro mee
Jaha lekker profiteren van andermans centen. Het is prima dat je af en toe wat krijgt, maar er al vanuit gaan dat je wat krijgt
Oud 13-01-2004, 12:11
very drunk driver
freeloaders ik haat freeloaders. kijk uit want de mensen vinden dat niet leuk en die zullen dus 1 keer wreken deden wij ook op school
Oud 13-01-2004, 12:47
Gadje
Gadje is offline
niks ik bleef thuis
anders ook niet veel, ik krijg veel
Oud 13-01-2004, 15:41
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Zie ander topic...

Regels voor berichten