Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2010, 21:51
Verwijderd
Ik ben al een tijdje geld aan het opsparen van een folderwijk, maar nu ik een lekker bedrag heb, heb ik geen flauw idee wat ermee te doen. Ik heb nu dus ong. 160 euro, en daar komt elke week 6/7 euro bij (zakgeld niet meegeteld omdat dit op een spaarrekening wordt gezet). Ik wil dus dingen weten die ik zou kunnen doen met het geld, want ik zou het echt niet weten.

Een paar eisen:

- Geen games, ik heb er genoeg

- Geen mp3 spelers, ik heb een iPod Touch

- Geen koptelefoons/oordopjes

- Geen kleren

- Geen boeken, tenzij ze echt leuk zijn (zoals bijv het grote jongensboek)

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2010, 21:56
Em.
Em. is offline
Waarom zou je er perse iets van moeten kopen? Het is niet zo dat je geld móet uitgeven, het is fijn dat je het kan uitgeven als je het wilt, maar het hoeft niet. En als je echt iets gaat kopen 'om het kopen', dan vind ik het eigenlijk zonde van het geld. Aangezien ik dan aanneem dat je het eigenlijk niet wilt hebben (want anders zou je wel weten dat je het wilde hebben en geen topic openen), maar als je dat niet wilt, waarom zou je het dan kopen? Wacht gewoon lekker tot er iets is wat je wilt kopen en koop het dan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 22:00
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Waarom zou je er perse iets van moeten kopen? Het is niet zo dat je geld móet uitgeven, het is fijn dat je het kan uitgeven als je het wilt, maar het hoeft niet. En als je echt iets gaat kopen 'om het kopen', dan vind ik het eigenlijk zonde van het geld. Aangezien ik dan aanneem dat je het eigenlijk niet wilt hebben (want anders zou je wel weten dat je het wilde hebben en geen topic openen), maar als je dat niet wilt, waarom zou je het dan kopen? Wacht gewoon lekker tot er iets is wat je wilt kopen en koop het dan.
dit dus
Oud 06-10-2010, 22:07
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Toch is het leuker als men met leuke suggesties en ideeën komt!

Voor jou leeftijd kan ik het me niet heel goed meer bedenken. Ik kocht in die tijd Gameboy-spellen van mijn geld. huhu. Tegenwoordig koop ik alles wat me blij maakt: Bioscoopbezoekjes, wat te drinken in de stad, een lief cadeautje voor iemand anders.. Ik hou mijn geld een beetje opzij voor de spontane dingen.
Oud 06-10-2010, 22:08
Em.
Em. is offline
Citaat:
Toch is het leuker als men met leuke suggesties en ideeën komt!
Doe dat dan!

Gosh, je was me te snel af. @ TS: wat zijn je hobby's? Wat vind je leuk om te doen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 00:11
Verwijderd
Die spontane dingen heb ik mn zakgeld voor, ik heb niet echt hobby's. Ik heb trouwens een erg flauw gevoel voor humor, en ik ben dol op nerdy gadgets
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 06:17
Verwijderd
Inderdaad, waarom zou je geld uitgeven om het uit te móeten geven. Als je straks iets groots wil kopen dan kan je dat gewoon lekker doen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 06:30
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Die spontane dingen heb ik mn zakgeld voor, ik heb niet echt hobby's. Ik heb trouwens een erg flauw gevoel voor humor, en ik ben dol op nerdy gadgets
http://www.dealextreme.com/

Let op!

Bestel, kijk goed naar de recensie!!! geen breekbare dingen kleine dingen (grote dingen worden niet in een envelop verpakt), geen elektronica zoals neppe iPads en dergelijke en het duurt wel een week of 4 voor je het in huis hebt.

Verder moet je ook weten dat sommige coole dingen zoals deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7978 in Nederland illegaal zijn. Je krijgt ze wel binnen (verzendkosten zijn gratis.) maar het mag niet

En voor je nerdy dingen heb je er ook genoeg. http://www.dealextreme.com/search.dx/search.spy%20cam
Oud 07-10-2010, 08:48
Verwijderd
Het geld brandt in je zak.

Nouja, je bent nu nog in de fase dat je met geld om leert gaan, dan maakt het ook niet zoveel uit als je er verkeerd mee omgaat. Stel je koopt nu iets omdat je je geld op wilt maken, dan krijg je er een tijdje later spijt van -> les geleerd. Over 10 jaar, wanneer slecht met geld omgaan voor serieuze problemen kan zorgen, zul je zulke fouten dus minder snel maken.

Maarre, ik zou ff doorsparen en dan een kit kopen om luidsprekers te bouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten