Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 13:58
Mary Jane
Mary Jane is offline
“In mijn hoofd lopen gangen vol gedachten.
Alles wat ik weet,
Alles wat ik heb geleerd,
Alles ligt daar op mij te wachten.

Te wachten tot ik het op kom halen.
Behalve jij,
Bent daar weer niet,
Jij bent niet in mijn hoofd aan ’t dwalen.

Soms voel ik je wel eens zweven.
Door al mijn gangen vol dromen,
Maar nooit te lang,
Altijd maar even.

Je schuilt in mijn hart,
Je voelt je daar veilig.
Maar door heel mijn lichaam,
Kruip je en kus je me zacht.

Ik loop terug uit die gangen vol gedachten,
Want ik heb er niks aan.
Ik ben liever in mijn hart,
Waar jij zit, en op me wacht.”
Oud 09-01-2004, 14:21
Niemande
Niemande is offline
Mooi gedicht

Je zinnen wisselen alleen een beetje van lengte, maar is verder niet zo erg...
Oud 09-01-2004, 14:39
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
*Juul* schreef op 09-01-2004 @ 14:58:
Ik loop terug uit die gangen vol gedachten,
Ik ben liever in mijn hart,
Waar jij zit, en op me wacht.”
Eigenlijk zegt dit genoeg, en je zegt het ook nog eens op een mooie manier. Verder vind ik de rest van je gedicht niet zo mooi, het raakt me niet echt, terwijl je op zich mooi taalgebruik hebt, apart. Misschien als je het ritme van alle regels iets meer op elkaar afstemt(dat ze ongeveer op dezelfde manier lopen), en de rijm ietsje aanpast, dat komt een beetje gedwongen over tussen alle mooie woorden, dat het me dan wel raakt .

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:52
tacidvs
tacidvs is offline
Ja meid, ff wachten tot je je genoeg geconformeerd hebt en deel uit bent gaan maken van de alhier heersende elite.

Ik vind hem wel mooi, erg zelfs. Het enige treurige is dat ie waarschijnlijk niet voor mij is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:54
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-01-2004 @ 15:39:
Misschien als je het ritme van alle regels iets meer op elkaar afstemt(dat ze ongeveer op dezelfde manier lopen), en de rijm ietsje aanpast, dat komt een beetje gedwongen over tussen alle mooie woorden, dat het me dan wel raakt .
Aanmatigend geblaat zonder enige onderbouwing, af te doen als 'niet gelezen'. Wat is dat toch, zodra mensen forumbaas worden, of dreigen die kant op te gaan...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:15
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 09-01-2004 @ 15:54:
Aanmatigend geblaat zonder enige onderbouwing, af te doen als 'niet gelezen'. Wat is dat toch, zodra mensen forumbaas worden, of dreigen die kant op te gaan...
Ok, ik wil het wel uitleggen.

Dat de regels niet overal even lang zijn vind ik niet storend, maar dat ze niet op dezelfde manier lopen vind ik wel een beetje storend.

Hier struikelde ik bijvoorbeeld over. Als ik over de woorden struikel wordt ik uit de sfeer van het gedicht getrokken, waardoor het me minder makkelijk raakt, omdat ik niet echt wordt meegevoerd door de woorden.

En over de rijm: Dat geldt eigenlijk alleen voor de eerste en derde strofe, de eerste omdat het ook in de laatste strofe herhaald wordt(gedachten-wachten, gedachten-wacht), dat is niet verboden ofzo, maar ik vind het minder mooi, en als ik ze los van elkaar bekijk vind ik de laatste strofe mooier, dus als je er 1 aan zou willen passen, dan de eerste strofe. De derde strofe: Je zegt al: maar nooit te lang, vandaar dat: altijd maar even een beetje gedwongen overkomt, het voegt niets toe voor mij, behalve rijm.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is .
Oud 09-01-2004, 15:18
tacidvs
tacidvs is offline
grommende aargh

laat ook maar, ik denk niet dat het lieve kind zit te wachten op scheldredes in haar topic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:58
clantestino
clantestino is offline
Ik vind je gedicht ook mooi, alleen stuikelde ik ook af en toe over bepaalde zinnen, die opeens erg anders lopen dan de rest eromheen. Hierdoor komt het soms niet helemaal over als een geheel, bijv in de tweede strofe.
Dat is echt zonde, want je schept een heel mooi beeld met je woordkeuze en je mooie zinnen!
Oud 12-01-2004, 13:00
Mary Jane
Mary Jane is offline
Ja, krijg iid wel vaker te horen dat t ritme niet helemaal klopt...
Laat me maar wat mooie metaforen er in gooien...op lengte let ik niet egt
Oud 12-01-2004, 13:13
Mary Jane
Mary Jane is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 09-01-2004 @ 15:52:

Ik vind hem wel mooi, erg zelfs. Het enige treurige is dat ie waarschijnlijk niet voor mij is. [/B]
Dat is nou juist t mooie aan gedichten...je kan er zelf bij denken wat je wil
Oud 12-01-2004, 13:19
Mary Jane
Mary Jane is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-01-2004 @ 16:15:
Ok, ik wil het wel uitleggen.

Dat de regels niet overal even lang zijn vind ik niet storend, maar dat ze niet op dezelfde manier lopen vind ik wel een beetje storend.

Hier struikelde ik bijvoorbeeld over. Als ik over de woorden struikel wordt ik uit de sfeer van het gedicht getrokken, waardoor het me minder makkelijk raakt, omdat ik niet echt wordt meegevoerd door de woorden.

En over de rijm: Dat geldt eigenlijk alleen voor de eerste en derde strofe, de eerste omdat het ook in de laatste strofe herhaald wordt(gedachten-wachten, gedachten-wacht), dat is niet verboden ofzo, maar ik vind het minder mooi, en als ik ze los van elkaar bekijk vind ik de laatste strofe mooier, dus als je er 1 aan zou willen passen, dan de eerste strofe. De derde strofe: Je zegt al: maar nooit te lang, vandaar dat: altijd maar even een beetje gedwongen overkomt, het voegt niets toe voor mij, behalve rijm.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is .
Begreep je eerste berichtje ook...krijg vaak de comment dat het af en toe wat "gedwongen" over komt... Maark hou van regelmaat en probeer dat overal toe te passen...erg vervelende eigenschap als je gedichten schrijft...moet ik egt overeen zien te komen
Oud 12-01-2004, 16:02
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Mooi verwoord, hier vind ik dat duidelijke Mooi, gepast.
Enige - punt vind ik de 4e strofe, hoe die loopt/is verwoord in vergelijking met het geheel, veel minder krachtig.
Reageren

Regels voor berichten