Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 21:45
Kismo
Kismo is offline
Ik wil misschien binnekort vlechtjes in mijn haar....Maar ik vroeg me af of dit nou slecht is voor je haar? En weet misschien iemand waar je dat het best kan laten doen?
Alvast bedankt!
Oud 23-01-2003, 21:52
xcorienx
xcorienx is offline
geen idee of het slecht is voor je haar, volgens mij niet.
ik weet wel dat je je hoofd als je het net hebt niet in de felle zon moet houden. een vriendin van me had mooie rooie hokjes op haar hoofd en het deed erg veel pijn
Oud 24-01-2003, 10:31
Verwijderd
hee, ik neem binnekort ook vlechtjes
Een paar vriendinnen van mn zus doen dat, hebben al eerder mesnen gevlochten zeg maar, en dat zag er heel mooi uit

Ik denk niet dat het supergoed voor je haar is, eigenlijk, want het zit toch de hele tijd bij elkaar gebonden natuurlijk
Maar echt superslecht zal het ook niet zijn, denk ik.

nu we het toch over vlechtjes hebben... als ik ze eenmaal heb, hoe moet ik ze dan verzorgen? Kan ik ze wel gewoon wassen ed? Of worden ze daar lelijk van?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 10:52
$tarlight
$tarlight is offline
Ik mag die van mij 1x per week wassen ze zien er nog best mooi uit, heb ze nu 5 weken, en het kan uiterlijk 3 maanden blijven zitten. T jeukt wel een beetje, maar niet super erg ofzo..

Volgens mijn kapster was t niet slecht voor mn haar... zal wel niet dus..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:46
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik ga binnenkort ook vlechtjes nemen is het plan.
Ben meer benieuwd naar de kosten hiervan eigenlijk, zeker
als je het bij de kapper laat doen. Ik laat t waarschijnlijk door
een vriendin van een collega doen, maar ben daar nog niet
zeker van. Van een kapper weet je iig zeker dat t goed gebeurt
namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:58
Rah Digga
Rah Digga is offline
Hmmm 100 euro heb ik er wel voor over (incl haar dan), volgens mij is het een
stuk meer duurder hoor..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 14:58
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

nu we het toch over vlechtjes hebben... als ik ze eenmaal heb, hoe moet ik ze dan verzorgen? Kan ik ze wel gewoon wassen ed? Of worden ze daar lelijk van?
Niet te vaak wassen,
dan gaat het sneller pluizen..
Met een panty slapen helpt
tegen pluizen..
Beetje vet eroverheen ook.
Offtopic:
Maak je dan een foto?

Hangt een beetje van je haar ed af
hoe slecht het is lijkt me..
Heb ook allemaal mini-vlechtjes gehad,
maar voor mijn haar was het niet echt goed..
Moest ze na 1,5 week dr uit halen,
had eczeem, kon geen medicijnen ed zetten.
Maar goed, m'n haar viel enorm uit
erdoor, maar dat kan net zo goed
aan mijn haar liggen.
(of aan stress )
Oud 27-01-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Offtopic:
Maak je dan een foto?

Offtopic: oke, maar het kan nog wel ff duren hoor we hebben nooit allemaal 3 dagen achter elkaar vrij
(ze zijn er toch wel 3 dagen mee bezig ze vlechten allemaal niet zo snel )
Maar zodra ik ze heb zal ik ze op de foto zetten

Maar dan ga ik iig maar met een panty op mn kop slapen
en 1x in de week wassen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:51
heavinly
heavinly is offline
oeh ik ga denk ik ook vlechtjes zetten, maar dan niet zulke lange, tot +/- 10 cm over mn schouders ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:42
Kismo
Kismo is offline
Bedankt! Weet iemand ook waar je terecht kan om vlechtjes te laten zetten? Bij een normale kapper doen ze dat natuurlijk niet omdat het veel te lang duurt. Maar doen ze het bij Kinky kappers ofzo?
Oud 27-01-2003, 20:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
Hmmm 100 euro heb ik er wel voor over (incl haar dan), volgens mij is het een
stuk meer duurder hoor..
Geen wonder.... het is ook een teringwerk!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:44
Rah Digga
Rah Digga is offline
Heb iemand gevonden die het vlechten voor 50 euro doet
K ga ergens volgende week!!

En alle Afro kappers doen het in principe.
Maar das echt heel duur hoor :/
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 04:26
notbonefish
notbonefish is offline
zal wel beter zijn dan dreads, iig
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:44
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
Elvira schreef:
En verder koop je bij de kruidvat gewoon van dat uhm spray wat je haren verzorgt en lekker laat ruiken, en helpt tegen een droge hoofdhuid.
Welke spray??
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 11:12
ekki
ekki is offline
te lang van die vlechtjes is volgens mij niet zo goed, maar een dag of een paar dagen maakt denk ik niet uit. als het een paar weken wordt vindt je haar het volgens mij niet meer zo leuk.
Oud 29-01-2003, 11:43
Roos
Roos is offline
Het gevaar is dat bij het inzetten van de vlechtjes, veel haren afbreken.

Dat gebeurt ook bij elastiekjes met zo'n hard metalen stukje erin.
Oud 29-01-2003, 17:33
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
Heb iemand gevonden die het vlechten voor 50 euro doet
K ga ergens volgende week!!

En alle Afro kappers doen het in principe.
Maar das echt heel duur hoor :/
Bij de kapsalon waar ik het heb laten doen kost het 100 euro. Ze zit in drachten, dus voor de mensen die haar telefoonnummer willen weten, jullie kunnen me wel even vragen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:11
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Ik weet niet meer, is lang geleden voor me. Toen zat het in een klein groen doorzichtig flesje. Maar ga gewoon de kruidvat binnen en zoek voor verzorgingspray, gewoon om in je haren te spuiten 2x per dag ofzo. En anders vraag het daar.
Ow ok, k zal wel even zoeken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:52
46and2
46and2 is offline
Ik heb 2 keer voor een paar maanden vlechtjes gehad, het kwam er gezonder uit dan dat het er in ging. Deed het beide keren in de zomer, omdat je haar bij elkaar wordt gebonden wordt het minder aan UV en dergelijke blootgesteld.
Oud 31-01-2003, 13:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
okeej... dat het duur is weet ik nu wel. maar weet iemand mssn dan ook echt de prijs daarvan... of een site waar ik dat zelf kan zoeken?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:07
Rah Digga
Rah Digga is offline
Uhm like I said, ik ga t voor 50 Euro laten doen excl haar &
iemand anders heeft t bij de kapper voor 100 Euro laten doen..
Dus dat zijn de richtlijnen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:21
Femmy
Femmy is offline
nuo superslecht is het nie hoor, ik heb het ook weleens gehad.
Oud 31-01-2003, 15:53
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Super slecht is maybe overdreven maar het is wel slecht..

Als ik op wedstrijden ga laat ik er bij mij altijd kleine invlechtjes inzetten, na een week ofzo begint het dan wel voort te jeuke en haal ik ze eruit. Daarna heb ik ook last van wat haar-uitval, niet super erg ofzo hoor! Maar wel meer dan anders.. Komt omdat het dan steeds in dezelfde vorm heeft gezeten enz.

Met panty over je hoofd heen slapen is dan goed idee! Dat scheelt echt wel veel, kun je het langer laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 12:37
46and2
46and2 is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Mjah maar ging je niet zwemmen ofzo?? Chloor is er niet echt goed voor en elke keer in de zee word je nephaar ook niet echt frisser van. En verder is het wel extra warm al die haren in je nek.
Wel zwemmen, maar wederom omdat het bij elkaar gebonden is, schaadt dat chloor en zoutwater je haar minder.. naar het schijnt? Misschien dat het wel per persoon verschilt?
Oud 01-02-2003, 19:08
Kevertje!
Kevertje! is offline
ik heb ook vlechtjes gehad, met nep haar.. dat had ik er z'on twee maanden inzitten... toen ik het er uit haalde was mijn haar natuurlijk heel erg vet, ook kwamen er echt bossen haar uit vallen. je denkt dan gelijk dat het slecht is voor je haar omdat je denkt dat het dood is. maar het is heel logisch dat er zoveel haar in een keer uitvalt. al het haar wat je opspaart in die twee maanden komt er in een keer uit!!! moet je maar nagaan hoeveel haar je al verliest op een dag!!!

dus met eigen ervaring kan ik zeker zeggen dat het niet slecht is.. na een dag ofzo zit je haar weer als van ouds!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:35
eztah
eztah is offline
Als je je vlechtjes er na een tijd uithaalt ziet het er erg ongezond uit *ervaring*
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:56
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Ik heb kroeshaar en heb jarenlang vlechtjes gehad... Voor mijn haar was dat niet slecht. Het groeide juist beter zo
De meeste mensen met kroeshaar laten het ook invlechten, omdat t zo beter groeit. Maar misschien ligt het welk soort haar je hebt..
Oud 13-01-2004, 08:10
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
je hebt creme, spray heel veel verschillende dingen waardoor ze soepel blijven en niet gaan pluizen,
vooral kokos vet is erg goed...
Oud 13-01-2004, 09:47
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb van de zomer in Spanje tot halverwege m'n hoofd vlechtjes laten zetten (Beyoncé heeft het in een clip aan 1 kant van haar hoofd). Het heeft verder geen consequenties gehad voor m'n haar, het was daarna nog gewoon 'gezond'. (Ik heb die vlechtjes vijf weken laten zitten) Wel moet je oppassen voor felle zon. Want ik ben met die vlechtjes in de zon gaan zitten en toen was m'n hoofdhuid dus verbrand en dat is daarna gaan vervellen zodat ik een onwijze jeuk op m'n hoofd kreeg .
Oud 13-01-2004, 12:26
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
over dat haar uitvallen:

je verliest normaal per dag toch ook haren? Maar als die in een vlecht zitten kunnen ze niet op de grond vallen.
Dus als je de vlechtjes er na een paar weken uit haalt dan zijn die haren die er uitvallen toch vooral haren die er anders ook waren uitgevallen?
Oud 13-01-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 13-01-2004 @ 13:26:
over dat haar uitvallen:

je verliest normaal per dag toch ook haren? Maar als die in een vlecht zitten kunnen ze niet op de grond vallen.
Dus als je de vlechtjes er na een paar weken uit haalt dan zijn die haren die er uitvallen toch vooral haren die er anders ook waren uitgevallen?
Klopt.

Ik heb het een jaar of 2 geleden gehad. Heb ze 3 maanden ingehouden. Het ziet er opzich best lang gewoon goed uit, alleen merkte ik na een maandje dat de vlechtjes minder strak zaten, omdat m'n haar gegroeid was (duh). Maar ik had ze dan ook een stukje in patroon gevlochten, normaal merk je veel minder dat je haar groeit. Ik heb het er na 3 maanden uitgehaald omdat m'n haar ondertussen dus al een cm of 3 langer was, dat was niet mooi meer, maar de vlechtjes zelf hadden er opzich best nog langer in kunnen blijven zitten, die waren nog goed.

Wassen deed ik om de dag en dat ging ook gewoon goed.
Verder euhm.. Bij mij waren ze in totaal ongeveer 11 uur bezig met invlechten (gewoon 1 persoon) en 13 uur met het eruithalen.
Als je het eruit haalt dan heb je van dat golfhaar, maar na een keer nat worden was dat er al uit. Het is ook best vet, maar da's ook weg na een keer wassen (duh).

Wel zo dat als je het eruit haalt, er héél veel haar afbreekt. En dan bedoel ik niet dat haar wat gewoon normaal uitvalt, maar haartjes die halverwege afbreken, ik heb nog een halfjaar rondgelopen met allemaal sprietjes enz. die rechtomhoog staken. Zag er nogal euh... vreemd uit

Mocht je trouwens iemand zoeken die die vlechtjes wil zetten in de omgeving van Eindhoven, heb ik een goed adresje voor. Meidje van jaar of 23, doet het goed, snel en redelijke prijs (ik dacht 250 GULDEN inclusief nephaar, dus 100€ ofzo)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:24
Qamra
Qamra is offline
Tering, dit topic is gewoon een jaar oud!

Regels voor berichten