Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 18:52
glossie
glossie is offline
Heeft iemand tips tegen pijn in je knieën???
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:57
Midget
Midget is offline
hard in je vinger bijten

dan voel je ze ff niet meer..

of..
-minder zwaar belasten
-laten maseren
-tijgerbalsem
-rust
-bij langdurige pijn naar de doker/fysiotherapeut
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:01
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Wat voor pijn is het???

Alsof er iets klem zit of komt het als je (hard)loop of intensief sport??

ALs je de reden weet is het misschien al makkelijker om er iets tegen te doen!
Oud 26-01-2004, 20:03
Maarten
Maarten is offline
Ik heb ook last van mijn knieen en ga binnenkort naar fysiotherapeut...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:53
Divina Flor
Divina Flor is offline
Niet naar beneden lopen (bergaf/met de trap).
Versnelling niet te zwaar zetten met fietsen.
Oud 26-01-2004, 20:59
Balance
Balance is offline
Zoals anderen al zeggen: ik denk dat je eerst de oorzaak van de pijn moet zoeken.
Heb je veel gelopen/gesport?
Heb je dingen getild?
Dingen gedaan die je niet gewend bent?

Tot die tijd zou ik je knie ontzien (maar niet ineens heel veel op je andere been gaan staan, want dan belast je die weer te veel!).
En als je d'r achter bent waar het aan ligt kun je die situaties proberen te voorkomen of beter uit te voeren (goed door je knieen zakken met tillen; minder lang stadten; trainen voor nieuwe bewegingen, fysiotherapie, etc.)
Oud 27-01-2004, 07:18
Qamra
Qamra is offline
Een brace (ofzo, zo'n wit, strak, elastisch ding) helpt ook. Tenminste bij mij

En ontzien
Oud 27-01-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 27-01-2004 @ 08:18:
Een brace (ofzo, zo'n wit, strak, elastisch ding) helpt ook. Tenminste bij mij

En ontzien
niet zomaar gaan ontzien en bandages gaan dragen! ik heb ook al jaren last van mijn knieen (gewrichten in het algemeen). als er iets overbelast is ofzo, of iets gescheurd, dan meot je idd rust houden, maar je moet daar ook mee oppassen en zeker neit te lang ontzien want dan worden je spieren slap en dan kun je straks helemaal niks.
nja, ik weet niet wat de oorzaak van de pijn is, als het allemaal niet duidelijk is moet je gewoon naar de huisarts gaan, die verteld wel wat je er mee moet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:05
glossie
glossie is offline
Ik ben al bij de huisarts geweest, en het is de ziekte van Osgood Schlatter, heb ik al heel lang!! Hij zegt dat ik gewoon rust moet houden, maar dat helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:01
Verwijderd
misschien helpt een warm bad? of juist zo n icepack?
ibuprofen (pijnstiller), niet te veel en niet te vaak, dat is niet goed, maar als je echt heel erg last hebt. en een bandage geeft je knie wat extra rust, misschien kun je dat ook es proberen.
ik ken verder die ziekte niet, maar veel (water) drinken wil soms ook wel helpen tegen pijn, dan worden afvalstoffen je lichaam uitgewerkt.
ik weet niet of je er iets aan hebt... veel sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:06
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 27-01-2004 @ 14:56:
niet zomaar gaan ontzien en bandages gaan dragen! ik heb ook al jaren last van mijn knieen (gewrichten in het algemeen). als er iets overbelast is ofzo, of iets gescheurd, dan meot je idd rust houden, maar je moet daar ook mee oppassen en zeker neit te lang ontzien want dan worden je spieren slap en dan kun je straks helemaal niks.
Ik heb waarschijnlijk trappen in mijn knieën (geribbeld kraakbeen). Dat is de oorzaak van mijn knie-pijn en aangezien ik ook nog graag naar school wil enzo zal ik wel rust moeten houden wil mijn knie niet op slot slaan zoals dat van mijn opa, tante en moeder.

Met kniepijn moet je hoe dan ook nooit zomaar gaan door lopen ("Be kind to your knees, you miss them when they're gone"). Maar als jij het een paar dagen hebt ontzien en het wordt niet minder dan wordt het idd tijd om naar de dokter te gaan. Ook al het té vaak terug komt.
Oud 27-01-2004, 20:32
light fighter
light fighter is offline
het enige wat ik kan zeggen is ontzien en naar de dokter. Ik krijg nu eindelijk over twaalf week ofzo een mri scan omdat ik al een jaar lang bijna constant pijn heb en ik kan je vertellen dat dat niet grappig is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 27-01-2004 @ 19:06:
Ik heb waarschijnlijk trappen in mijn knieën (geribbeld kraakbeen). Dat is de oorzaak van mijn knie-pijn en aangezien ik ook nog graag naar school wil enzo zal ik wel rust moeten houden wil mijn knie niet op slot slaan zoals dat van mijn opa, tante en moeder.

Met kniepijn moet je hoe dan ook nooit zomaar gaan door lopen ("Be kind to your knees, you miss them when they're gone"). Maar als jij het een paar dagen hebt ontzien en het wordt niet minder dan wordt het idd tijd om naar de dokter te gaan. Ook al het té vaak terug komt.
ah sorry, ik bedoelde niet dat je zomaar door moest gaan lopen, maar ook niet te lang stil blijven zitten als je niet weet of dat wel helpt.
ik heb ook 3 maanden helemaal niet gelopen omdat ik last had van mijn knie, toen kreeg ik ook nog last van polsen, enkels, vingers, nja, eigenlijk alle gewrichten, toen heb ik alleen nog maar wat gestrompeld. het was niet een of andere ziekte en ik moest er maar mee leren leven, maar omdat ik inmiddels al 6 maanden mijn spieren niet echt meer gebruikte, was het best moeilijk om dat weer op te pakken, eigenlijk had ik het nooit mogen laten rusten (maar dat weet je van te voren niet).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten