Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 12:38
Wawl
Wawl is offline
Ik heb de laatste tijd wel zo'n verschrikkelijke soort spierpijn in mijn onderrug. Sinds ik stage ben gaan lopen zit ik minimaal 8 uur per dag achter de computer. Dit wordt natuurlijk wel afgewisseld met andere dingen, maar het merendeel van de taken die ik op me neem moeten allemaal met de PC gebeuren.

Sinds de eerste werkdag krijg ik steeds meer last van mijn rug, zo erg zelfs, dat ik bijna niet meer kan bukken en moeite heb om op te staan vroeg in de morgen. Vooral de laaste 2 a 3 weken begint het erger te worden, terwijl ik telkens probeer om weer in de juiste houding te gaan zitten op mijn stageplaats.

De oorzaak van deze pijn is waarschijnlijk een verkeerde zithouding, maar daar heb ik geen vraag over. Wat mijn vraag wel is, is dit: hoe kan ik deze pijn verminderen? Het lijkt op een erge spierpijn in mijn onderrug, maar als ik ga zwemmen dan voel ik er helemaal niets van. Daarom zegt iets me dat dit niets met je spieren te maken heeft.
Oud 14-01-2004, 13:08
Verwijderd
wanneer ik een dagje heb gewerkt in de horeca heb ik ook vaak last van lage rugpijn. Wat mij dan helpt is lekker warm douchen of badderen en tijdens het douchen of badderen je onderrug een beetje masseren.

Wat ook helpt is op bed gaan liggen, plat op je rug (eerste moment ff pijnlijk om zo te gaan liggen), met onder de pijnlijke plek zo een kersenpittenzak die je eerst even in de magnetron gedaan hebt.

sterkte, en als het te erg blijft aanhouden toch even kijken of je misschien wat aan je zithouding kan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:19
damaetas
damaetas is offline
naar de osteopaat gaan om het allemaal los te maken. hem haar om zitadvies vragen.
naar de rugschool gaan, om je houding te verbeteren. aan je baas een goede stoel vragen.
je rug- en buikspieren trainen
Oud 14-01-2004, 14:47
Verwijderd
Elk halfuur op staan en even rondjes lopen terwijl je je armen rond zwaait. Dat moet mijn vader officieel op zijn werk

Het heeft wel iets met spieren te maken, maar dan anders dan bij normale spierpijn, dat komt namelijk vaak voor door verkeerd of overmatig gebruik, dit is meer een soort van rug-rsi, dus door eentonig gebruik. En ik denk dat het ook iets met gewrichten te maken heeft, maar ik weet het niet precies

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:01
Wawl
Wawl is offline
En wat kan ik er aan doen om het te genezen? Of het te laten herstellen?

Wat de pijn voorkomen heeft nu geen nut meer, omdat ik het de pijn nu al heb.
Oud 14-01-2004, 16:07
Nuck
Nuck is offline
Fysiotherapie misschien?
Oud 14-01-2004, 16:25
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Nuck schreef op 14-01-2004 @ 17:07:
Fysiotherapie misschien?
Dat gaat volgens mij veel te ver.
Oud 14-01-2004, 16:44
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Wawl schreef op 14-01-2004 @ 17:25:
(= Leonoor)
Waarom gaat dat te ver? 't gaat wel om je lichaam en een rug is daar een erg belangrijk onderdeel van. Hij/zij kan je misschien ook tips geven.

't schijnt dat je juist als het spieren zijn bij zwemmen weinig/geen last hebt en dat zwemmen daardoor bij bv spierpijn prettig is.
Oud 14-01-2004, 16:49
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
iamcj schreef op 14-01-2004 @ 17:44:
(= Leonoor)
Waarom gaat dat te ver? 't gaat wel om je lichaam en een rug is daar een erg belangrijk onderdeel van. Hij/zij kan je misschien ook tips geven.
Dat is waar, maar ik wacht het voorlopig eerst nog even af. Wanneer de situaties nog erger wordt dan ga ik actie ondernemen. Maar wanneer en of dit zal gebeuren is natuurlijk maar net de vraag.

Citaat:
iamcj schreef op 14-01-2004 @ 17:44:
't schijnt dat je juist als het spieren zijn bij zwemmen weinig/geen last hebt en dat zwemmen daardoor bij bv spierpijn prettig is.
Ik heb zelf wel eens anders ervaren, want als je spierpijn hebt voel je dat in het zwembad ook wel degelijk.
Oud 14-01-2004, 22:05
ieniemienie
ieniemienie is offline
Ik heb zelf al een week of 6 last van lage onderrugpijn. Omdat ik dit anders nooit heb en me ook niet kan herinneren een rare beweging gemaakt te hebben, ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Hij heeft mij doorverwezen naar Cesartherapie (voor je houding). Of het helpt weet ik niet, ik moet nog gaan.

Als het pijn blijft doen zou ik toch echt langs de huisarts gaan. Je rug is heel belangrijk en op jonge leeftijd hoor je nog geen rugklachten te hebben.

Sterkte er mee iig.
Oud 15-01-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 14-01-2004 @ 17:49:
Dat is waar, maar ik wacht het voorlopig eerst nog even af. Wanneer de situaties nog erger wordt dan ga ik actie ondernemen. Maar wanneer en of dit zal gebeuren is natuurlijk maar net de vraag.
Kijk nou maar uit, ruggen zijn gevoelige dingen...

Citaat:
Ik heb zelf wel eens anders ervaren, want als je spierpijn hebt voel je dat in het zwembad ook wel degelijk.
Ligt er denk ik aan waar je spierpijn hebt en wat je in het water doet. Soms heb ik er dan geen last van, maar meestal ook gewoon wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:13
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Wawl schreef op 14-01-2004 @ 17:25:
Misschien kan een fysio iets ontdekken in je rug wat niet helemaal goed zit en dat verhelpen dmv massages. Ik zou er iig niet te lang mee blijven rondlopen.

Regels voor berichten