Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 13:32
Lorrieke
Lorrieke is offline
Hey iedereen!

We hebben weer eens een opdracht gekregen hoor...een liefdesbrief schrijven! Totaal geen simpele opdracht vind ik persoonlijk, want een simpele "ik zie je graag" of "ik hou van je" is niet genoeg. Als voorbeeldzinnetje stond er: mijn liefde voor jou is als sneeuw op de top van een berg, eeuwig. Ja ok, allemaal heel erg mooi, maar daar kom ik zeker niet op...
Nu was mijn vraag...heeft iemand ideetjes?? Of kan iemand me helpen? Het is eigenlijk redelijk dringend. Donderdag moet ik hem afgeven...

Liefs, Lorrieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 15:17
Verwijderd
een anonieme liefdesbrief? of een brief van je vriendje .. ?

misschien zo van

ik had je zien lopen in de stad.. mijn hartstochtelijke hart ging op en neer van passie

geweldige onzin schrijven
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:09
Lorrieke
Lorrieke is offline
Het moet een gedicht zijn aan je vriendje.
Ofwel moet je een brief schrijven in naam van een bekende persoon naar zijn vrouw / haar man ofzo...
Als iemand nog ideetjes heeft??
Het moet inderdaad allemaal onzin zijn Maar spijtig genoeg moet die onzin wel nog redelijk goed klinken!

WIE NOG IDEETJES HEEFT...?!

Groetjes, Lorrie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:30
Fantôme
Fantôme is offline
een gedicht?! of een gewone brief.

lieve (naam jongen / meisje),

Misschien is het te makkelijk om te zeggen dat ik van je houd. Want wat is houden van?! moet je dan die vlinders in je buik voelen, en zenuwachtig raken als je een persoon ziet? Want... Dat gevoel heb ik helemaal niet bij jou.

lieve (naam), bij jou heb ik juist het gevoel mezelf te kunnen zijn, dat niets van wat ik zeg jou vreemd in oren kijkt, dat ik geen masker hoef voor te houden om maar vrolijk te lijken. Bij jou mag ik zeggen wat ik denk, ookal is hetgeen wat ik denk nog zo onjuist. En van jou, alleen van jou, accepteer ik kritiek.
Mag ik dan zeggen, dat ik van je houd?!

(verder weet ik ff nix)
Oud 16-02-2004, 18:09
fractuur
fractuur is offline
@fantôme: wat een inspiratie

Dit soort dingen zijn goed als je met een vriendin in een melige bui bent, anders is het verdraaid lastig. Ik zou gewoon op een rijtje zetten wat er aan belachelijke zinnen in je op komt. Stijlfiguren doen het altijd goed. Als je een lijst hebt moet je de zinnen aan elkaar lijmen tot een gedicht, met veel van die woorden ertussen als 'hou, jou, zou, kou, dauw, zijn, pijn, enz' rijmen goed op elkaar.
O ja, hou het simpel: gewoon abab of abcb, dat rijmt waarschijnlijk het makkelijkst.
Oud 20-02-2004, 22:04
Nietapparaat
Nietapparaat is offline
Moet je serieus een liefdesbrief maken voor Nederlands?!?!? Wat een belachelijke opdracht! Maja, zal wel aan mij liggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten