Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 20:05
AnneLieSe
AnneLieSe is offline
Hey, ik ben Annelies en ik moet een werk maken voor sociologie over een andere cultuur en hun gebruiken. Ik heb voor de rasta's gekozen en zoek daarom informatie. Iedereen die dan ook maar iets afweet van hun rituelen of andere gebruiken mag mij altijd mailen of gewoon toevoegen op MSN. Ik zal jullie dan een lijst met vragen sturen.
Tnx

mailen kan naar: marihuanake@hotmail.com

groetjes,
Oud 15-01-2004, 20:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
misshien dat het hier nix mee te maken heeft, maarem, k ben bang dat je hier niet veel over vind. Ik denk dat als je iets in de buurt wil dat je beter bijv de ghetto's kan nemen ofzo. Of achterstandwijken, weet ik veel. Maar ben bang dat je over rasta's niet veel vind
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:32
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 15-01-2004 @ 21:09:
misshien dat het hier nix mee te maken heeft, maarem, k ben bang dat je hier niet veel over vind. Ik denk dat als je iets in de buurt wil dat je beter bijv de ghetto's kan nemen ofzo. Of achterstandwijken, weet ik veel. Maar ben bang dat je over rasta's niet veel vind
Des te groter de uitdaging dus
Oud 15-01-2004, 20:38
Verwijderd
Google ff op Jah dan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 06:35
AnneLieSe
AnneLieSe is offline
wel op internet vind je wel veel, maar op de meeste sites is het allemaal hetzelfde
Oud 16-01-2004, 08:44
merijn
merijn is offline
Ooit.... heel lang geleden.. (het lijkt wel een sprookje) zijn er een groep rasta's geëmigreerd naar Ethiopië. Deze rasta's wonen daar nu nog steeds volgens hun eigen cultuur en vormen echt een aparte groep. Dit is in Ethiopië sowieso niet zo moeilijk, want het land kent meer dan 80 verschillende stammen met eigen taal en cultuur.
Ze wonen daar is Shashemene en zijn een heel hecht groepje. Ze hebben er een museum (ik weet niet of het iets voorstelt maar het museum staat er).

Als je meer wil weten mag je me mailen: merijn85@hotmail.com

Merijn
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:52
extinction
extinction is offline
Voor een heel algemene, maar wel overzichtelijke inleiding over Rasta's, kan je ook kijken in 'Jong' (50 jaar subcultuur in Nederland). Daarin vertellen Rasta's zelf over hun cultuur.

En inderdaad zoeken op Jah
Oud 16-01-2004, 20:42
Shadina
Shadina is offline
Er is zo'n boek dat Jong! heet.. daarin staat allemaal informatie over de verschillende subculturen.. dus ook over rasta's. Daar heb ik mijn informatie ook vandaan gehaald. Ik mail je wel wat ik heb dan. Maar in dat boekje kun je dus nog meer informatie vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:45
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
extinction schreef op 16-01-2004 @ 11:52:
Voor een heel algemene, maar wel overzichtelijke inleiding over Rasta's, kan je ook kijken in 'Jong' (50 jaar subcultuur in Nederland). Daarin vertellen Rasta's zelf over hun cultuur.

En inderdaad zoeken op Jah
Zag geeneens dat jij het er al had gezet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:49
Verwijderd
Ik ben ooit op een site geweest waar informatie op stond.. ik zal eens even kijken of ik dat nog terug kan vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten