![]() |
|
![]() |
Hey, ik ben Annelies en ik moet een werk maken voor sociologie over een andere cultuur en hun gebruiken. Ik heb voor de rasta's gekozen en zoek daarom informatie. Iedereen die dan ook maar iets afweet van hun rituelen of andere gebruiken mag mij altijd mailen of gewoon toevoegen op MSN. Ik zal jullie dan een lijst met vragen sturen.
Tnx mailen kan naar: marihuanake@hotmail.com groetjes,
|
![]() |
|
Ooit.... heel lang geleden.. (het lijkt wel een sprookje) zijn er een groep rasta's geëmigreerd naar Ethiopië. Deze rasta's wonen daar nu nog steeds volgens hun eigen cultuur en vormen echt een aparte groep. Dit is in Ethiopië sowieso niet zo moeilijk, want het land kent meer dan 80 verschillende stammen met eigen taal en cultuur.
Ze wonen daar is Shashemene en zijn een heel hecht groepje. Ze hebben er een museum (ik weet niet of het iets voorstelt maar het museum staat er). Als je meer wil weten mag je me mailen: merijn85@hotmail.com Merijn |
![]() |
|
Voor een heel algemene, maar wel overzichtelijke inleiding over Rasta's, kan je ook kijken in 'Jong' (50 jaar subcultuur in Nederland). Daarin vertellen Rasta's zelf over hun cultuur.
En inderdaad zoeken op Jah ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
ENQUETE voor mijn eindwerk Manni_D | 26 | 25-02-2008 14:49 | |