Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 20:17
Juvenile
Juvenile is offline
Dat valt me de laatste tijd op. Mensen hebben vaak een hekel aan mensen die zich een beetje anders kleden of gedragen, of zelfs aan mensen die in een ander land wonen of een andere taal spreken, laat staan een andere huidskleur hebben. Maar laten we het nu vooral over kleding en gedrag hebben. Alto's zitten op de grond en stinken. Gothics willen dood en zijn veel te eng. En dat allemaal op een toontje of het een wereldramp is. Ze zijn net iets anders dan de gemiddelde burgertrut en worden meteen voor alles wat niet mooi is uitgemaakt. Bijvoorbeeld dit topic. Alto's zitten op de grond. Meteen oorlog. Waarom?

Doe jij dat ook? Waarom wel of niet? Wat vind je ervan als anderen het doen?

Ik vind het zo'n onzin eigenlijk. Ik wil niemand hier persoonlijk aanvallen, dat is het niet. Maar waarom doen mensen dit zomaar, ook op het forum?
Oud 23-01-2004, 20:19
Catullus
Catullus is offline
Meestal vallen verschillen me al niet al teveel op en als ze me dat wel doen, probeer ik ze absoluut niet te emphaseren of erover te praten en als ik er slechte gedachten bij heb, bestraf ik mezelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:20
mmmm
mmmm is offline
Nou, ik vind het voornamelijk irritant dat van die lui op de grond zitten, voor de rest maakt het me niks uit dat ze daar zitten of wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:21
LaResistance
LaResistance is offline
Welcome to the real world...

Ik vind van mezelf niet dat ik neerkijk op mensen die er anders uitzien, een andere taal spreken waar ik bij ben, een andere religie hebben, een andere huidskleur hebben of een andere mening hebben, live and let live. Ik moet wel bekennen dat ik stiekem wel eens neerkijk op mensen die dit allemaal wél doen.
Oud 23-01-2004, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik erger me alleen aan een groep weirdo's die bij ons op school altijd op de begane grond zitten. Ze zijn echt te idioot voor woorden. Niet alleen komen ze in gordijnen en gewaden naar school en hebben ze piercings waar je ze niet zou verzinnen; daar zou ik me nog niet aan storen, moeten ze zelf weten. Maar dat gedrag! De hele tijd rondrennen of ze van de kleuterschool komen, over de grond heen rollen, op de grond op mekaar liggen, de hele doorgang blokkerend. Ze springen de hele tijd bij mekaar in de rug en de nek, moeten iedereen die ze kennen knuffelen. En aan mensen die toevallig langskomen, die ze totaal niet kennen, vragen ze dingen zoals bv "Ruk jij je wel eens af?"

Nou heten die mensen die daar zitten toevallig alto's en gothic's, maar ik hou niet van dat naampjes geven aan mensen. Als het geen alto's of gothic's waren en ze gedroegen zich op eenzelfde manier zo irritant vreemd, zou ik me er ook aan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:25
Nuck
Nuck is offline
Hmm nee. Ik schijn wel vaak arrogant over te komen waardoor mensen gaan denken dat ik een hekel aan ze heb, maar als ze met me gaan praten, merken ze dat ik hartstikke cool ben .
Oud 23-01-2004, 20:26
Boogie
Boogie is offline
Dat noem ik gezonde arrogantie
Oud 23-01-2004, 20:36
Paris
Paris is offline
Citaat:
Catullus schreef op 23-01-2004 @ 21:19:
Meestal vallen verschillen me al niet al teveel op en als ze me dat wel doen, probeer ik ze absoluut niet te emphaseren of erover te praten en als ik er slechte gedachten bij heb, bestraf ik mezelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:46
battlestar
battlestar is offline
eh nee? en als anderen dat doen vind ik het stom.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:47
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, valt wel mee bij mij hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:00
Fortisi
Fortisi is offline
Ik probeer mensen te beoordelen op gedrag, niet op uiterlijk (probeer ja)
Als hun gedrag heel erg afwijkt van de mijne, dan heb ik een hekel aan die persoon, nouja hekel is een groot woord, het ergert mij...
Soms betrap ik mezelf op vooroordelen, omdat ik gewoon uit ervaring weet dat de meeste mensen die een bepaalde kledingstijl hebben, ook een bepaald gedrag hebben die mij niet aanstaat, en dan heb ik het over huppel-blije-regenboog-knuffoll-alto's, de ik-ben-zwaar-satanistisch-en-depressief-en-iedereen-moet-het-weten-goth's en de is-mijn-rokje-wel-kort-genoeg-breezah's...

De rest mag ik opzich wel
Oud 23-01-2004, 21:01
Verwijderd
Iedereen is stom behalve ik
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Eigenlijk kan het mij geen reet interesseren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:13
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, want dat zou betekenen dat ik een hekel heb aan iedereen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:17
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 23-01-2004 @ 22:13:
Nee, want dat zou betekenen dat ik een hekel heb aan iedereen.
Oud 23-01-2004, 21:51
Verwijderd
lekkah eenzaam
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:55
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 23-01-2004 @ 21:17:
Dat valt me de laatste tijd op. Mensen hebben vaak een hekel aan mensen die zich een beetje anders kleden of gedragen, of zelfs aan mensen die in een ander land wonen of een andere taal spreken, laat staan een andere huidskleur hebben. Maar laten we het nu vooral over kleding en gedrag hebben. Alto's zitten op de grond en stinken. Gothics willen dood en zijn veel te eng. En dat allemaal op een toontje of het een wereldramp is. Ze zijn net iets anders dan de gemiddelde burgertrut en worden meteen voor alles wat niet mooi is uitgemaakt. Bijvoorbeeld dit topic. Alto's zitten op de grond. Meteen oorlog. Waarom?

Doe jij dat ook? Waarom wel of niet? Wat vind je ervan als anderen het doen?

Ik vind het zo'n onzin eigenlijk. Ik wil niemand hier persoonlijk aanvallen, dat is het niet. Maar waarom doen mensen dit zomaar, ook op het forum?
toch leuk dat je het zelf ook doet
Ik probeer het zo min mogelijk niet te doen. Maar als er meisjes in de kroeg voorbij lopen met veel te kleine truitjes en veel te lage broeken ga ik me wel eens afvragen waar ze mee bezig zijn..

(misschien doe ik het soms toch wel heel erg)
Oud 23-01-2004, 22:11
Dminor
Dminor is offline
Oh woeptiedoe, wat een lol. 'Kijk mij, ik draag alleen zwart en ben aanhanger van de wiccatheorieën die ik eigenlijk niet snap maar die voor jou wel bijzonder bijzonder moeten ogen.' Ik kan niet tegen mensen die niet zichzelf zijn, maar zichzelf eerst zo nodig een stempel op moeten drukken. Zich willen onderscheiden door ergens bij te horen waar anderen niet bij horen, daar kan ik niet tegen. Het is een toneelspel waar wij worden geacht in te trappen.

Natuurlijk is het niet erg je anders te kleden of gedragen, zo lang het maar uitbeeldt wat jij graag wilt, en niet wat een of andere rare subcultuur van jou wil.
Oud 23-01-2004, 22:12
Verwijderd
nou kijk een hekel kan ik niet zeggen
maar vind het wel jammer voor ze dat ze niet zoals mij zijn
aangezien ik redelijk tegen perfectie aanzit

ff serieus
je mag wel anders zijn, zolang je maar niet zo overdreven gaat doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:17
Verwijderd
Ik heb alleen een hekel aan mensen die arrogant zijn (en zelfs dan blijf ik beleefd). Verder aan niemand
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:17
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-01-2004 @ 21:21:
Ik vind van mezelf niet dat ik neerkijk op mensen die er anders uitzien, een andere taal spreken waar ik bij ben, een andere religie hebben, een andere huidskleur hebben of een andere mening hebben, live and let live. Ik moet wel bekennen dat ik stiekem wel eens neerkijk op mensen die dit allemaal wél doen.

Idem.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:20
Verwijderd
Nee, gelukkig niet, dat zou binnen afzienbare tijd het einde van mijn leven betekenen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:25
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ja eigenlijk wel, ik heb een hekel aan mensen die me lastig vallen en dat doe ik zelf eigenlijk nooit
en dat kan varieren van een irritant schreeuwend 12 jarige oplichtende kutalto, tot een breezersnol van 89 kilo die een rokje aandoen alsof ze 55 kilo weegt
Oud 23-01-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 23-01-2004 @ 23:25:
ja eigenlijk wel, ik heb een hekel aan mensen die me lastig vallen en dat doe ik zelf eigenlijk nooit
en dat kan varieren van een irritant schreeuwend 12 jarige oplichtende kutalto, tot een breezersnol van 89 kilo die een rokje aandoen alsof ze 55 kilo weegt
Bedoel je nou de manier waarop ze het aantrekt of het rokje zelf?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:29
De Veroorzaker
Citaat:
perseus schreef op 23-01-2004 @ 23:27:
Bedoel je nou de manier waarop ze het aantrekt of het rokje zelf?
dat tweede sowieso, dat eerste ook denk ik maar daar ben ik nog nooit bij geweest (hey misschien bestaat God toch)
Oud 23-01-2004, 22:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2004 @ 23:17:
Ik heb alleen een hekel aan mensen die arrogant zijn (en zelfs dan blijf ik beleefd). Verder aan niemand
ditto... mensen die mij niet kennen en me aankijken alsof ik debiel ben en dan gaan lachen, daar kan ik gewoon geen respect voor opbrengen. (Net nog een mannetje, die moest even heel erg hard duidelijk maken dat ik er niet uit zie. )
Maar zolang mensen aardig zijn tegen mij ben ik 't ook tegen hun.
Oud 23-01-2004, 22:36
De Veroorzaker
^ misschien ben je wel lachwekkend?
ik moet ook wel eens gigantisch om iemand lachen, en dan kan ik me vaak niet inhouden
Oud 23-01-2004, 22:39
Verwijderd
ik heb geen hekel aan mensen die anders zijn... soms zijn mensen die een beetje anders zijn of een beetje gek lijken juist hardstikke leuk maar mensen die willen opvallen onder het mom ik-ben-anders-omdat-ik-er-apart-uit-zie kunnen een diss verwachten omdat ze netzo doorsnee zijn als ieder ander mens
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:49
Verwijderd
Ja. Ik haat iedereen die niet honderd procent hetzelfde is als ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:51
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 23:49:
wat een geweldig leven moet jij dan hebben
Oud 23-01-2004, 22:55
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Wat een nare man ben jij. (Altijd als eens willen zeggen )
Oud 23-01-2004, 22:56
PV
PV is offline
Ach, een hekel eraan hebben is een groot woord
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:07
Verwijderd
Ik heb een hekel aan domme mensen. Oh wacht, die zijn niet anders dan ik.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-01-2004 @ 23:39:
ik heb geen hekel aan mensen die anders zijn... soms zijn mensen die een beetje anders zijn of een beetje gek lijken juist hardstikke leuk maar mensen die willen opvallen onder het mom ik-ben-anders-omdat-ik-er-apart-uit-zie kunnen een diss verwachten omdat ze netzo doorsnee zijn als ieder ander mens
Dat is gewoon arrogant
ik heb het dus over die mensje
Oud 24-01-2004, 00:32
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Inderdaad.
Oud 24-01-2004, 07:22
Lionheart
Nee, wrm zou ik? Ieder mens is anders.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:29
Verwijderd
neeh, maar voor communisten , alto's en skaters maak ik een uitzondering , dus.............. eigenlijk wel jah , als het 1 van die 3 groepen is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:31
Smartsmartass
Smartsmartass is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:00
Quiana
Quiana is offline
Nee. Ik heb wel een hekel aan mensen met bepaalde vervelende
eigenschappen ed, maar dat moet kunnen lijkt me. Bovendien
blijf ik ook dan nog vrij aardig ed (iig niet heel hatelijk oid), dus.
Oud 24-01-2004, 09:06
Verwijderd
Nee
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:54
telluriet
telluriet is offline
Nee.

Ik heb wel een hekel aan een boel mensen, maar dat heeft niks met 'anders' zijn te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:52
Silver rain
Silver rain is offline
Nee. Wel heb ik een hekel aan mensen die bepaalde karakters hebben. Zoals mensen die anderen pesten of uitschelden zonder reden. Dan heb ik meteen een hekel aan die personen ja.
Oud 24-01-2004, 12:01
Verwijderd
niet echt,ik heb mensen uit allerlei "subculturen" in mijn vriend/kenissenkring zitten,en probeer mensen ook zo min mogelijk op uiterlijk te beoordelen.
maar sommige mensen moet ik niet,ook al heb ik er nooit mee gepraat,het komt dan door bepaald gedrag waar ik me aan stoor
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:05
Wawl
Wawl is offline
Ik accepteer iedereen, behalve stinkalto's.
Oud 24-01-2004, 13:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, heb ik niet. Dan zou ik een hekel moeten hebben aan alle andere mensen op deze wereld (inclusief vrienden en familie), want ieder mens is anders in hun gedrag en uiterlijk...
Oud 24-01-2004, 13:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik heb een hekel aan alto's, gothics, eikels, vervelende mensen, mensen die denken dat het leuk is om anderen te pesten, arrogante rijkeluiblagen, communisten en vele anderen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:03
fractuur
fractuur is offline
Ik heb alleen een hekel aan mensen die geen respect voor mij kunnen opbrengen op welke manier dan ook. Ongeacht kleding, huidskleur, weet ik veel wat.

Het doet me trouwens wel wat hoe gothics gekleed gaan.. helemaal in het zwart en niet de leukste combi's Maar daar hoor je me verder echt niet over, zolang ik er -behalve visueel - geen last van heb.
Oud 24-01-2004, 17:13
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Nee niet echt, iedereen heeft wel iets goeds in zich denk ik

Ik kan me wel ergeren aan mensen, maar dat kan ik ook aan mensen die hetzelfde zijn
Oud 24-01-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 23-01-2004 @ 23:55:
Wat een nare man ben jij. (Altijd als eens willen zeggen )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:16
Verwijderd
Zucht, ik merk al dat mensen een minderwaardigheidscomplex krijgen... ik zit wel met iedereen op de grond dan.

Behalve als het koud is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten