Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 23:00
Droyd
Droyd is offline
Een klasgenoot van me moet scripts van zijn eigen pc op een linux phpserver zien te krijgen. Hij kan connectie maken met de webserver via putty. Via de webserver kan je dan gewoon connectie maken met de phpserver die in het netwerk staat.

Hoe krijgt bestanden van zijn pc op de phpserver?
Ik heb zelf nog nooit met linux gewerkt dus het spijt me als ik vervelend over kom. Ik ben gewoon zelf nieuwsgierig.
Oud 26-01-2004, 07:41
Koen
Koen is offline
Draait er een FTP daemon op? Zoja, dan kan je via FTP verbinding maken met die Pc en de files overzetten.

Het kan ook zijn dat er geen FTP daemon op mag/kan/wil draaien. Een alternatief is dan gebruik te maken van WinSCP of een dergelijke client, die verbinding maakt via de SSH daemon op de Linux server (die daarvoor wel de SCP service enabled moet hebben).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 12:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als er toch PHP opstaat, kan hij natuurlijk ook een simpel uploadscript gebruiken. Dan upload je je bestanden via een webpagina middels HTTP.
Oud 26-01-2004, 23:16
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-01-2004 @ 13:11:
Als er toch PHP opstaat, kan hij natuurlijk ook een simpel uploadscript gebruiken. Dan upload je je bestanden via een webpagina middels HTTP.
Idd, dat stelde hij zelf voor maar dat vond ik omslachtig. Maar als jij het zegt

Is er dan geen mogelijkheid om gewoon bestanden te kopieren naar de server via command opdrachten. Ik heb immers geen idee welke services er draaien.

Dat WINSCP zou wel eens kunnen werken idd, eens uitproberen. Is SCP standaard enabled? Nu ja, ik probeer het wel eens uit.
Thx beide

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 05:44
dystopia
dystopia is offline
http://www.putty.nl/download.html
ff additionele putty utils installeren:
psftp
pscp
Reageren

Regels voor berichten