Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
tegen. Die jongeren worden ook oud en dan heb je dus steeds meer jongeren nodig om die inmiddels oudjes te 'ondersteunen' (en wordt nederland btw ook steeds, en in steeds sneller tempo, voller). Als 'onze' jongerengeneratie nu gewoon een 'normaal' aantal kinderen krijgt lijkt mij het zich vanzelf oplossen. Bij te weinig kinderen blijf je een tekort houden, bij teveel krijg je in de toekomst (als zij groot zijn) mogelijk weer een tekort.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik zeg niet dat het moet gebeuren, ik zeg alleen dat als de vergrijzing zo erg is, dat er best wel oplossingen voor zijn.
||
![]() |
Citaat:
daar zit het probleem. ik weet een hele andere oplossing: de pensioensgerechtigde leeftijd afhankelijk maken van de levensverwachting. wanneer is die grens van 65 jaar vastgesteld? 30 jaar geleden? en hoe oud werd men toen? 70, 75? vind je het heel gek dat er steeds minder mensen werken, als diezelfde grens nog steeds geldt nu mensen gemiddeld veel ouder worden? ontopic: dom idee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar gaan we weer!!!!!!!!! alweer iemand die niet weet wat nuancering is........ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat lost het probleem toch niet op, maar verschuift het naar de toekomst. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
het klinkt behoorlijk rechts wat ik zei, dat weet ik ook wel maar dat ben ik helemaal niet. maar ik vind het heel raar dat die grens nooit is veranderd. vroeger werkte je tot je 65e, dan had je nog een paar jaartjes pensioen, en dan was het over. maar nu werk je tot je 65e, mensen van die leeftijd die ik ken zouden best nog wel wat jaartjes door kunnen werken, en je hebt 20 jaar pensioen. vergrijzing! verhouding werkenden ![]() ja, goh, gek he? |
![]() |
|
Verwijderd
|
De leeftijd moet inderdaad omhoog, de meeste mensen stoppen al op hun 63e, wat tegen gegaan moet worden. Als je de leeftijd op 67 zet, dan stoppen de mensen op hun 65 zoals het hoort
![]() Verder lijkt mij een verhoging van de belasting en een beter besteding van de middelen in nederland ook zeer zinvol en effectief. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
-> meer onderwijs nodig, dus meer leerkrachten nodig -> meer voedsel nodig: meer banen id landbouw ofzo.. -> ed. Maar dat lost niet alle werkeloosheid uit de baan..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor wie het interesseert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar dat is weer moeilijk met de emancipatie van de vrouw (die ik zelf steun). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vergrijzing is het probleem dat we in 50 jaar van 5 kinderen per gezin naar 2 kinderen per gezin zijn gegaan, dan houd je erg veel oudere mensen over en relatief gezien minder jonge. Dat probleem lost zich toch vanzelf op. Als je ze uit het buitenland haalt, houd je dat oude 5 kinderensysteem kunstmatig intact. We moeten nu alleen even door de zure appel heen...
|
![]() |
lol @ al die voorgestelde regeltjes. Pensioensgerechtigde leeftijd omhoog etc. Ik weet het niet hoor, maar ik wil wel zelf bepalen wanneer ik stop met werken (ws. zo vroeg mogelijk) en of ik kinderen krijg (nee).
Je kan dit toch nooit oplossen, hoe wil je in vredesnaam controle uitoefenen op zoiets, zonder de vrijheid van mensen te beperken? Dat gaat al miljoenen jaren door puur toeval, laat het gewoon lekker doorgaan. (baron) Al komt er een meerderheid nederlanders met een donkere huiskleur, so what? Dan sterven blonde mensen toch uit, niet alsof iemand daar last van heeft toch? En al zijn er veel oma's en opa's, dan worden de belastingen toch lekker hoog, boeie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En veel geld hoeft niet gelukkig te maken, maar het maakt het leven wel eenvoudiger, vooral als Zalm weereens de beuk erin gooit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als je nederland helemaal naar de klote wil hebben moet je het zo doen, trouwens, de vergrijzing lost zichzelf toch binnen de kortste keren op, op dit soort onnatuurlijke oplossingen volgen hoe dan ook problemen, die veel groter zijn dan de vergrijzing zelf. Dan zou half nederland arabisch zijn, de rest afrikaan. Van de idioten is het.
|
![]() |
|
|