Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 11:14
Bottler
Bottler is offline
Ik wil een tv kaart kopen maar ik weet echt niet welke. Ik heb ook al een heel groot verschil in prijs tussen sommige gezien maar ik weet echt niet wat sommige dan zo veel meer kunnen. Alles wat ik wil kunnen doen is goed tv kijken wanneer mijn beeld op 1280*1024 staat in windows. Ik wil ook op kunnen nemen in mpeg2. Of iniedergeval in iets zodat ik er daarna mpeg2 van kan maken (Svcd). Heeft iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 14:43
Bottler
Bottler is offline
Kan niemand me helpen ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:29
Koen
Koen is offline
Ik heb onlangs de Asus TV Card Retail gekocht. Ben er erg over te spreken. Beeldkwaliteit is goed, en wordt geleverd met een degelijke afstandsbediening. Alternatieven zijn de Terratec Cinergy 400 (zelfde decoderchip), Cinercy 600 (zelfde decoderchip maar met radio en RDS, kost wel 40 euro meer), of een Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe (10 bits decoder, maar geen stereo geluid).

Hiervoor had ik een Hauppage WinTV Radio. Best een leuke kaart, maar met verouderde 8 bit Brooktree decoder. Beeldkwaliteit daarvan is een stuk minder. De huidige Pinnacle Tv serie maakt ook nog gebruikt van die verouderde chipset. Daar zou ik dus bij uit de buurt blijven.

Maar misschien is 't wel handig om even je budget te vermelden.

Edit: Hou trouwens in je hoofd dat voor video opname een heleboel processorkracht vereist is, tenzij je een videokaart koopt met ingebouwde decoder. Die laatste kosten echter wel een boel meer...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:46
Bottler
Bottler is offline
Met goede beeldkwaliteit bedoel je dan dat het even goed is als gewoon tv kijken ? want dat wil ik wel. Ik wil er wel zon 90 to 100 euro aan uit geven. Ik heb het liefst ook stereogeluid. Ik heb athlon 2100+, 512 - 400mhz ddr, ge-force 5600 128mb. Dat ik kan opnemen vind ik zo eigenlijk een beetje het belangrijkst zodat ik daarna mooie svcd's kan maken. Is dat snel genoeg computer om op te nemen ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:57
ekki
ekki is offline
Mwah, opnemen van tv is nooit een hele goede kwaliteit, tv is gewoon niet zo heel erg goed.

Maar je kunt het proberen.

Ik heb overigens een medion-kaartje ofzoiets (MD9717, dat is als het goed is de chipset). Vast ook verouderd, maar ik vind 'm lekker werken met de goeie software!
Oud 19-01-2004, 19:18
Koen
Koen is offline
Citaat:
Bottler schreef op 19-01-2004 @ 19:46:
Met goede beeldkwaliteit bedoel je dan dat het even goed is als gewoon tv kijken ?
Nah kijk een filmpje ongecodeerd opnemen kost je gigantisch veel ruimte op hoge kwaliteit. De enige manier om dat te voorkomen is je opname on-the-fly coderen, maar dat gaat niet zonder kaart met mpeg encoder. Dat kost veel geld.

Dus je kan wel opnemen, maar dan in een lagere kwaliteit dan Tv.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:09
Puta
Puta is offline
welk prog gebruiken jullie btw om op te namen en hoe weet je of dit kan met je tv kaart?
Oud 19-01-2004, 20:25
ekki
ekki is offline
Dat ligt niet aan je tv-kaart (opnemen zelf, decoden heb ik het niet over), maar aan je software. Ik gebruik Fly 2000 tv. Maar die is niet voor elke tv-kaart. DScaler is gratis, maar daar kun je volgens mij niet mee opnemen.
Reageren

Regels voor berichten