Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 12:53
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hey,
Ik heb al een tijdje een relatie en het gaat wel goed, hij doet me lachen en is lief enzo. Alleen sommige kanten van hem kan ik minder goed verdragen . Maar dat is in iedere relatie wel zo zeker? En dan komt er nog bij dat hij zo aanhankelijk doet , hij spreekt over trouwen, en ons huisje later, en de kindjes. Maar ik ben 17, en das soms nog al beangstigend, ik wil nu nog niet hebben dat alles vast staat voor later, ik weet het, het is raar ik zou moeten blij zijn dat hij me zo graag ziet, maar toch...
Ik weet dat hij me doodgraag ziet, da heeft mij ook zoiets van met hem zou ik het nooit kunnen uitmaken, want dat overleefd hij niet allez ja, hij zou er echt kapot aan gaan, dat heeft hij ook al vaker gezegd dat ik de enigste ben die hem gelukkig kan maken.
Misschien klinkt het een beetje bitchig dat ik zo erover denk terwijl hij me zo graag ziet, hebben er nog dit? Wilt dit nu zeggen dat het ergens niet goed zit tussen ons?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 13:05
Verwijderd
Je moet niet bang zijn om het uit te maken omdat de ander het dan niet "zou overleven". Ik kan me voorstellen dat je je daardoor een beetje benauwd voelt, want je denkt dat je vanwege zijn ideeën bij hem moet blijven, omdat het anders zo zielig zou zijn. Je bent bang dat je het niet gewoon uit kunt maken, wanneer je de relatie niet meer ziet zitten. Je zou je dan waarschijnlijk erg schuldig voelen enzo.

Maarrr.. zo moet je niet denken. Je moet je niet verantwoordelijk voelen voor zijn welzijn. Ja natuurlijk moet je hem goed behandelen en hem niet op een botte manier laten stikken.. maar je moet natuurlijk wel eerlijk kunnen zijn over je gevoelens.

Samenwonen, trouwen, kinderen, da's allemaal nog zo ver weg. Daar hoef je je nog helemaal niet druk om te maken. Dat hij daar wel aan denkt is fijn, want dan weet je dat hij op dit moment iig erg gek op je is..

Tuurlijk overleeft die jongen het wel als jij het uitmaakt. Hij is nu gewoon erg gek op je, dus hij denkt dat hij het niet zou overleven. Hij is wat afhankelijker dan jij denk ik.
Voel je tot niets verplicht! Wees gewoon eerlijk, maar breng het wel een beetje subtiel. Je moet nl niet met hem mee gaan zwijmelen over de toekomst als je het eigenlijk niet meent.. dan geef je hem verkeerde ideeën.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:06
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
hij spreekt over trouwen, en ons huisje later, en de kindjes.

Nou ik vind het volkomen normaal dat je er zo over denkt..

Je bent nog jong en het is heel leuk om een vriend te hebben,
maar dat betekend heus niet dat je meteen zo serieus hoeft te zijn..

Ik bedoel, ik kan me ook niet voorstellen dat het ooit uit gaat met mijn vriendin enzo, maar de kans dat we altijd bij elkaar blijven, trouwen etc. etc. is vrij klein als je het een beetje realistisch bekijkt.

Heb t er gewoon es met m over.. Dat je nog niet aan kinderen wil denken betekend niet dat je niet van 'm houdt ofso.. En verder ist gewoon een teken dat ie veel om je geeft!

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:06
Stefanie
Stefanie is offline
Dit zegt niet dat er iets niet goed zit, maar dat hij al een stapje verder is dan jij. Hij denkt over dingen in de toekomst, terwijl jij nog helemaal niets wil weten van trouwen enzo. Ik weet eigenlijk niet wat je hier aan kan doen, het enige wat ik kan verzinnen is er met je vriend over praten. Misschien begrijpen jullie elkaar dan beter.

Maar je bent dus heel erg gelukkig en verliefd op hem, dus niet dat je met hem een relatie hebt omdat hij niet wil dat jij het uitmaakt, want dat is wel fout...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:39
juno
juno is offline
Leg hem uit dat je ook best graag wil trouwen en kindjes en de hele reutemeteut, maar later. Dat je nu nog wilt genieten van jullie jeugd, zonder zorgen. Dat je het heus met hem zult willen, als de tijd daar is, maar nu is de tijd voor jou nog niet rijp, en je vindt het een beetje benauwend om het daar nu al over te hebben.

Dat begrijpt hij heus wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:07
kleinedraak
Ja, ik snap best dat je heel gek op hem bent enzo. Maar dat is nu, en wie weet over 5jaar heb je een ander. Ik had dat ook, ik wilde vrij zijn maar mijn ex had het over samen op vakantie gaan, trouwen en kinderen. No thanx je bent nog jong en leef nu, en niet in de toekomst. Je hebt nog tijd zat om te trouwen en kinderen te krijgen en dat hoeft niet perse met je huidige vriend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:13
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 22-01-2004 @ 13:53:
hij spreekt over trouwen, en ons huisje later, en de kindjes.
Dat doen ik en m'n vriendje ook wel eens, is juist lachen beetje fantaseren over de toekomst.. kan me er niet echt iets bij voorstellen dat hij dat echt al serieus meent.
Maar als dat wel zo is kan ik me voorstellen dat je je beangstigend voelt. Ik zou er met hem over praten, gewoon zeggen dat hij te snel voor je gaat!
Reageren

Regels voor berichten