Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
pfrt. fichu, gepakt en geneegerd (hoe zeg je dat in het hollands eigenlijk?)
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Haha ik weet het!
schuine assymptoten heb ik begin dit jaar 5 VWO WEL gehad. Hoewel ik er een onvoldoende voor had, kon ik de dag na het proefwerk alle opdrachten wel. Herkansinkje dus maar. Ik zal deze vrij simpele som eens uitleggen Citaat:
dus 2x2+x-28=0 ABC-formule toepassen X= 3.5 b schuine assymptoot kun je vinden door de X richting oneindig te laten gaan, want dan komt de grafiek steeds dichter bij een bepaalde lijn te liggen, waar ie nooit over heen zal gaan. De schuine assymptoot genoemd. Als je X echter richting oneindig zal laten gaan zal de hele formule weggedeeld worden. Je bepaald de schuine assymp. door de formule staart-te-delen op de ouderwetse manier. Waar uit komt [code] 2x-1- ( 55x+28 / 2x2+x-28) Als je hier x --> oneindig invult dan zal het gedeelte tussen de haakjes worden weggedeeld en hou je alleen nog 2x-1 over. En voila daar is je schuine assymptoot. y=2x-1 (het kan zijn dat het gedeelte tussen de haakjes van de staartdeling door slordigheid niet helemaal klopt, maar dat maakt niet zo heelveel uit voor de uitkomst) zo moet het volgens mij BTW. Had je ook meetkunde in de toets met zo'n som van een zeepbel? Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 18:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de scheve assymptoot is iig wel goed, en die is iets belangrijker. |
![]() |
|
|