Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 22:07
rosey
rosey is offline
ok, ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar heb nog altijd mn twijfels of het echt wel iets zegt over jezelf, je omgeving, nabije toekomst ect...want je gaat toch zowiezo altijd wel linken leggen...
Advertentie
Oud 10-01-2004, 22:53
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
rosey schreef op 10-01-2004 @ 23:07:
ok, ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar heb nog altijd mn twijfels of het echt wel iets zegt over jezelf, je omgeving, nabije toekomst ect...want je gaat toch zowiezo altijd wel linken leggen...
Je zegt het zelf al . Ik zelf denk dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Net als met horoscopen uit tijdschriften, die kun je op bijna iedereen betrekken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik nog nooit naar iemand geweest ben die "profesioneel" kaarten legt.
Oud 11-01-2004, 00:23
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Nefiāth schreef op 10-01-2004 @ 23:53:
Je zegt het zelf al . Ik zelf denk dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Net als met horoscopen uit tijdschriften, die kun je op bijna iedereen betrekken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik nog nooit naar iemand geweest ben die "profesioneel" kaarten legt.
Wanneer ben je professioneel
Oud 11-01-2004, 02:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
het zijn kaarten, net zoiets als de toekomst voorspellen uit de televisiegids

werkt wel als je wil weten wat op tv is overigens
Oud 11-01-2004, 18:09
rosey
rosey is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 11-01-2004 @ 01:23:
kun je niet weten, volgens mij als jet goed kunt uitleggen
Oud 12-01-2004, 11:51
Verwijderd
Tarotkaarten voorspellen geen toekomst, ze zijn een medium om je onderbewustzijn aan het werk te zetten. Tuurlijk leg je linken, maar dat is nu net de bedoeling, ze bieden geen kant en klare oplossingen, je wult toch nog zelf (met je onderbewustzijn) moeten interpreteren.
Oud 12-01-2004, 14:26
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-01-2004 @ 12:51:
Tarotkaarten voorspellen geen toekomst, ze zijn een medium om je onderbewustzijn aan het werk te zetten. Tuurlijk leg je linken, maar dat is nu net de bedoeling, ze bieden geen kant en klare oplossingen, je wult toch nog zelf (met je onderbewustzijn) moeten interpreteren.
Offtopic: ik vind jouw avatar mooi...
Oud 12-01-2004, 18:17
Sannenas
Sannenas is offline
Citaat:
k ken iemand die is naar een vrouwtje geweest, en die vertelde haar van alles (zij had niks tegen dat vrouwtje gezegd) bijvoorbeeld dat haal vader dood was (is ie ook), ze zei zijn voledige naam enzo.... ze vertelde ook over d'r kinderen enzo... echt heel vaag, het klopt gewoon bijna allemaal....
k denk dat die wel professioneel was....

ik wil nogsteeds ook een keer naar die vrouw toe...
Oud 12-01-2004, 20:07
pe51
pe51 is offline
Citaat:
rosey schreef op 10-01-2004 @ 23:07:
De een kan beter met kaarten overweg als de ander. Dat ligt niet aan de kaarten, maar aan de persoon. En dan is het ook nog zo, dat de kaarten duidelijker zijn, als je het antwoord echt nodig hebt.

De een moet zich strikt houden aan wat de boeken zeggen over de betekenis, de ander moet het boek niet al te vaak openslaan en naar zijn of haar intuļtie luisteren.

Een manier om te oefenen is: elke dag een dagkaart trekken. Vaak is het ook goed, om leggingen die je doet, op te schrijven en ze dan een dag later nog eens na te kijken, misschien kom je dan op betere ideeėn.

Verder moet je natuurlijk ook begrijpen, dat de tarot niet iets is om toekomst te gaan voorspellen. Maar in principe is ie er om je bij je problemen te helpen. En daarvan kan een ónderdeel zijn: meer of minder toekomst voorspellen.

De kaarten helpen je eigenlijk, om te leven volgens jezelf. Zoals je eigen gevoel zegt, dat je zou moeten leven. Als je dat gevoel onduidelijk voelt, kunnen de kaarten dat soms duidelijker maken.

Dat verhaal van die oude vrouw hier in de topic, dat geloof ik wel. Omdat ik zelf ook ervaren heb, dat de tarot soms heel duidelijk kan zijn. Wanneer iemand het nodig heeft, meestal.

groeten, peter.
Oud 13-01-2004, 09:51
kleine wicca
kleine wicca is offline
Je moet de tarot niet zien als iets buiten jezelf wat voor jou de toekomst kan voorspellen. Het is enkel een middel om problemen van een andere kant te kunnen bekijken, en zo kun je misschien op die manier een oplossing ergens voor vinden. Zo blijf je er niet steeds over piekeren en in rondjes achteruit rennen, maar ga je eraan werken. Bij mij werkt het vaak heel goed, als ik ergens mee zit....voor mij is het een manier om het probleem als een apart ding te zien, ipv als deel van mijzelf. Zo kun je dichter bij jezelf komen...en idd, de linken leg je altijd, omdat het leven van een mens oneindig veelzijdig is! en dat is mooi.
Oud 13-01-2004, 09:52
artless
artless is offline
Ho, wacht. Daar ga jij mij het fijne van uitleggen. Pretty please?
Oud 15-01-2004, 15:32
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
maar toch vind ik dat de tarot kaarten uit het "verleden"wel aardig kloppen! mijn vriendin legt wel eens kaarten bij mij (1 keer in het half jaar) en dan klopt het meeste toch wel aardig! (je moet natuurlijk niet alles te nauw nemen)
Oud 23-01-2004, 23:32
CryperA
CryperA is offline
Het zegt ook gewoon veel over de persoon zelf, hoe het leven op het moment staat en hoe ze problemen kunnen oplossen.

Met een boek werken is echt moeilijk, persoonlijk bekijk ik de boeken nauwelijks. Het is fijn om er dingen uit te pikken en toe te passen, maar je eigen gevoel bij elke kaart is ook zo handig.

Maar goed, de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van
Oud 25-01-2004, 12:09
grandmommy
grandmommy is offline
ikzelf heb ook een tijdje tarot getrokken en daarvan werden inzichten in problemen en in mijzelf veel duidelijker, maar ik zie het niet als iets magisch, gewoon met energie naar mijn mening
Oud 25-01-2004, 15:59
:) L. :)
:) L. :) is offline
De uitleg bij tarotkaarten is opzich wel 'standaard', maar ik denk dat je een kaart op een bepaald moment niet voor niks trekt, dus dan moet je die standaard uitleg bij een kaart eens goed doorlezen en dan kijken wat uit die tekst voor jou belangrijk is. Ik heb wel vaker gehad dat ik het onduidelijk vond, dat ik besloot nog maar een kaart te trekken voor betere uitleg, en dat ik gewoon dezelfde kaart trok, omdat het gewoon om die kaart ging.
Oud 25-01-2004, 17:50
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
CryperA zei: "de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van"

ALLE Tarot spellen zijn opgebouwd uit de kleine en grote arcana. Als de kaarten niet zo opgebouwd zijn, zijn het geen Tarot kaarten! Je noemt ze dan meestal orakel kaarten.
Leren werken met de arcana is even wennen en je moet ermee oefenen, maar het is prima te doen als je de onderliggende betekenissen van de kleuren en nummers kent.

En wat betreft de eerste post in deze discussie - jij geeft de antwoorden, jij legt de links. Dat is nou juist de bedoeling! De kaarten zijn enkel een hulpmiddel om je eigen intuitie te laten spreken.
Oud 25-01-2004, 19:06
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
PurpleMyst schreef op 25-01-2004 @ 18:50:
ALLE Tarot spellen zijn opgebouwd uit de kleine en grote arcana. Als de kaarten niet zo opgebouwd zijn, zijn het geen Tarot kaarten! Je noemt ze dan meestal orakel kaarten.
O foutje In dat geval trekken dus die typische tarotkaarten me absoluut niet, maar werk ik liever met de orakel kaarten.
Oud 25-01-2004, 20:43
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Met welke orakel kaarten werk je het meest?
Oud 25-01-2004, 21:52
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
Oeh late reactie. Hehehe dat is een goeie. Als je iig niet net als ik kaartjes zit te leggen en overal de handleiding bij nodig hebt .
(Het zou ook redelijk lomp staan als je bij iemand bent die "professioneel" kaarten legt en diegene zegt: "Ff de handleiding erbij pakken." )
Oud 26-01-2004, 09:23
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Haha dat is mij bij een paranormaal beurs een keer gebeurt. Werkelijk, dan ga je daar toch niet zitten?

Ik geloof niet dat er zoiets bestaat als een prof. Tarotlegger. Als je denkt dat je het goed genoeg kunt om ook voor anderen te gaan leggen kun je dat gaan doen.
Oud 26-01-2004, 11:33
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
PurpleMyst schreef op 25-01-2004 @ 21:43:
Met welke orakel kaarten werk je het meest?
Gypsy lenormand (hardstikke fijne), zigeuner waarzegkaarten(goede aanvulling op de lenormand kaarten), elfenorakel (mooie kaarten maar het is meer een 'eindkaart' zeg maar die je als conclusie kan pakken) , een dierenorakel (die moet ik nog wel oefenen, zijn ook ontzettend mooi) en verder heb ik hier nog een tarotsutra liggen, maar dat is dus wel met een kleine en grote arcana, ik kan het allemaal niet onthouden. Deze ben ik ook helemaal aan het vertalen.

hmm, het ziet er wel een beetje warrig uit zo maar ja

wat plaatjes
Oud 26-01-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 12-01-2004 @ 15:26:
Offtopic: ik vind jouw avatar mooi...
Offtopic: Dank je tekening van een vriend oor mij, heb hem wel in negatief gezet
Advertentie

Regels voor berichten