Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Tarotkaarten voorspellen geen toekomst, ze zijn een medium om je onderbewustzijn aan het werk te zetten. Tuurlijk leg je linken, maar dat is nu net de bedoeling, ze bieden geen kant en klare oplossingen, je wult toch nog zelf (met je onderbewustzijn) moeten interpreteren.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
k denk dat die wel professioneel was.... ik wil nogsteeds ook een keer naar die vrouw toe... |
![]() |
||
Citaat:
De een moet zich strikt houden aan wat de boeken zeggen over de betekenis, de ander moet het boek niet al te vaak openslaan en naar zijn of haar intuļtie luisteren. Een manier om te oefenen is: elke dag een dagkaart trekken. Vaak is het ook goed, om leggingen die je doet, op te schrijven en ze dan een dag later nog eens na te kijken, misschien kom je dan op betere ideeėn. Verder moet je natuurlijk ook begrijpen, dat de tarot niet iets is om toekomst te gaan voorspellen. Maar in principe is ie er om je bij je problemen te helpen. En daarvan kan een ónderdeel zijn: meer of minder toekomst voorspellen. De kaarten helpen je eigenlijk, om te leven volgens jezelf. Zoals je eigen gevoel zegt, dat je zou moeten leven. Als je dat gevoel onduidelijk voelt, kunnen de kaarten dat soms duidelijker maken. Dat verhaal van die oude vrouw hier in de topic, dat geloof ik wel. Omdat ik zelf ook ervaren heb, dat de tarot soms heel duidelijk kan zijn. Wanneer iemand het nodig heeft, meestal. groeten, peter. |
![]() |
|
![]() |
Je moet de tarot niet zien als iets buiten jezelf wat voor jou de toekomst kan voorspellen. Het is enkel een middel om problemen van een andere kant te kunnen bekijken, en zo kun je misschien op die manier een oplossing ergens voor vinden. Zo blijf je er niet steeds over piekeren en in rondjes achteruit rennen, maar ga je eraan werken. Bij mij werkt het vaak heel goed, als ik ergens mee zit....voor mij is het een manier om het probleem als een apart ding te zien, ipv als deel van mijzelf. Zo kun je dichter bij jezelf komen...en idd, de linken leg je altijd, omdat het leven van een mens oneindig veelzijdig is!
![]() ![]()
|
maar toch vind ik dat de tarot kaarten uit het "verleden"wel aardig kloppen! mijn vriendin legt wel eens kaarten bij mij (1 keer in het half jaar) en dan klopt het meeste toch wel aardig! (je moet natuurlijk niet alles te nauw nemen)
|
Het zegt ook gewoon veel over de persoon zelf, hoe het leven op het moment staat en hoe ze problemen kunnen oplossen.
Met een boek werken is echt moeilijk, persoonlijk bekijk ik de boeken nauwelijks. Het is fijn om er dingen uit te pikken en toe te passen, maar je eigen gevoel bij elke kaart is ook zo handig. Maar goed, de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van ![]()
|
![]() |
De uitleg bij tarotkaarten is opzich wel 'standaard', maar ik denk dat je een kaart op een bepaald moment niet voor niks trekt, dus dan moet je die standaard uitleg bij een kaart eens goed doorlezen en dan kijken wat uit die tekst voor jou belangrijk is. Ik heb wel vaker gehad dat ik het onduidelijk vond, dat ik besloot nog maar een kaart te trekken voor betere uitleg, en dat ik gewoon dezelfde kaart trok, omdat het gewoon om die kaart ging.
|
![]() |
|
CryperA zei: "de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van"
ALLE Tarot spellen zijn opgebouwd uit de kleine en grote arcana. Als de kaarten niet zo opgebouwd zijn, zijn het geen Tarot kaarten! Je noemt ze dan meestal orakel kaarten. Leren werken met de arcana is even wennen en je moet ermee oefenen, maar het is prima te doen als je de onderliggende betekenissen van de kleuren en nummers kent. En wat betreft de eerste post in deze discussie - jij geeft de antwoorden, jij legt de links. Dat is nou juist de bedoeling! De kaarten zijn enkel een hulpmiddel om je eigen intuitie te laten spreken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() (Het zou ook redelijk lomp staan als je bij iemand bent die "professioneel" kaarten legt en diegene zegt: "Ff de handleiding erbij pakken." ![]() |
![]() |
|
Haha dat is mij bij een paranormaal beurs een keer gebeurt. Werkelijk, dan ga je daar toch niet zitten?
Ik geloof niet dat er zoiets bestaat als een prof. Tarotlegger. Als je denkt dat je het goed genoeg kunt om ook voor anderen te gaan leggen kun je dat gaan doen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() hmm, het ziet er wel een beetje warrig uit zo maar ja wat plaatjes ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Topmomenten uit je gamecarriere Daboman | 152 | 26-08-2005 21:41 | |
Psychologie |
tarotkaarten cherrie | 9 | 20-08-2005 07:35 | |
De Kantine |
Gezellig a_augurkje | 67 | 16-02-2004 16:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vraagje aan christenen salacia | 52 | 16-01-2003 21:11 | |