Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ook al spring ik nu van de brug dan doe ik dat omdat ik daar gelukkig van word. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat sommige politiek-obsessieve mensen ook een ander levensdoel hebben: nl. hun idee verwezenlijken. En bij kapitalisten: zoveel mogelijk geld & macht uiteraard. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vergaren is streven naar geluk eten is streven naar geluk lopen is streven naar geluk ademen is streven naar geluk streven naar geluk is begeerte leven is begeerte |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
awel, mijn punt is ook niet zozeer gemaakt met deze filosofische discussie. Wat ik bedoelde is meer dat je vraagstelling diepdenkende mensen de verkeerde kant op kan leiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in het geval van moeder theresa en co: misschien waren ze wel zo geobsedeerd door hun godsdienst dat ze alles deden om dat na te leven, en kon het geluk van anderen hun weinig schelen... Dus hun levensdoel is dan naleven van hun godsdienst. |
![]() |
|
heb er nog nooit overnaged8 wat mijn levensdoel is... ik zweef maar een btje door de jaren heen,.. doe mijn best op sgol,.. en probeer de andere dingen die ik doe zo goed moeglijk te doen,... het zal wel goed komen...
||
![]() |
Citaat:
Stel, we nemen persoon A. Persoon A is in volledige stilstand. Hij doe niets. Nu is er taak B. Taak B kan alles zijn wat je maar kunt bedenken. Bijvoorbeeld de vuilnis buiten zetten. Waarom zou persoon A taak B gaan uitvoeren? Waarom komt hij in beweging? Waarom doet hij iets? Omdat hij iets wil doen. Waarom wil hij iets doen? Omdat hetgeen wat hij doet, iets voor hem doet. Wat doet dat voor hem? Het geeft hem een hogere graad van geluk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat denk ik dus helemaal niet. Bijvoorbeeld: naar school gaan en huiswerk maken en dat soort lastige dingen, dat leidt misschien indirect tot geluk maar toch zeker niet direct? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel, je krijgt twee opties: 1. Je zal nooit van je leven meer iets doen, maar je bent heel gelukkig. 2. Je zal je hele leven blijven leren en dingen blijven doen, maar je wordt nooit gelukkig. Welke zou je kiezen? Ik ga voor optie 2, omdat ik dingen weten belangrijker vind dan heel gelukkig zijn. Klinkt misschien gek, maar ik leg het nog wel eens uit ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||