Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 13:14
Catullus
Catullus is offline
Ik kan echt niet meer stoppen, ik ben lid van verschillende fora, waaronder dit forum. Ik ben hier al verscheidene malen gebanned, maar ik kan echt niet stoppen. Ik moet het forum zien en die threads lezen en threads openen.

Op zich ben ik nu wel braaf en netjes en bezorg ik niemand last (want dat vond ik niet goed om te doen) maar ik zou zo graag gewoon vanuit mezelf willen stoppen. Maar elke keer als ik op bed lig mijn tentamen te leren bijvoorbeeld, denk ik aan het forum en sta ik weer op om te gaan computeren en even te kijken. En dan heb ik alle fora gehad, en dan is het weer tijd om het eerste forum in de rij te checken. En zo komt er nooit een eind aan.

Ik zit dus echt de hele godganse dag op MSN en allerlei fora en ik weet niet meer hoe ik ervanaf moet komen. Help!
Advertentie
Oud 26-01-2004, 13:18
Lorelei
Lorelei is offline
Arme jongen toch. Probeer wat hobbies te vinden, die kunnen voor wat afleiding zorgen. Verder kan je natuurlijk ook gewoon je computer uitzetten en jezelf dwingen om iets anders te gaan doen.

Maar waarom kan je dan niet stoppen? Misschien zou het een idee zijn om met een psycholoog oid hierover te praten, die kan je hier misschien wel vanaf helpen.

Oud 26-01-2004, 13:20
Catullus
Catullus is offline
Zonder die rolleyes was het best een goed advies.
Oud 26-01-2004, 13:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Catullus schreef op 26-01-2004 @ 14:20:
Zonder die rolleyes was het best een goed advies.
Doe er wat mee!
Oud 26-01-2004, 13:23
Emphasis
Emphasis is offline
Knip die UTP-kabel door.
Oud 26-01-2004, 13:41
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
vertief je netwerkkaart dan. Ofb neem internet via de telefoon. fdan leerrt de rekening het je wel af.
Oud 26-01-2004, 13:43
Bizar
Bizar is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-01-2004 @ 14:40:
wat een onzin
ik heb ff je statistiekjes gekeken en je hebt 40 posts gepost.
Ben jij bekend met het fenomeen meerdere nicknames bezitten?

@ TS: idd de UTP-kabel doorknippen en eventueel je computer ergens anders neerzetten.
Oud 26-01-2004, 14:33
Nona
Nona is offline
Gezellig zo. En iedereen maar zeuren: "We willen Evito terug..." Waar slaan deze reacties dan helemaal op als je hem zo leuk vindt? (En ik zie nog een ban aankomen want sommige mensen zijn niet zo blij met een undercover-Evito.)

Waarom ga je niet eens ergens anders leren? Ga in de bieb op de universiteit zitten. Ga beneden aan de keukentafel zitten. Ga samen met een leuk meisje studeren (ja, dat meisje ). Ergens waar je niet meteen een computer bij de hand hebt. En als je de neiging hebt om op te staan en een pc op te zoeken is het een kwestie van wilskracht. Veel wilskracht ja, maar het is wel nodig wil je je tentamens halen.
Oud 26-01-2004, 14:59
Catullus
Catullus is offline
Het erge is juist dat mijn tentamens me niet meer boeien! Ik heb op zich wel wilskracht, vroeger kon ik daardoor uren achter elkaar leren, maar nu boeit niets me meer en computer ik de hele dag!!!
Oud 26-01-2004, 17:24
Quiana
Quiana is offline
Na overleg met de TS weer open + opgeruimd.

Laat onzinposts & posts die er niet toe doen achterwege ajb.
Oud 26-01-2004, 18:07
Verwijderd
probeer zoveel mogelijk naar buiten te gaan enzo, want als ik eenmaal alleen thuis ben moet ik ook achter de computer. zorg gewoon dat je genoeg moet doen aan werk, school / studie, vrienden, sporten enzovoorts. stel jezelf een heilig doel!!
Oud 26-01-2004, 18:16
Verwijderd
Och arme jongen, ik zou naar een afkickkliniek gaan als ik jou was, want dit is echt te erg voor woorden.

Sjonge, verzet jezelf er tegen, wees zo sterk om te zeggen dat het allemaal onzin is dat internet.
Oud 26-01-2004, 18:21
hansjuh
hansjuh is offline
Teneerste wil ik even kwijt dat 'forummen' bij mijn weten toch echt geen officieel werkwoord is.

Verder kan ik kan me er wel wat bij voorstellen. Probeer het allemaal wat te relativeren, back to reality.

Misschien kun je jezelf aanwennen om alleen in threads te lezen/posten die ook echt interessant zijn. Of zeggen dat je alleen nog maar elke dag een vast tijdstip (bijvoorbeeld van 7tot8) op forums rondkijkt.

En natuurlijk ----> afleiding!
Oud 26-01-2004, 18:37
Verwijderd
ah, herkenbaar. ik ga altijd op het forum als ik niks te doen heb wat mij boeit, dus, veel dingen met vrienden afspreken helpt bij mij goed. misschien bij jou ook?
Oud 26-01-2004, 20:11
Nona
Nona is offline
Citaat:
Catullus schreef op 26-01-2004 @ 15:59:
Het erge is juist dat mijn tentamens me niet meer boeien! Ik heb op zich wel wilskracht, vroeger kon ik daardoor uren achter elkaar leren, maar nu boeit niets me meer en computer ik de hele dag!!!
'Trek de stekker eruit' wil ik eigenlijk niet zeggen, want dan ben je niet meer op msn. Maar ik denk toch dat het het beste advies is.
Oud 26-01-2004, 20:23
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
hansjuh schreef op 26-01-2004 @ 19:21:
Teneerste wil ik even kwijt dat 'forummen' bij mijn weten toch echt geen officieel werkwoord is.
*kuch*
Oud 26-01-2004, 20:25
extinction
extinction is offline
Citaat:
Catullus schreef op 26-01-2004 @ 15:59:
Zijn er dingen die je nog wel belangrijk vindt? Echt belangrijk? Ga je daar op richten.
Oud 26-01-2004, 20:27
Koen
Koen is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-01-2004 @ 18:24:
Na overleg met de TS weer open + opgeruimd.
Zonder overleg door mij gesloten ivm permban.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten