![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@MissBi@tch en grl: Ooit gehoord van een vertekend zelfbeeld en/of eetstoornissen?
Mensen met een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis zién zichzelf ook als dikker dan anderen, (zelfs als die ander 3x zo dik is), en dan kunnen twee boterhammen idd veel zijn. Natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis heeft, maar toch. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo krijg je snel t idee dat andere mensen jou (te) dik vinden..daardoor krijg je makkelijk minder zelfvertrouwen in jezelf, en ga je geloven dat je veel te dik bent... De hele maatschappij is over t algemeen ingericht op dunne mensen..en dan krijg je idd dat veel meisjes zich dik vinden, omdat ze niet zo mooi en dun zijn al die modellen op de catwalk... Verder vind ik mezelf ook niet dun.. en ik ben ook te zwaar, maa ookal is dat zo kan je nog wel normaal de feiten bekijken. Het is niet zo dat ieder meisje wat zegt dat ze te dik is, zich aanstelt... Tis niet helemaal een duidelijk verhaal ..maar daar is t zondag voor ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben eerder geneigd om mezelf dunner te zien dan ik in werkelijkheid ben
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Als je als meisje naakt voor de spiegel gaat staan dan is niet ieder meisje mooi in proportie...zo heb ik zelf magere onderbenen en armen, maar een te dikke buik en zwembandjes.
Als ik dan echter tegen anderen ga verkondigen dat ik mezelf 'te dik' vind, reageren ze met: 'Ach, joh, IK ben pas dik, jij bent hardstikke mager'. Dit vind ik weleens irritant, ik ben WEL te dik -plaatselijk- (heb oa een taille die in de 'gevarenzone' voor hart en vaatziekten zit)...maar dit zie je echt niet als ik daar sta met een slobbertrui of een jas aan (ik ga geen superstrakke dingen dragen bij die buik van mij)....mensen kijken toch al snel naar je gezicht, polsen en benen om snel te kijken of je dik bent....tja zo gezien ben ik dat niet nee. Als je echter die meiden die zichzelf te dik vinden naakt zou zijn, (of in lingerie: nog erger hehe met al die snijdende string-bandjes in dat vet ![]() Ze zijn misschien niet ECHT dik in de zin van 'over je hele lichaam te dik zijn' of 'overgewicht', maar gewoon plaatselijk wat dikker dan gewenst of wat slapper dan gewenst, wat ook weer dikmakend lijkt. De oplossing: meer bewegen zodat je strakker wordt qua spieren. Te slappe spieren is nl een oorzaak van blubber en dril op je lijf (billen, buik, bovenarmen, bovenbenen etc.) |
![]() |
||
Citaat:
Dit probleem heb ik zelf ook: magere onderarmen en benen, geen opvallend dikke kop etc, wel een dikke buik en zwembandjes. Ik geloof dus best dat tiram zichzelf 'te dik' vind. Te dik zijn voor een meisje betekent volgens mij: plaatselijk te dik zijn, ontevreden zijn met de omvang van een of meerdere lichaamsdelen...het wil niet automatisch zeggen dat ze hun hele lichaam te dik vinden....ik hoef ook echt niet af te vallen in mn hoofd, onderarmen, onderbenen, borsten etc. |
![]() |
|
Verwijderd
|
In mijn geval wel. Tenminste, als ik terugkijk zie ik nu dat ik helemaal niet te dik was.. nou ja, dat wist ik toen ook, maar eigenlijk wilde ik toch graag dunner zijn. Terwijl dat natuurlijk helemaal nergens voor nodig was, ik wás al dun. Wist ik veel, ik kon moeilijk met mijn vriendinnen vergelijken, die waren allemaal mager.
|
![]() |
|
Ik denk inderdaad dat veel meiden daar last van hebben. Ik had dat zelf vroeger ook. Vanaf de eerste klas was ik constant aan het "lijnen" waardoor ik uiteindelijk alleen maar veel dikker ben geworden. Inmiddels ben ik vrij objectief over mijn figuur.
Als ik nu terug kijk naar foto's van vroeger snap ik niet meer waar ik me zo druk over maakte. Maarja, da's achteraf ![]()
||
Citaat:
![]() maarrum ontopic. Ik ben altijd net wat te zwaar geweest, ik zit nu qua BMI wel goed. Qua figuur vind ik dat er nog wel wat afmag hoor. Maar dan moet ik gaan sporten enzo, en zó boeiend vind ik het nou ook weer niet ![]() Maar goed, ik heb me er nooir druk over gemaakt dat ik wat te dik was, het kon me niet zo veel schelen.
|
Verwijderd
|
Het feit dat meisjes (net zo goed jongens trouwens) kritisch over hun figuur zijn is een feit. Echter kan dit hele erg storend worden wanneer een superslank meisje tegen een mollig/dik meisje zegt dat ze wil gaan lijnen.
Dit is me vaak genoeg gebeurd (ik was dan het mollige/dikke meisje), en ik moet zeggen dat ik er niets van begrijp. Waar halen ze de gekkigheid vandaan als ze 1,70 meter lang zijn en slechts +- 50 kilo wegen. Dit slaat tocg nergens op? ![]() Maar goed, jongens doen dit net zo goed |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
mjuh mss wel
![]() ![]()
|
Ik denk dat dit bij sommige meisjes zo kan zijn maar zeker niet bij alle meisjes hoor. Sommigen hebben gewoon een heel negatief zelfbeeld en vinden alles aan zichzelf lelijk of te dik terwijl er ook meiden zijn die zichzelf wel realistisch kunnen bekijken.
|
Meisjes van jouw leeftijd vaak wel. In mijn omgeving zie ik hier nu een ommekeer in. We verkiezen gezelligheid boven het perfecte figuurtje. Gewoon lekker eten samen, drinken in de kroeg. Gelukkig zijn we vrij sportief dus de kilo's vliegen er niet aan, maar anders zou het ook niet zo'n ramp zijn (hoe mijn vriendje daar over denkt daargelaten).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |