Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 18:44
axephoenix
axephoenix is offline
Kom net terug van 2 dagen Antwerpen en ik moet het even kwijt: wat is belgie een bende!!! De (snel)wegen zijn verrot, overal ouwe vieze industrie, de gebouwen storten half in, het verkeer rijdt maar door elkaar heen én de belgen kunnen gewoon niet autorijden. Ben niet tegen Belgie, het zijn fijne buren; maar als er een belg op dit forum is zou ik graag willen weten: is er in belgie wel iets van organisatie???? pfff dit lucht op
ps: Antwerpen is wel een prachtige en gezellige stad. (Brussel ook, maar daar was die chaos een stuk minder)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2003, 18:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
Voel ik hier een enigzins vijandige toon?
Oud 09-12-2003, 18:50
Negrotiator
Negrotiator is offline
Amai zeg, make gij toch nie van die wittekes è!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:51
Negrotiator
Negrotiator is offline
Alhoewel, vanavond moet Ajax tegen Club Brugge. Mja, België is KUT.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:53
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
t enige wat irritant is aan Antwerpen is de taal, voor de rest is er niks anders aan dan in Nederland. Het industrieterein is alleen niet zo mooi, maar dat is logisch en de wegen zijn niet kut...
Oud 09-12-2003, 18:54
boer
boer is offline
ik ben nog nooit echt in belgie geweest, alleen maar met de auto doorhenengereden, maar je ziet wel metteen wanneer je in belgie bent beland
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:58
Boogie
Boogie is offline
Misschien moet je je ogen openhouden. Ik ben het er mee eens dat er veel gebouwen staan die nog van de Industriële Revolutie stammen, maar wat dan nog? Gebouwen die half instorten, dat is echt onzin. Maar die oude gebouwen, ook dát is geschiedenis. En de verkeerssituaties, sjah, de kruispunten zijn wat vreemd.
Oud 09-12-2003, 19:01
densis
densis is offline
ben belg en ga volledig akkoord, antwerpen stinkt
lang leve west-vlaanderen
Oud 09-12-2003, 19:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Conclusie: Het lijkt verdacht veel op Nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 19:52
Verwijderd
Ja, natuurlijk. België zit dichterbij Frankrijk en is dus per definitie perfide.

Bovendien is er geen enkele organisatorische orde, dat klopt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 20:28
Thomas
Thomas is offline
Hoe zuidelijker je gaat hoe decandenter alles eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 20:38
zwoesj
zwoesj is offline
Maar het is nog wel beter dan Frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 20:39
the tourist
the tourist is offline
Dat is juist het leuke van andere landen Dan heb je tenminste het idee dat je in een ander land zit.
Vind ik
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 20:54
Verwijderd
België vind ik sowieso een compleet ander land dan Nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 20:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind dat chaotische nou echt het leuke aan Belgie, ondanks de chaos gaat het meeste toch goed. De mensen vind ik er ook heel vriendelijk. Ik ga dan waarschijnlijk ook in Belgie studeren
Oud 09-12-2003, 21:43
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ben, na vanavond, ook helemaal anti Belgie
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 00:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Mwah.....ik ben in Gent en in Brugge geweest, en alleen in Gent heb ik wat vervallen gebouwen gezien.

Wat mij wel in negatieve zin opviel aan België (Vlaanderen) was op de weg:
  • Laagstaande, door struiken soms half aan het oog onttrokken wegwijzers.
  • Afritten op autowegen worden nauwelijks aangegeven. Soms maar één keer, en als je de wegwijzer ziet ben je de afrit al bijna (en als vreemdeling helelmaal) voorbij.
  • Slecht gespreide tankstations. We waren een keer op zoek naar een tankstation, en heel lang vonden we niets. Eindelijk vonden we een benzinepomp, we tankten, reden weer verder, en toen passeerden we letterlijk het ene na het andere tankstation!
  • Weinig tot geen ZOAB op de snelwegen. Het regende nogal toen wij er reden, en het was soms één waternevel. Op Nederlandse snelwegen komt dat veel minder voor, danzij ZOAB.

Maar verder is België (Vlaanderen) zwaar oké. Van een slechte rijstijl van onze zuiderburen hebben we weinig gemerkt.
Oud 10-12-2003, 11:30
Verwijderd
ben vaak in de ardennen wezen mountainbiken, en dan 's avonds op een trekkerscamping overnachten, en dan in een plaatselijke kroeg het beste van Belgie proeven
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:36
boer
boer is offline
ik neem aan dat jij het hier over bier hebt, nou dat vind ik in belgie niet echt best. Jupiler=
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Stefan1986 schreef op 10-12-2003 @ 13:36:
ik neem aan dat jij het hier over bier hebt, nou dat vind ik in belgie niet echt best. Jupiler=
Belgie kent meer dan 200 soorten bier, en het merendeel daarvan is beter dan de standaard Amstel Heineken en Oranjeboom bocht, maar ik ben met je eens Jupiler is niet best, maar verruim je wereld en zoek eens naar wat speciale bieren, desnoods wil ik je wel wat tips toesturen met echte zware lekkere bieren
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dat Belgen niet kunnen autorijden wist ik wel. Ga wel eens autorijden net over de grens hier in Maastricht, daar heb je alleen maar wegen waar je 70 t/m 110 km per uur mag rijden. Als Belgen dus hier komen rijden, waar er vooral wegen van 50 km per uur zijn, is dat echt ff wennen, want je bent gewend om snel te rijden. Dat Belgische snelwegen slecht zijn wist ik ook al. Merkte ik elk jaar weer als we met de caravan op vakantie gingen, tussen Luik en de Luxemburgse grens is het niets anders als kuilen in de weg. Het enige goede ding wat de Belgen hebben op de weg is de verlichting. Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren.
Oud 12-12-2003, 09:47
Jon
Jon is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-12-2003 @ 09:43:
Het enige goede ding wat de Belgen hebben op de weg is de verlichting. Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren.
Inderdaad. Lang leve de verstoring van het bioritme. Heldere sterrenhemels zijn toch maar saai en achterhaald.
Oud 12-12-2003, 09:56
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Jon schreef op 12-12-2003 @ 10:47:
Inderdaad. Lang leve de verstoring van het bioritme. Heldere sterrenhemels zijn toch maar saai en achterhaald.
Inderdaad, daar is het 's nachts lichter dan overdag

Als je voorstander van energieverspilling met CO2 uitstoot tot gevolg (opwekking van energie) en over het storen van de flora en fauna bent, is dat dé manier.

De wegen zijn er inderdaad wel dramatisch (betonplaten), waar je dan ook nog eens met een kilometertje of 90 overheen dient te denderen.
Oud 12-12-2003, 11:08
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-12-2003 @ 10:56:
Inderdaad, daar is het 's nachts lichter dan overdag

Als je voorstander van energieverspilling met CO2 uitstoot tot gevolg (opwekking van energie) en over het storen van de flora en fauna bent, is dat dé manier.

De wegen zijn er inderdaad wel dramatisch (betonplaten), waar je dan ook nog eens met een kilometertje of 90 overheen dient te denderen.

Het is een feit dat deze regio het meeste belichte is van Europa, maar om nu te zeggen dat het 's nachts lichter is dan overdag is zwaar overdreven.

Daarnaast moet je eerst eens uittellen wat energie er nodig is om centrales stil te leggen 's avonds en weer op te starten 's morgens omdat er 's nachts toch te veel energie is. Die wordt gebruikt voor de veiligheid op de wegen.

En 90km is tegenwoordig al veel. De meeste plaatsen zijn 70, 50 en 30. Dus wat maakt het nou uit als je dat ene stukje over betonplaten moet rijden.
Oud 12-12-2003, 16:27
REIE
REIE is offline
Nog even driewerf hoera voor de E-411 richting Brussel en de MIVB staking!
Oud 23-01-2004, 17:11
Cartosa
Cartosa is offline
Tja neem als Belg een trein naar pakweg Amsterdam en je ergert je ook dood aan het verschil in accomodatie enzo
Oud 23-01-2004, 17:13
Wawl
Wawl is offline
Het is niet het meest mooie land dat er is.
Oud 23-01-2004, 17:22
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Idd belgen kunnen geen auto rijden, en dat zeg ik want ik ben zelf een belg. Als ik nog éénmaal bijna van de weg word gereden, emigreer ik .
Maar zeggen dat het hier allemaal bouwvallig is...geen enkel land is mooi langs de autobaan of langs de spoorweg hoor.

Chaotisch is het natuurlijk ook. Niet het meest praktische en efficiënte land dat er bestaat, nog net niet zo erg als in Italië.

Maar ik woon hier wel graag, je kan een beetje doen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:02
SuperS
SuperS is offline
iedereen heeft het over die slechte wegen, maar nou vind ik dat nogal meevallen hoor, het stuk dat wij vaak rijden (antwerpen - luik) valt dus reuze mee, 'k vind alleen al die lampe belachelijk, en tussen antwerpen en de nederlandse grens (richting bergen op zoom) das ook bagger snelweg
Oud 23-01-2004, 18:02
mmmm
mmmm is offline
In België zijn de straten wel verrot ja.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:05
Wawl
Wawl is offline
Nederland zou België weer moeten binnenvallen.
Oud 23-01-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Kwiriet schreef op 09-12-2003 @ 20:01:
ben belg en ga volledig akkoord, antwerpen stinkt
lang leve west-vlaanderen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:12
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Arachnea schreef op 23-01-2004 @ 20:10:
Bedankt voor de up....

Not
Oud 23-01-2004, 19:17
Laïs
Laïs is offline
Tuurlijk is er organisatie. Maar zwijg van de politiek.
En bij jullie is er ook vieze,vuile industrie,en het is heus overal niet zo, en ingestorte gebouwen. ach. overal wel?

ik leef er wel graag.
Oud 23-01-2004, 19:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Thomas schreef op 09-12-2003 @ 21:28:
Hoe zuidelijker je gaat hoe decandenter alles eruit ziet.
Zwitserland ligt een stuk zuidelijker, en daar is het een heel stuk netter en moderner dan in België (en deels ook beter dan Nederland).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:26
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-01-2004 @ 20:18:
Zwitserland ligt een stuk zuidelijker, en daar is het een heel stuk netter en moderner dan in België (en deels ook beter dan Nederland).
de uitzondering bevestigt de regel
Oud 23-01-2004, 19:27
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
België heeft de vlaamse ardenne, stukje schoonheid naast Gent. meer ook niet eigenlijk... Belgie heeft ind vuile industrie... maar huizen storten in..???? kunnen niet rijden? dat klopt dus niet...
Oud 23-01-2004, 19:36
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Tjé is het echt nodig om ons land af te breken , jongens toch, ik ga twee maal per jaar naar Nederland en geloof me daar is bijlange alles ook niet perfect hoor en jullie taaltje steekt me ook soms ferm tegen maar hoor je mij klagen: nee... En daarbij mijn straat ziet er wel goed uit en zo zijn er nog vele straten, maar wat wil je nu in een grote stad komaan zeg, net alsof jullie Amsterdam of Rotterdam zo perfect is. Nee ik kom niet uit Antwerpen of Brussel, maar ik voel me wel persoonlijk aangevallen ja .
En idd van de verlichting langs de autosnelweg kunnen jullie nog wat leren en ook van snelwegrestaurants, wij moeten altijd nog in België naar het toilet gaan in een restaurant voor we over de Hollandse grens rijden, want dan moet ik zeker een uur of langer wachten voor ik nog es zo'n restaurant tegen kom .

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:51
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-01-2004 @ 20:18:
Je moet niet altijd zo serieus reageren op opmerkingen van mij.
Oud 23-01-2004, 21:04
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Nou, ik woon in Brussel...zo chaotisch is het ook al weer niet.
je moet gewoon op de juiste plek zijn.
In NL zijn er heus wel ook van die nare plaatsen waar ik liever niet zou willen zijn.
Maar ja, ieder land heeft z'n negatieve en positieve kanten..
Nl is gewoonweg plat.....maar heeft een veel betere luchthaven
Het verschil tss. Schiphol (is het juist??) en Zaventem is groot
maar België heeft dan weer mooie plateaus in de Ardennen en een gezellige Noordzee...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:06
seabreeze
seabreeze is offline
alsof in nederland alles 100% ok is.
ik hou van mijn belgiëlandje

en zo denk ik erover
Oud 23-01-2004, 21:18
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 09-12-2003 @ 19:50:
Amai zeg, make gij toch nie van die wittekes è!
Moet dit Vlaams voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:21
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Emilia schreef op 23-01-2004 @ 22:18:
Moet dit Vlaams voorstellen?
kdenk het, al begrijp ik er zelf nix van
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:59
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
tss ()
ik heb van vele mensen (buitenlanders) gehoord dat België een heel aangenaam land is, niet dat ik wil opscheppen, maar 'STORM' die in eurosong(verkiezingen in België) heeft gezongen is NLer en woont en tydje in Antwerpen...hij zei zelf dat hij liever BE heeft dan NL....nu hoor je het eens van een landgenoot
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:00
scara
scara is offline
hmmz, volgens mij was dit eerder een staaltje van 1 of ander dialect, want ik, belg zijnde, begrijp er ook niets van!

en ja, belgie is geen super-land, maar over elk land kan je wel minder positieve dingen verzinnen, niet?

slechte chauffeurs in belgie? daarvan heb je er in nederland volgens mij procentueeel evenveel
die autostrades, sja, daar wordt aan gewerkt, naar het schijnt
volgens mij heeft elke grotere stad wel zijn problemen

maar kijk ook es naar de positieve puntjes in belgie!
lekker eten, veel (zeg maar heel veel) verschillende biersoorten (en dan heb ik het niet op het jupilerachtig-bier hé)
mooie meisjes
3 landstalen, tis eens iets anders
een groot aantal wielerploegen
2 super-tennisters
geen lelijk oranje-kleurtje dat overal tevoorschijn komt als er in het thuisland iets "speciaals" gebeurt
minder ver rijden om naar zonnige oorden te rijden
mooie steden (leegstand enzo heb je in elke stad)
...
Oud 23-01-2004, 22:05
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
en hoofdstad vd EU
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:49
PV
PV is offline
mja, fatsoenlijke, duidelijke en nette wegen maken kunnen ze daar niet echt geloof ik
en 't lijkt allemaal wat grauw en grijs, de gebouwen enzo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:50
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ben nog nooit in België gweest...
Oud 23-01-2004, 23:55
Verwijderd
Jammer dat België die wet heeft aangepast waarmee ze internationale mensenrechtenschendingen konden vervolgen. Was echt een goede wet, zouden die laffe Balkenende en co vast niet durven maken.

Oh ja, Luik is wel een smerige stad.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 07:24
Lionheart
Moet je s naar Luxemburg gaan, t ziet er goed uit daar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten