Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat Belgen niet kunnen autorijden wist ik wel. Ga wel eens autorijden net over de grens hier in Maastricht, daar heb je alleen maar wegen waar je 70 t/m 110 km per uur mag rijden. Als Belgen dus hier komen rijden, waar er vooral wegen van 50 km per uur zijn, is dat echt ff wennen, want je bent gewend om snel te rijden. Dat Belgische snelwegen slecht zijn wist ik ook al. Merkte ik elk jaar weer als we met de caravan op vakantie gingen, tussen Luik en de Luxemburgse grens is het niets anders als kuilen in de weg.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als je voorstander van energieverspilling met CO2 uitstoot tot gevolg (opwekking van energie) en over het storen van de flora en fauna bent, is dat dé manier. De wegen zijn er inderdaad wel dramatisch (betonplaten), waar je dan ook nog eens met een kilometertje of 90 overheen dient te denderen.
||
Citaat:
![]() Het is een feit dat deze regio het meeste belichte is van Europa, maar om nu te zeggen dat het 's nachts lichter is dan overdag is zwaar overdreven. Daarnaast moet je eerst eens uittellen wat energie er nodig is om centrales stil te leggen 's avonds en weer op te starten 's morgens omdat er 's nachts toch te veel energie is. Die wordt gebruikt voor de veiligheid op de wegen. En 90km is tegenwoordig al veel. De meeste plaatsen zijn 70, 50 en 30. Dus wat maakt het nou uit als je dat ene stukje over betonplaten moet rijden.
|
Idd belgen kunnen geen auto rijden, en dat zeg ik want ik ben zelf een belg. Als ik nog éénmaal bijna van de weg word gereden, emigreer ik
![]() Maar zeggen dat het hier allemaal bouwvallig is...geen enkel land is mooi langs de autobaan of langs de spoorweg hoor. Chaotisch is het natuurlijk ook. Niet het meest praktische en efficiënte land dat er bestaat, nog net niet zo erg als in Italië. Maar ik woon hier wel graag, je kan een beetje doen wat je wilt. |
![]() |
|
![]() |
iedereen heeft het over die slechte wegen, maar nou vind ik dat nogal meevallen hoor, het stuk dat wij vaak rijden (antwerpen - luik) valt dus reuze mee, 'k vind alleen al die lampe belachelijk, en tussen antwerpen en de nederlandse grens (richting bergen op zoom) das ook bagger snelweg
|
Tjé is het echt nodig om ons land af te breken
![]() ![]() En idd van de verlichting langs de autosnelweg kunnen jullie nog wat leren en ook van snelwegrestaurants, wij moeten altijd nog in België naar het toilet gaan in een restaurant voor we over de Hollandse grens rijden, want dan moet ik zeker een uur of langer wachten voor ik nog es zo'n restaurant tegen kom ![]()
Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 19:51. |
![]() |
|
Nou, ik woon in Brussel...zo chaotisch is het ook al weer niet.
je moet gewoon op de juiste plek zijn. In NL zijn er heus wel ook van die nare plaatsen waar ik liever niet zou willen zijn. Maar ja, ieder land heeft z'n negatieve en positieve kanten.. Nl is gewoonweg plat.....maar heeft een veel betere luchthaven Het verschil tss. Schiphol (is het juist??) en Zaventem is groot ![]() maar België heeft dan weer mooie plateaus in de Ardennen en een gezellige Noordzee... ![]() |
![]() |
|
tss ()
ik heb van vele mensen (buitenlanders) gehoord dat België een heel aangenaam land is, niet dat ik wil opscheppen, maar 'STORM' die in eurosong(verkiezingen in België) heeft gezongen is NLer en woont en tydje in Antwerpen...hij zei zelf dat hij liever BE heeft dan NL....nu hoor je het eens van een landgenoot ![]() |
![]() |
|
![]() |
hmmz, volgens mij was dit eerder een staaltje van 1 of ander dialect, want ik, belg zijnde, begrijp er ook niets van!
en ja, belgie is geen super-land, maar over elk land kan je wel minder positieve dingen verzinnen, niet? slechte chauffeurs in belgie? daarvan heb je er in nederland volgens mij procentueeel evenveel die autostrades, sja, daar wordt aan gewerkt, naar het schijnt volgens mij heeft elke grotere stad wel zijn problemen maar kijk ook es naar de positieve puntjes in belgie! lekker eten, veel (zeg maar heel veel) verschillende biersoorten (en dan heb ik het niet op het jupilerachtig-bier hé) mooie meisjes 3 landstalen, tis eens iets anders een groot aantal wielerploegen ![]() 2 super-tennisters geen lelijk oranje-kleurtje dat overal tevoorschijn komt als er in het thuisland iets "speciaals" gebeurt minder ver rijden om naar zonnige oorden te rijden ![]() mooie steden (leegstand enzo heb je in elke stad) ...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Chaos, toekomstonzekerheden, je kent het wel Verwijderd | 33 | 06-05-2013 11:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Belgen vs. Nederlanders Politiker | 64 | 25-01-2007 13:16 | |
Werk, Geld & Recht |
[Bankieren] Keuze bank Martin | 56 | 25-03-2005 14:30 | |
Theo van Gogh doodgeschoten. Chimera | 500 | 02-11-2004 12:56 | |
Verhalen & Gedichten |
C'est ma vie Anki | 80 | 11-07-2004 20:11 | |
Het Belang van Limburg Bluesman | 11 | 18-05-2004 09:37 |